הורים טוענים: ״הסייעת הגיעה עם תסמינים, 17 ילדים נדבקו בקורונה״

הורים לילדי הגנים ׳טופז׳ ו׳אגוז׳ כועסים. לדבריהם אחת הסייעות החלה לפתח לכאורה תסמינים, אך עד שלא אובחנה כחיובית הגן לא נסגר, וכתוצאה מכך 17 ילדים ו-2 אנשי צוות נדבקו לכאורה. ״אולי החוקים הם להשאיר את הגן פתוח עד שיש תוצאה חיובית, אבל יכלו להתריע בפנינו ולתת לנו להחליט אם לבוא לקיטנה, או להשאיר את הילד בבית״. אם אחרת טוענת כי לו היו בדיקות קורונה בשבת במשכן לאומנויות, ניתן היה להיבדק לפני ולא לגרום שעוד ילדים ידבקו״. העירייה: ״צוות הגן פעל במהירות ובאחריות ובהתאם לנוהל המתחייב מהמצב״

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשורה התחתונה 17 ילדים נדבקו בקורונה בקייטנת הקיץ בגן. לטענת ההורים, ניתן היה למנוע לפחות חלק מההדבקה. לטענת העירייה, צוות הגן פעל על פי הנהלים, והסייעת בכלל נבדקה רק בראשון.

בקיטנת הקיץ של גני ׳טופז׳ ו׳אגוז׳ נמצאים 35 ילדים. לאחר מספר ימים שהילדים היו בגנים שלהם אוחדו לקיטנה אחת בגן אגוז ברובע ט״ו  בשבוע השני לקיטנה בשעה 07:45 קיבלו ההורים הודעה שסייעת אובחנה ועל כן יש להגיע לקחת את הילדים ולנהוג לפי ההנחיות. ההורים אספו את הילדים. כעבור כמה ימים התברר כי 17 מהילדים נדבקו ועוד- 2 עובדות. אחת האימהות אניסה שבנה בין הנדבקים כותבת בקבוצת חברתית באינטרנט ״ מחדל, מחדל מחדל! ״ יום שני רק שלחתי ילד לקיטנה, רק נכנס, ביקשו ממנו לצאת כי יש מאומתת קורונה. בעלי החזיר את הילד הביתה״ לדבריה הבדיקה הראשונה יצאה שלילי אבל ״ כעבור יומיים אנו מקבלים הודעות בקבוצה  משותפת להורים שעוד ילדים נדבקו״ גם בנה החל בחמישי לפתח חום ובבדיקה נוספת הבן כבר יצא מאומת וגם אחיו הגדול שלדברי האם, הוא גדול לא נמצא בקיטנה והיה כל החופש בבית״ לטענתה היא לא קיבלה הודעה על הסייעת המאומתת ״ רק כשבעלי הביא את הילד לגן אמרו לו לקרוא לאבא חזרה לקחת אותו. זה לא תפקיד הילד לדווח לנו״. אולם, ביום שני 2‪.8‪.21 בבוקר צוות הגן כן שלח הודעה לכלל ההורים, כפי שצריך לעשות והודיע על הסייעת שאובחנה ושליחת ילדי הגן לבדיקה ובידוד. לטענת האם, לנוכח גל התחלואה שאנו בעיצומו מחייב שבדיקות הקורונה יהיה 7 ימים בשבוע ״ משישי בצהרים ועד ראשון בצהרים לא עושים בדיקות במתחם הבדיקות שבמשכן האומנויות וזה לא בסדר. ניתן היה להיבדק לפני ולא לגרום שעוד ילדים ידבקו״.

 אחת התגובות לפוסט היה של אם שציינה כי ״ אולי החוקים הם להשאיר את הגן פתוח עד שיש תוצאה חיובית אבל יכלו להתריע בפנינו על האפשרות ולתת לנו להחליט אם לבוא לקיטנה או להשאיר את הילד בבית״.

אם לילדה: ״אנחנו מבינים שלמעשה הסייעת הגיעה ביום חמישי עם תסמינים״

ההדבקה בגן ׳אגוז׳ הגיעה לתוכנית הטלוויזיה ״הכל כלול״ עם סיון כהן בערוץ 13. אחת מהאימהות, שוחחה מהבידוד עם בתה הקטנה. מספרת האם בתוכנית כי "אנחנו מקבלים הודעה ביום שני בבוקר, שנמצא איש צוות או ילד מהגן שהוא מאומת לקורונה".

ממי אתם מקבלים את ההודעה?

"קיבלנו את ההודעה בקבוצה של הווטסאפ, מאחת הסייעות שמפעילה את הצהרון. היא שולחת לנו הודעה שצריך להגיע ולאסוף את הילדים וזהו. ההורים מגיעים לקחת את הילדים, אנחנו הולכים לעשות בדיקות קורונה, כולם. יום למחרת כבר כמה ילדים מתחילים לצאת חיוביים, סער יצאה בבדיקה הראשונה, ביום שני, שלילית. ואז למעשה אומרים לנו שהחשיפה הייתה בעצם ביום חמישי, חשיפה לסייעת מאומתת. אנחנו מבינים שלמעשה הסייעת הגיעה ביום חמישי עם תסמינים. בביום שישי היא כבר איבדה את חוש הטעם והעניין לא דווח לאף אחד. הם עדיין בחרו לפתוח את הקייטנה ביום ראשון כרגיל, ולא להגיד להורים דבר וחצי, דבר על הנושא, אנחנו כולנו שלחנו את הילדים ביום ראשון כי לא היה לנו מושג ובעצם כנראה שכבר אז היו הרבה ילדים שנדבקו. וכשעשיתי לסער בדיקה ביום שבת כדי להוציא אותה מהבידוד, בבדיקה הזאת היא יצאה חיובית". לדבריה 17 ילדים נדבקו ועוד 2 אנשי צוות. ״מעבר לזה שיש משפחות שלמות שנדבקו״.

יש לך מסר לגננות לסייעות לכל מי שבא במגע עם ילדים במערכת החינוך וצריך להיזהר שבעתיים?

״פשוט שייקחו אחריות. זה תקף גם לגבי הצוות, זדה תקף גם לגבי הורים ששולחים ילדים עם תסמינים. אין לי. זה פשוט עניין של ערבות הדדית, ואם זה לא… אם הורים לא ייקחו אחריות ואנשי צוות לא ייקחו אחריות, זה פשוט לא ייגמר לעולם. אנחנו נמשיך מבידוד לבידוד לבידוד, כי ראינו שהחיסונים הם לא מאה אחוז".

בתוכנית ׳הכל כלול׳ מושמעת שיחה שנערכה בין אמא למי שמכונה מפעילת הגן

אמא: אני הבנתי מהגננת עצמה, שאמרה "אני ביום חמישי הלכתי לעשות בדיקה".

באיזה יום אמרת למשרד הבריאות שיש לך גננת שלא מרגישה טוב?

מפעילת גן: במוצאי שבת

אימא: ההדבקה היתה ביום ראשון זה ברור לך?

מפעילת גן: אני פועלת רק לפי הנחיות הקורונה. הם אמרו לי לא לסגור עד שאנחנו לא מקבלים תוצאה״.

אמא: ביום חמישי הייתה הפעם האחרונה שהיא הייתה בגן. עשינו בדיקה כולנו וכולנו יצאנו שליליים. אחרי שישה ימים, מיום ראשון כי כנראה אז הייתה ההדבקה, כשפתחו את הגן…עשינו בדיקה ו-17 ילדים, ברוך השם נדבקו…

מפעילת גן: אני לא יודעת מתי ואיך. אני פועלת לפי ההנחיות, עד שאין תוצאה, לא סוגרים גן.

מגן אגוז נמסר בתגובה להכל כלול: ״ במקרה הנדון, אחת מצוות הגן אשר חשה לא טוב, ערכה בדיקה ביום ראשון ולמחרת בבוקר נמצאה חיובית. מיד עם קבלת התוצאה, הצוות פעל בהתאם לנוהל המתחייב מהמצב.״

 ממשרד הבריאות הגיבו ל״הכל כלול״: ״מבדיקתנו אף גורם לא פנה ללשכת הבריאות באשקלון בנושא.

סייעת נבדקה והתגלתה כמעומתת לקורונה באותו יום לשכת הבריאות באשקלון נתנה הוראה לסגור הגן ולהכניס את הילדים לבידוד ולבצע בדיקות״.

עיריית אשדוד: ״גן לא ייסגר לפעילות אלא אם כן התקבלה תשובה חיובית״

מעיריית אשדוד נמסר: ״צוות הגן פועל על פי נהלי משל‪"ט קורונה ועל פי הוראות משרד הבריאות, הקובעים כי גן לא ייסגר לפעילות אא‪"כ התקבלה תשובה חיובית או גבולית על חולה מאומת במקרה של חשד אשר הופך לחולה מאומת. ילדי הגן וצוותו נכנסים לבידוד על פי מועדים שנקבעים על ידי משל‪"ט קורונה‪. במקרה הנדון, אחת מצוות הגן אשר חשה לא טוב, ערכה בדיקה ביום ראשון ולמחרת בבוקר נמצאה חיובית.

מיד עם קבלת התוצאה, נשלחה הודעת סמס לכל ההורים, בשעה 07:45, ובתוך פחות משעה כל ההורים אספו את ילדיהם (למעט ילד אחד שנאסף ב-10:00)‪. הילדים לא הודיעו להורים ולא יכלו להודיע להורים, אלא רק צוות הגן הודיע כפי שנראה בהודעות הסמס המצורפות. צוות הגן פעל במהירות ובאחריות ובהתאם לנוהל המתחייב מהמצב. סמס נוסף נשלח מאוחר יותר ובו הסבר על התנהגות נכונה בבידוד גם עבור יתר בני המשפחה.(מצ‪"ב כאמור הודעות הסמס שנשלחו להורים).אנו שולחים איחולי החלמה לכל הילדים ולעובדת הגן ומצפים לחדש פעילות בהקדם‪.״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן