כבוד לאשדוד: שלושה תלמידים זכו באולימפיאדת הלשון העברי

מיכאל גנפולסקי, עם נשיא האקדמיה ללשון עברית ומפמ"ר הלשון במשרד החינוך. צילום: עופר עמרם
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תלמידי מערכת החינוך בעיר זכו באולימפיאדת הלשון העברית לנוער ובפרס הצטיינות מטעם החוג ללשון עברי באוניברסיטת תל אביב

בעוד שרבים מלינים על כך שהשפה העברית מדרדרת ושרבים מבני הנוער כבר אינם שולטים ברזי השפה, יש כאלה שמוכיחים אחרת. שלושה תלמידים ממערכת החינוך באשדוד זכו להוקרה על ידיעתם ושליטתם בשפה.
יותם גודל גפר, תלמיד כיתה ט', ועומר מסיקה, תלמיד כיתה י"א ממקיף ג' באשדוד זכו בציון לשבח ובמקום השני באולימפיאדה ללשון עברית, ומיכאל גנפולסקי, תלמיד כיתה י"א ממקיף ח' באשדוד, אשר זכה בפרס הצטיינות מטעם תכנית הנוער של החוג ללשון עברית באוניברסיטת תל אביב.

את הפרסים קיבלו התלמידים במהלך אירוע הסיום של אולימפיאדת הלשון העברית לנוער שהתקיים ביום שישי האחרון (16/6) באוניברסיטת תל אביב בהשתתפות עשרות תלמידים ותלמידות בכיתות ז'-י"ב.
זו השנה השנייה שבה מתקיימת האולימפיאדה, והשנה מציין המוסד מספר שיא של משתתפים שהגיעו מכל רחבי הארץ, החל מקצרין בצפון ועד לישובי הערבה בדרום. השנה גם השתתפה תלמידה מסן פרנסיסקו, והיא אף זכתה במקום השני במקצה החטיבה.

טקס חלוקת הפרסים חתם את אירועי אולימפיאדת הלשון העברית לנוער תשפ"ג, הנערכת על ידי החוג ללשון העברית באוניברסיטת תל אביב וארגון המתמטיקאי הצעיר. לאולימפיאדה ניגשו השנה יותר מ-2,100 מתמודדים מתוכם התמודדו כ-300 בשלב הגמר.

במסגרת השלבים באולימפיאדה התמודדו בני הנוער עם מגוון רחב של שאלות מאתגרות ויצירתיות, ובהן חידות לוגיקה ודו-משמעות, הירוגליפים, היסקים בבלשנות שמית משווה, צפנים, אתגרי יצירת מילים – ועוד חידות לשוניות ייחודיות.

ד"ר עינת גונן, ראש החוג ללשון העברית ולבלשנות שמית: "אולימפיאדת הלשון העברית לנוער משקפת את השליחות שרואה החוג ללשון העברית ולבלשנות שמית באוניברסיטת תל אביב בהנגשת העשייה האקדמית המחקרית בחוג לציבור הרחב, ובפרט לדור הצעיר. ההיענות המרשימה של בני הנוער מעידה על כך שגם תכנים מורכבים מאוד בלשון עשויים לקסום לצעירים, אם מוצאים לכך את המבנה הנכון. אולימפיאדת העברית – ובצידה מסלול הלשון האקדמי באוניברסיטת תל אביב לנוער – מושכים בני נוער מעולים ומוכשרים ומקרבים אותם ללשון העברית, שהיא אולי המכנה המשותף היציב ביותר שמאחד אותנו עכשיו".

אודות אולימפיאדת הלשון העברית לנוער
אולימפיאדת הלשון העברית לנוער של החוג ללשון העברית באוניברסיטת תל אביב בשיתוף ארגון המתמטיקאי הצעיר היא מיזם חלוצי שנוסד כדי להעמיד זירה ייחודית לנוער לאתגרים המשלבים ידע לשוני קלאסי עם חשיבה מתמטית. את השאלונים חיברו אנשי לשון וצוות המתמטיקאי הצעיר, שבו חברים מאמני נבחרות ישראל במתמטיקה.

האולימפיאדה מתקיימת בחסות חברת פיינל וחברת צ'ק פוינט ובתמיכת מרכז קורת לציוויליזציה יהודית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן