חדש באשדוד: חממה ללימוד תחום ההשקעות והמסחר במטבעות הדיגיטליים

לאחר שנים כשכיר בתחום ההייטק, הקים לפני כשנה אלי טונקל (32), איש עסקים בתחום הסייבר ויזם בשוק המטבעות הדיגיטליים, את חברת "קריפטו סי". החברה היא חממה ללימודי שוק הקריפטו (מטבעות דיגיטליים) ולימודי אבטחת מיידע וסייבר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

החממה ממוקמת במה שניתן להגדיר כ"כיתות העתיד", המאובזרות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שמשמשות כסימולטורים, בהם חדר מסחר.

בהקמת החברה מימש אלי טונקל את החזון שלו, להנגיש לציבור, באופן ידידותי וחווייתי, את עולם המסחר וההשקעות במטבעות הדיגיטליים.

אלי:""התוודעתי לעולם זה מימיו הראשונים, לפני כעשר שנים, זהו עולם השקעות מרתק שמאפשר למשקיעים ולסוחרים המיומנים שבו להרוויח כסף ועצמאות פיננסית. יש לך שתי אפשרויות: לצפות מהצד ולראות את זה קורה, או להיות חלק מזה", הוא פוסק. "כאשדודי שגדל בעיר ומגדל בה גם את הבת שלו, אני מאוד מאמין בעיר שלנו. יש כאן נוער עם פוטנציאל אדיר להוביל את התחום", אומר אלי.

הוא דוחה את הגדרת הצלחתו כמזל. "אני 'רץ מרתון' כל החיים. אין מדובר במזל אלא בעבודה קשה בעלת שלושה מרכיבים: מקום, זמן ולמידה. גם כשיישנתי הראש שלי המשיך לעבוד. עשיתי את הכל בעשר אצבעותיי. למדתי לנסות, לא לוותר, לא לפחד".

את ה"אני מאמין" שלו משקף הפתגם הסיני הידוע, המתנוסס על גבי השלט במשרדו : "תן לאדם דג והשבעת אותו ליום אחד, למד את האדם לדוג והשבעת אותו לכל החיים".

אלי, נשוי ואב לבת 8 חודשים, נולד באשדוד, חודש לאחר שהוריו עלו ממוסקבה. הוא למד בביה"ס היסודי "אמירים" ובמקיף ז' במגמת הביוטכנולוגיה, אותה סיים עם תעודת בגרות איכותית בת 41 יחידות. "לא היה לי טוב בביה"ס. לא התחברתי לשיטת הלימוד ולא הצליחו להשתלט עליי. שאלתי שאלות שהקשו על המורים. הייתי ילד קשה שחושב מחוץ לקופסה, היפר אקטיבי. הוריי לא הסכימו לתת לי ריטלין והייתי הרבה מחוץ לכיתה. בגיל שש ביליתי שעות רבות עם נחשים ועקרבים בדיונה, עליה בנויה כיום המנהרה שבסיטי", מספר אלי.

ברוסיה חייתה משפחתו של אלי ברווחה כלכלית גדולה. אביו, מהנדס אנרגיה במקצועו, נמנה על בכירי חברת "גז פרום". "

החלטת הוריו לעלות ארצה היתה משום שאביו היה מודע לכך שיהודי מצליח כמוהו נמצא בסכנה ועלול להירצח, וגם משום שרצה שבנו אלי, ייוולד בישראל. " הוריי עבדו קשה. כאב לי לראות אותם נטחנים והחלטתי שלי זה לא יקרה", אומר אלי ומספר שאביו עבד כשומר בסופרמרקט ואחרי המשמרת כשומר הוא עבד בעבודות נוספות.

אימו, מורה למוזיקה, עבדה בשלוש עבודות. גם הוא עצמו נאלץ, בכורח הנסיבות, להתגייס למאמץ המשפחתי. כשהיה בן 13 סעד את סבתו, אימו של אביו, שהיתה חולת אלצהיימר ומאושפזת בבית אבות." "סעדתי אותה. ילד לא אמור לעשות דברים כאלה", הוא אומר. .

בבית קיבל אלי "חינוך רוסי", קשוח ודוחף להישגים. "גרנו בשכונה קשה ברובע י' והוריי שמרו עלי ב'צמר גפן'. היה קשה להחזיק אותי בבית ולכן אחרי שעות הלימודים הייתי במסגרות נוספות. בגיל 5 ניגנתי בכינור בקמרטה והופעתי במסגרתה בחו"ל. הייתי שחקן שחמט במועדון אשדוד וחבר האיגוד הישראלי לשחמט. הייתי גם בחוג טניס ובחוג שחייה. במקביל מגיל 13 חייתי במחשב". הוא לא התערבב חברתית, זה לא עניין אותו. " לא הייתי במסיבות ועד היום אני גם לא יודע מה זה ללכת לים ולהנות שם".

בתקופת ההכנה לצה"ל חלה אצלו תפנית. כדי לשרת שירות משמעותי כלוחם, הוא לקח עצמו בידיים ואף השיל מעצמו מספר קילוגרמים. "בצבא זיהו את היכולות שלי. השגת המטרה נתנה לי הרבה ביטחון והוכחתי לעצמי שאם אני רוצה משהו, אני משיג אותו".

במהלך המיונים ליחידות מובחרות הוא נפצע ושובץ ליחידת העילית 8200 . לדבריו, ההחלטה להשאירו בחיל המודיעין השפיעה עליו ועיצבה אותו למי שהוא כיום. שבוע לפני שהשתחרר משירותו הצבאי היו לו כבר הצעות עבודה בתנאים מפליגים. הוריו שסברו שעליו לרכוש השכלה גבוהה באוניברסיטה, רצוי מספר תארים, הביעו מורת רוח מהתעקשותו ללכת בדרכו, לבייש את המשפחה ולהתחיל לעבוד.

כיום, אגב, הם מרוצים מהישגיו. אבל אלי, כמו אלי, עמד על שלו והלך בדרכו. הוא עבד בניהול סייבר ובאבטחת מידע, בין היתר, בבנק ירושלים, ובחברת התרופות "טבע".

קפיצת מדרגה משמעותית בקריירה שלו היתה לפני כשנתיים כשחברת הסייבר "סנטינל וואן", בה עבד, פיתחה חלופה לאנטי וירוס. מאחר שהוא נמנה על צוות העובדים שהוביל את החברה להנפקה בבורסה האמריקאית, לפי שווי של שלושה עשר מיליארד דולר, הוא גם תוגמל בהתאם. "בשלב זה של שובע בחיי ומתחושת שליחות גמלה בליבי ההחלטה להקים את "קריפטו-סי".

בימים אלה נמצאת החברה בתהליך מתקדם מול רשות ההון והסיכון, לקבלת רישיון לעיסוק תקני ומפוקח ע"י המדינה בקריפטו. מדובר בכלכלה שנועדה להפריד בין האדם למתווך ( כמו למשל הבנק), שכל רצונו להעשיר את קופתו, ולהוציא אותו, את המתווך, מהמשוואה, מסביר אלי, ומוסיף: "בכלכלה כזאת אתה הוא הבנק של עצמך, שומר על הכסף שלך". מאז הקמתה למדו ב"קריפטו סי" מעל לארבע מאות איש בגילים שונים, רובם מאשדוד.

התלמיד המבוגר ביותר מיכאל זיידמן (77) מאשדוד, מהנדס בניין בגמלאות, שפנה לאלי לאחר שנכווה. זאת לאחר שחברה אמריקאית באינטרנט, שהתחזתה כפעילה בתחום הקריפטו, ופעילותה נחקרת בימים אלה על ידי האף בי איי, הונתה אותו וגרמה לו להפסד כספי גדול.

כיום, אחרי שלמד את הנושא, מנהל מיכאל, בליוויו של אלי, את השקעותיו באופן מושכל. "מטבעות הקריפטו הדיגיטליים הם אפיק השקעה צעיר וחדשני, המבוסס על טכנולוגיה פורצת דרך ונחשבים לאפיק השקעה בסיכון גבוה. לכן חשוב לפעול בזהירות תוך ניהול סיכונים מחושב וליווי מקצועי", אומר אלי.

יש לו, לאלי, ביקורת על מערכת החינוך, ולא רק בגלל שהיא לא הצליחה להתמודד אתו. "המערכת מדכאת ומחנכת לשרת את מי שמעסיק אותנו, ואינה מחנכת ליוזמה וללמידה עצמית, ואינה מכינה את התלמיד לתפקוד בעולם המשתנה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן