איפה אפשר לעבוד אחרי לימודי קולנוע?

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תואר בקולנוע מקנה לסטודנטים ידע נרחב ומגוון מאוד. במהלך קורסים במכללה, לומדים על תולדות הקולנוע, התיאוריה של הקולנוע וכיצד לבנות את הכישורים הנדרשים, כמו יצירתיות וכתיבה, כדי להצליח בתעשייה.

לימודי קולנוע במכללת מנשר מעניקים המון מיומנויות שונות, אז איך בוחרים באיזה מקצוע לעבוד לאחר סיום התואר? על מנת שתצליחו להחליט, אספנו עבורכם כמה אופציות מעניינות במיוחד.

צוות צילום

אנשי צוות צילום אחראיים על יצירה ותחזוקה של ציוד תאורה, צילום וסאונד. הם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם טכנאי התאורה והצלמים הראשיים, מפתחים תפאורות כדי לעמוד בציפיות של במאים ומתכננים את השימוש בציוד הדרוש לתהליך הצילום.

הפקה

מפיקים מפקח על התהליך כולו. הם בוחרים תסריטים, משיגים מימון, שוכרים ומנהלים צוות ועובדים, מחלקים תחומי אחריות ומתאמים את החלקים השונים של ההפקה, כולל כתיבה ובימוי. מפיקים גם מנהלים תקציב, מפקחים על העריכה ומפתחים אסטרטגיות לשיווק הפרויקט לקהל המיועד.

עריכה

עורכים מקבלים החלטות לגבי צילומים גולמיים, תוך שימוש בחזון המקורי של הפרויקט כהנחיה. ייתכן שהם יצטרכו להתאים צליל, דיאלוג, אפקטים מיוחדים או גרפיקה, ולעתים קרובות הם עובדים עם עוזרי עורכים עבור פרויקטים גדולים יותר.

לוגיסטיקה

מתכננני ההפקה מפתחים לוחות זמנים לצילומים, שמתחשבים בכל הגבלות הצוות או מיקומים ספציפיים שבהם מצלמים את הפרויקט. הם מארגנים תחבורה, מזמינים מקומות לינה ורוכשים את כל אישורי הנסיעה או התיעוד הדרושים לנסיעה לאתרי סרטים. מתכנני הפקה גם מפקחים על עוזרי הפקה.

צילום

צלמי קולנוע מפקחים על כל ההיבטים החזותיים של סרט. הם יוצרים את המראה, מצב הרוח, הטון, התאורה והמסגור של כל סצנה ומפקחים על טכנאי התאורה ומפעילי המצלמות, כדי להבטיח שהסצנות מדויקות מבחינה אמנותית ויזואלית. צלמים גם עובדים עם הבמאי כדי לקבל החלטות קריטיות לגבי מיקום המצלמה, תנועה ויחס רוחב-גובה.

לוקיישנים

מנהלי מיקום מוצאים ושומר מקומות לצילומים. הם מנהלים משא ומתן על חוזים, משיגים אישורים ומספקים למקומיים את כל הפרטים הדרושים על הצילומים, כגון על רחוב שייסגר או כמה זמן ההפקה תהיה באזור.

תאורה

טכנאי תאורה אחראיים על כל ציוד התאורה. הם מתכננים את התאורה על סמך התסריט, מתכנתים אורות, מפעילים ציוד כדי להדגיש חלק מסוים מהסצנה ומתייעצים לעיתים קרובות עם הבמאי כדי לוודא שהתאורה עונה על כל הצרכים.

תסריטאות

תסריטאים יוצר את הדיאלוגים, הדמויות והעלילה של הפקות טלוויזיה או סרטים. הם מציגים תסריטים ורעיונות למנהלי סרטים, מפתחים סיפורים לתסריטים ועובדים עם מפיקים ובמאים על ביצוע תיקונים.

במאי קולנוע

במאי קולנוע הם גולת הכותרת. הם אלה שמבססים את החזון היצירתי של פרויקט. הם גם מפתחים תפאורה, מנחים את צוות השחקנים, שוכרים אנשי צוות חשובים, בוחרים את סגנון הצילום ומפקחים על עריכת פוסט פרודקשן.

כמובן שיש עוד תפקידים בהם ניתן לעבוד לאחר התואר, אך אי אפשר להזכיר את כולם. מקווים שעזרנו לכם להבין מה אתם מעוניינים לעשות לאחר לימודי קולנוע במכללת מנשר לאמנות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן