יו"ר ארגון איתור נעדרים: "אשדוד מובילה במספר הנעדרים"

ארגון אלו"ן, לאיתור וחילוץ נעדרים, החל לפעול גם באשדוד, בניהולו של דוד פחימה מאשדוד. המתנדבים בארגון זמינים לכל אירוע של נעדר, מתייצבים ומתחילים בחיפושים מסביב לשעון. כך עשו בחיפושים אחר אסתי וינשטיין (שנמצאה ללא רוח חיים במכוניתה בחוף הים באשדוד) של ארמו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

את 48 השעות שאביה, ארמונד בן סימון בן ה- 81, נעדר, בתו עדה בן סימון בחיים לא תשכח."לא ישנו יומיים. לא הצלחנו לאכול מרוב דאגה לאבא. פחדתי שקרה לו משהו. בלילה היה קר והמחשבה שהוא נמצא אי שם, ברחוב הקר והחשוך, בלי מעיל, בלי נייד, בלי תרופות שהוא לוקח הייתה קשה. לא מאחלת לאף אחד להיות במצב כזה". למרבה השמחה אביה של עדה נמצא בריא ושלם כעבור יומיים של חיפושים מאומצים של משטרת ישראל ומתנדבים. "הרגע הזה שהתקשרו ואמרו שאבא נמצא והוא בסדר ונמצא בתחנת המשטרה, היה הרגע המאושר בחיי. רצנו לתחנה וחיבקנו אותו חזק. הוא היה עייף, רעב קפוא ומבולבל. כמה טוב שהוא איתנו. אני רוצה להודות למשטרה וגם לכל המתנדבים הרבים שחיפשו את אבא שלי".

מחפשים מסביב לשעון

בין המתנדבים הרבים שחיפשו את ארמונד היו גם מתנדבי ארגון אלו"ן, המתמחה בחיפוש וחילוץ נעדרים ומתן רפואת חירום, בכל הארץ. המתנדבים של הארגון חיפשו את ארמונד באזור גן יבנה, היות שהם מצוידים ברכבי שטח ובציוד חיפוש מיוחד בשטחים סבוכים. הארגון הוקם בשנת 2011 על ידי אביתר אלבאז, והוא פועל באיתור נעדרים ברחבי הארץ ובמתן רפואה דחופה. הארגון מאגד תחתיו עשרות חובשים, פראמדיקים ומגישי עזרה ראשונה, וכן מחלצים ומאתרי נעדרים מוסמכים, הפרוסים בכל רחבי הארץ.

מדובר בארגון התנדבותי, והמתנדבים בו אינם מקבלים שכר. הארגון פועל בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל, פיקוד העורף, רשויות מקומיות ועוד, ומתנדביו מגיעים מכל קצוות הקשת: חילונים, חרדים ובני מיעוטים זה לצד זה. פעילות הארגון מתמקדת באיתור וחילוץ נעדרים בכל שעות היממה. הארגון מבצע חיפושים אחר נעדרים ביערות, בשטחים עזובים ובאזורי מגורים, בעזרת צוות מתנדבים המתמחה בפעולות איתור נעדרים בתנאי שטח קשים, ואף מעניק עזרה ראשונה, במקרה הצורך, לנעדרים. כמו כן, פועל הארגון בפרסום פרטים ותמונות של הנעדרים על גבי הרשתות החברתיות ושלטי חוצות, במטרה לנסות לדלות מידע מגולשים ואזרחים שייתכן ונתקלו בנעדר.

WhatsApp Image 2017 01 18 at 12.51.12

באשדוד 11 נעדרים שלא נמצאו

באשדוד החל ארגון אלו"ן לפעול לפני מספר שבועות ונכון לעכשיו יש בו קרוב ל- 50 מתנדבים אשדודים. ברגע שיש הודעה על נעדר, הם מוזעקים, מתייצבים ומתחילים בחיפושים, הופכים כל אבן וסלע. פועלים בהתנדבות מלאה מסביב לשעון. הגמול שלהם זה להחזיר נעדר שנמצא לחיק משפחתו. בשבועות שהם פועלים באשדוד, הם נטלו חלק בחיפושים אחרי אסתי וינשטיין (שנמצאה ללא רוח חיים במכוניתה בחוף הים באשדוד), בחיפושים אחר בן סימון ושל הנעדרת הצעירה אותה מצאו, הדר. "אין הרגשה טובה יותר מלמצוא נעדר ולהחזיר אותו בריא ושלם למשפחתו הדואגת" אומר אלבאז.

לדבריו, הנתונים מדאיגים. למעלה מ- 4.000 אנשים נעדרים מידי שנה בישראל. רובם נמצאים. אך יש נעדרים שנעלמים ואין קצה חוט מה עלה בגורלם 529 נעדרים שלא אותרו מאז קום המדינה, מתוך אלפי הנעדרים מידי שנה מצטרפים לנעדרים שלא אותרו כ- 30 נעדרים נוספים. והחזון של ארגון אלו"ן. "איתור נעדרים המצויים בסכנת חיים וגם כאלה שאינם בסכנה מיידית, במהירות האפשרית, בעזרת ציוד איתור וציוד רפואי מתקדמים, במטרה להציל חיים ובמקביל להפחית את מספר הנעדרים שלא מאותרים בישראל מדי שנה". הוא אומר.

באשדוד יש נכון לעכשיו 11 נעדרים שלא נמצאו. לדבריו, מידי יום יש קריאה בארץ על נעדר והמתנדבים מוקפצים לשטח."אשדוד מובילה במספר נעדרים. למזלנו רובם נמצאים". אלבאז מציין כי "השעות הראשונות הן קריטיות למציאת נעדר", ועל כן המתנדבים שלו מתפרסים בשטח עם ציוד ולא זזים ממנו 48 שעות, פועלים סביב השעון, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. כן משתמשים בערוצי תקשורת שלהם לחיפוש נעדרים וממשיכים להיות בקשר עם משפחות נעדרים ולא מרימים ידיים וממשיכים באיתורו.

דניאל וסילי חדש copy

"הגעתי לאלו"ן לאחר שמצאו את סבא שלי"

מי שעומד בראש הארגון באשדוד הוא דוד פחימה בן כ-24 ביום יום הוא עובד כמסווג במפעל ׳יהודה פלדות׳. אבל כשקוראים לו, כמו בצו 8 הוא מתייצב מיד. פחימה יליד אשדוד ופטריוטי מאוד לגבי העיר אשדוד. מגיל צעיר היה מעורה ופעיל בהתנדבות במתנ"סים וארגוני נוער. משמש כאחראי מרחב לכיש בארגון אלו"ן. "את הארגון הכרתי לשמחתי הרבה כשמצאו את סבא שלי שנעדר שעות ובסופו של דבר החזירו אותו הביתה והחלטתי להתנדב כדי להקטין את הסבל של המשפחות" הוא אומר ומזמין את תושבי העיר להתנדב ולעזור בהצלת חיים.

בשבוע שעבר, נערך באשדוד תרגיל איתור נעדר על ידי המשטרה ובהשתתפות מתנדבי אלו"ן ושוטרי ומתנדבי תחנת המשטרה בעיר. מטרת התרגיל, שזכה להצלחה, הייתה הידוק שיתוף הפעולה בין המשטרה האמונה על איתור נעדרים, פעילות המתקיימת מידי יום לבין גופים וארגונים שונים. במהלך התרגיל המשותף הגיעו סגן השר איוב קרא, יו"ר ארגון אלו"ן אביתר אלבאז, מנכ"ל העירייה אילן בן עדי, קב"ט העירייה אריה איטח ועוד. בעקבות התרגיל הגיעו מתנדבים נוספים שגילו עניין בפעילות הברוכה של אלו"ן. אלבאז, מזמין את תושבי אשדוד, עיר הידועה במספר הרב של מתנדביה, להצטרף לשורות הארגון. כן ניתן לתרום לאלו"ן, הפועל כאמור ללא מטרות רווח ובהתנדבות מלאה של חבריו.

ארגון אלון www.alon24.org.il טלפון במשרד הראשי 02-5830830 אימייל [email protected] לתרומות: חשבון בנק מזרחי טפחות רחוב הלני המלכה 9 ירושלים 94221 סניף 403 מספר חשבון 0039236.

אלה הנעדרים מאשדוד שלא נמצאו

לדברי ארגון אלו"ן, באשדוד נעדרים רבים יחסית לערים אחרות, אך למרבה המזל רובם נמצאו. אך, גורלם של 11 תושבי אשדוד שנעלמו ולא נמצאו. החל מיצחק ספונו שנעדר מיום 12.2. 1975, ג'ן סול (ג'אן רוסו) נראה לאחרונה ב- 13.9.1975, איליה אליהו רוסו אשר יצא מביתו ב- 7.1.1981 ומאז נעלמו עקבותיו, יוסף ז'וז'ו בן ברוך נעלם ב- 25.2.1981, איריס אביטל אשר נעדרת מיום 1.2.1990, שולה אדרי נעלמה ב- 30.7.1992, אלי אמיר נעדר מיום 17.8.2012 טמורי קזרוב נעדר מיום 2.9.13, דניאל וסלי נעלם מיום 11.9. 13 שחר בצלאל נעדר מיום 1.12.06 ושלמה סלומון סבהט שנראה לאחרונה לפני כ- 10 חודשים ב- 20.3.16.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן