השבת השחורה: בסוף השבוע נפטרו 5 תושבים מקורונה

התחלואה באשדוד מזנקת קדימה ואשדוד קרוב להפוך לעיר אדומה. נכון לעתה מספר החולים הפעילים מתקרב לאלף חולים. העומס על בית חולים ׳אסותא׳ היה כבד ופעמיים השבוע המיון נסגר למספר שעות לקבלת חולים חדשים. בין הנפטרים גם, הדוד של חברת המועצה ומנכ"לית "ימינה" סטלה וינשטיין, יצחק גלעדוב בן 59, שספדה לדוד האהוב שגידל אותה וקוראת לאנשים ללכת להתחסן. גם חברת המועצה עו"ד אורית אלמוזינו-רייז נדבקה בקורונה, ומי שכן הגיע להתחסן הוא ניצול השואה ישראל גולדברג בן 100 המוכר בכינוי ״הזמיר מברגן בלזן"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אשדוד על סף להיות אדומה על פי ציון הרמזור. זאת לאחר שוריאנט הדלתא משתולל בארץ בכלל וגם באשדוד. רק בתחילת השבוע עמד מספר החולים הפעילים על 683 חולים, ותוך שתי יממות עלה מספר החולים הפעילים וכמעט מגיע לאלף חולים פעילים. ציון הרמזור כבר 6.9 נכון ליום שלישי השבוע 10.8.21 כשיתכן שביום צאת העיתון לדוכנים, אשדוד עלולה כבר להיות עיר אדומה ומוכת תחלואה.

בעוד גל התחלואה באשדוד עולה, נפטרו באשדוד במהלך סוף השבוע האחרון 5 אנשים מסיבוכי הקורונה. העומס במחלקת הקורונה ובמיון של בית החולים ׳אסותא׳ אילץ את בית החולים, פעמיים במהלך הימים האחרונים להכריז על סגירת המיון עקב עומס ולשם מתן טיפול טוב יותר לחולים הם הועברו לבתי חולים אחרים כדי להקל על העומס ב׳אסותא׳.

ויינשטיין: ״איבדתי את האדם היקר לי ביותר- לכו להתחסן!"

חברת מועצת העיר ומנכ"לית מפלגת "ימינה" סטלה ויינשטיין איבדה השבוע לקורונה את הדוד שלה, שהיה עבורה אבא. סטלה ספדה לדוד האהוב: הדוד יצחק גלעדוב נפטר בתחילת השבוע בדיוק ביום הולדתו. הוא גידל את סטלה והיה לה דמות אב, ו"סבא" לילדיה הקטנים. הדוד האהוב חילק את חייו בין רוסיה לרגל עסקיו ובישראל לצד האחיינית היקרה כבת. היה אדם בריא וספורטיבי וכשנדבק לפני כ- שלושה שבועות בזן הדלתא דומה היה שגופו מתמודד היטב עם המחלה אולם, " תוך ימים בודדים הוא עבר ממצב של אדם בריא לחלוטין לחולה שמאושפז בטיפול נמרץ. הוא קיבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר שאפשר להציע, אבל רק דבר היה חסר לו – הוא לא התחסן. הוא לא היה מתנגד חיסונים, אבל הוא לא התחסן רק בגלל שחשב שיעבור את זה בקלות כי הוא אדם בריא. הוא שמר על הכללים ושם מסכות וחשב שזה מספיק". ממשיכה ויינשטיין וכותבת: "מה שעצוב שאני מכירה המון אנשים כאלה, שלא מתחסנים, שחושבים שיעברו את זה בקלות. אני מכירה המון כאלה, וזה לא נכון. זאת מחלה קשה שהורגת וכשמתחילה הידרדרות אי אפשר לדעת איך זה ייגמר. הנה, אני נשארתי מרוסקת. אני אדם מאוד חזק, אבל עכשיו אני מרוסקת, איבדתי את האדם הכי יקר לי בעולם. הפנייה שלי לאותם אלה שלא מתחסנים, תחשבו גם על הקרובים שלכם".

יצחק גילעדוב

חברת המועצה אלמוזלינו-רייז שחלתה: ״פתאום לא יכולתי לנשום"

בין החולות המאומתות בימים האחרונים, גם חברת המועצה עו"ד אורית אלמוזלינו רייז. בפוסט בדף הפייסבוק היא כותבת: "חיובית לקורונה? בקטנה, קצת נזלת ואף סתום עד שפתאום – הכל היה רגיל ואז בשניות – הרגשתי שאני לא יכולה לנשום. ככה פתאום באמצע החיים, בעודי עובדת מהבית והכל היה רגיל, ביום חמישי האחרון הרגשתי קוצר נשימה כי לא הצלחתי להשלים נשימה (דבר שבחיים לא היה לי) הזמינו לי אמבולנס, נשמתי בסיוע חמצן (שלא נצטרך) וקיבלתי טיפול (הכי מסור שיש) באסותא אשדוד. אני חושבת שאני אפילו לא הייתי מוגדרת כחולה קלה כי כל המדדים שלי יצאו תקינים אבל המצוקה שלי הייתה אמיתית, כזו שמעולם לא חוויתי". היא החליטה לכתוב על רקע המצוקה באסותא: "כי עד היום לא באמת חשבתי לעומק מה המשמעות של 'עומס' או 'קריסה' של בתי החולים. אבל בפועל, אני, חולה קלה, 'בזבזתי' חדר קורונה וצוות רפואי במשך 3-4 שעות, וכל היום חשבתי מה היה קורה אם לא היה מקום בבית החולים? מה קורה עם כל עשרות אלפי החולים 'הקלים' כמוני שמרגישים מצוקה אמיתית אבל בגלל העומס בתי החולים לא יוכלו לקבל אותם, ומה יהיה בכלל (לא עלינו) עם החולים הבינוניים והקשים? וכמו נבואת זעם – ביום למחרת (וגם היום) אסותא הודיעו שהם לא יכולים לקבל יותר חולי קורונה באותו היום. פחד אלוהים!". והיא ממשיכה וכותבת כי: "למזלי, אני מחוסנת בשני חיסונים, צעירה יחסית ובריאה (טפו טפו) והסימפטומים (למרות המצוקה הרגעית) היו קלים וכעת מרגישה הרבה יותר טוב. אבל הקורונה היא לגמרי לא טיול בפארק ונלווים אליה כאבי שרירים, כאבי ראש עזים, כאבי בטן, אובדן טעם וריח, וכל אחד והתסמינים שלו. לא רוצה לחשוב מה היה יכול לקרות אם לא הייתי מחוסנת ורק נזכרת בליאור כלפון. זה לגמרי לא שפעת. אני קוראת לכל חבריי ומכריי – מי שמחוסן – שימו מסכה! היא מצילה חיים! מי שזכאי לחיסון שלישי – צרו קשר לקביעת תור! ומי שעוד לא התחסן – מקווה שהמידע הזה יסייע לו בהחלטה כן ללכת ולהתחסן! רק בריאות מ'אחת שיודעת'".

אורית אלמוזלינו-רייז

הזמיר מבלגן בלזן התחסן

ישראל גולדברגר בן המאה המוכר בכינויו ״הזמיר מברגן  בלזן”, הגיע בשבוע שעבר לסניף קופת החולים ברובע א' לקבל את מנת החיסון השלישי. גולדברגר ניצול שואה, אשר הצליח לשרוד בזכות  היותו חזן ובעל קול מרשים שליווה את יושבי המחנה בשירתו המיוחדת. לפני שחוסן הוא אמר לצוות המרפאה: ”אני ישראל גולדברג בן שמואל גולדנברג  בן 100 באתי לקבל את הזריקה השלישית לרפואה שלמה לכל עם ישראל, שניפטר מהצרה הגדולה הזאת אמן!"

 שעה קלה לפני הגיע גם דוגו (דוד לייטנר) ניצול השואה אשר מידי שנה ‪.(ב-18.1) נוהג לאכול פלאפל לסמן את נצחונו על הנאצים. מבצע דוגו הפך למסורת בארץ ובעולם. ומידי שנה רבים משתתפים אתו ואוכלים פאלפל.  לדברי מירי מירשוילי מנהלת סיעוד במחוז מרכז בכללית: "הייתה לנו הגאווה לחסן את הזמיר מברגן בלזן על ידי האחות נורית ספיר בתחושת ניצחון וסגירת מעגל בניצחון על הנאצים ולבריאות חבריו ותושבי המדינה".

העירייה: בני הנוער שיתחסנו יקבלו כרטיס למופע של מיטב האומנים

העירייה במבצע מדליק: מתחסנים וזוכים לכרטיס למופע כוכבים.  ביום ראשון 15.8.21 תקיים העירייה מבצע חיסונים נרחב לבני נוער בגילאי 12-18. מבצע החיסונים יתקיים בין השעות 16:00- 22:00 ברחבת העירייה בני נוער שכבר התחסנו או החלימו ומי שטרם התחסן ויגיעו להתחסן  במבצע החיסונים, יזכו  בכרטיס כניסה למופע ענק בהשתתפות סטטיק ובן אל, מרגי ואגם בוחבוט שיתקיים בחול המועד סוכות 22.9.21 באמפי. "התחסנות היא הדרך הבטוחה היחידה למגר את נגיף הקורונה, להבטיח פתיחה תקינה של שנת הלימודים ולמנוע סגר נוסף", כתב ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "כולנו נחשפנו השבוע למתווה פתיחת שנת הלימודים, שפרסמה הממשלה, שהוא לא פשוט עבור ההורים ובייחוד עבור התלמידים – וכדי שנוכל להימנע מבידודים מיותרים ומאינספור בדיקות – עלינו לחסן את ילדינו ובהקדם! זה הזמן של כולנו להילחם בפייק ניוז, לשים את מבטחינו במערכת הבריאות שלנו ולחסן את עצמנו, את הורינו ואת ילדינו. זה תלוי רק בנו". ואירוע המדרחוב ברוגוזין שהיה אמור להתקיים ביום חמישי בערב מתבטל הן בשל מזג האוויר והן בשל תחלואת הקורונה.

המשטרה תגביר את אכיפת חבישת מסכות

מיום רביעי 11.8.21 החלה משטרת אשדוד בהגברת האכיפה על עטיית מסכות במקומות סגורים חנויות, קניונים, בתי קולנוע, אולמות אירועים ועוד. במשטרה יחלקו דוחות למי שימצא ללא מסכה במקומות בהן יש לחבוש מסכה.

 שירות הלקוחות של ׳יובלים׳ יפעל בעיקר באמצעים דיגיטליים

לאור העלייה בהתפשטות נגיף הקורונה מזן דלתא במדינה, ומתוך דאגה לבריאות הציבור החליטה הנהלת "יובלים אשדוד" לסגור את מרכז שירות הפרונטאלי שברחוב הקליטה 4 , החל מיום שלישי, ה-10/08/21, למעט לפגישות בתאום מראש‫.

כל שירותי התאגיד‫, ובכלל זה דיווח על החלפת משלמים בנכס, עדכון מספר דיירים בנכס, הצהרה על תיקון נזילה ועוד, ניתנים באמצעות הטפסים המקוונים אותם ניתן למלא באתר התאגיד ובאמצעות המוקד הטלפוני  1-800-800-566 אשר תוגבר לאור המצב. עם זאת בכדי להתחשב בתושבים המתקשים הוחלט כי באפשרות התושבים  לתאם פגישה מראש במוקד הפרונטאלי (באמצעות שיחה למוקד הטלפוני). המפגש יבוצע תוך שמירה קפדנית על הננחיות‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן