שער הגיא

השוער גיא סאלם חתם בקיץ באדומים אשדוד ועד כה ספג שני שערים בלבד ולדעת רבים, מדובר בשוער מספר אחת בליגה א' דרום. סאלם: "המטרות שלי הכי גבוהות שיש״. במחזור הקרוב ינסה לעצור את ההתקפה המרשימה הפועל כפר שלם (מוצ"ש, סינטטי, 19:45)

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

גיא סאלם בן ה-35 הגיע בקיץ האחרון לקבוצת האדומים אשדוד ונחשב להבטחה גדולה. עד עכשיו, הוא מקיים את ההבטחה, כאשר ספג שני שערים בלבד ושמר על רשת נקייה שבע פעמים בתשע הופעות במדים האדומים. במוצ"ש מחכה לו הפועל כפר שלם, בעלת ההתקפה הטובה בליגה, שכבשה לא פחות מ-28 שערים עד כה. הרבה בזכות החלוץ האימתני אוהד קדוסי, מלך שערי ליגה א' דרום, עם עשרה שערים.

סאלם נולד בעיר רמת גן, גדל בקבוצת הפועל תל אביב ושימש במשך כשלוש עונות כשוער המחליף של השוער האגדי שביט אלימלך. מהפועל ת"א עבר השוער למרמורק למשך שנתיים ולאחר מכן המשיך במסע הנדודים שלו. הוא שיחק בין היתר במכבי באר שבע, הפועל אום אל פאחם, מכבי יבנה, מכבי נתניה (ליגת העל), ממנה חזר למכבי יבנה. בעונת 2015-16 חתם בבית"ר ת"א/רמלה, ממנה עבר להפועל ירושלים, למ.ס כפר קאסם ובעונה שעברה שיחק בהפועל באקה אל גרבייה מליגה א' צפון והוביל אותה לפלייאוף העליון, כאשר הוא שומר על רשת נקייה ב-13 משחקים.

לאחר מסע הנדודים הרחב הזה, חתם כאמור באדומים אשדוד ועל פניו, זאת נראית אחת מההחתמות הטובות ביותר שעשו בקבוצה. סאלם, נשוי פלוס 2, המתגורר בעיר יבנה, הוא סמל למקצוענות ולרצינות. את תכונות אלה הוא מביא לשער של האדומים ומשתף פעולה עם ההגנה בצורה נהדרת והופך אותה להגנה הכי טובה בליגה עד כה. מלבד הכדורגל, לגיא יש תואר ראשון בתקשורת מטעם האוניברסיטה הפתוחה וכיום הוא לומד לתואר שני בחינוך גופני במכללת גבעת וושינגטון. בנוסף, הוא עובד כמאמן כושר ותזונה ב'קאנטרי' של יבנה.

בראיון מיוחד לאשדוד10 לקראת המשחק מול הפועל כפר שלם, מספר השוער הנהדר בין היתר, על החיבור שלו לאדומים ולקהל, על הקריירה שלו במבט לאחור ועל חשיבותה של ההשכלה אצל כדורגלנים.

ספגת שני שערים מתחילת העונה. מבחינה סטטיסטית, אתה השוער הכי טוב בליגה א'. איך אתה מרגיש עם זה?

"קודם כל אני מרגיש ראוי. אני כבר כמה שנים בליגה א', נותן עונות טובות מאוד. חושב שמבחינת יכולות, יש לי המון יכולות, שאותן אני יכול לתרום לקבוצה. האם אני הכי טוב? זה אחרים יעידו עליי. אני יודע שאני שוער טוב ושוער מצוין ואני משתדל לתרום לכל קבוצה איפה שאהיה."

מה המטרות של הקבוצה העונה? מה תיחשב הצלחה מבחינתך?

"אני קודם כל, כל פעם שאני מגיע לקבוצה, המטרות שלי הכי גבוהות שיש. המטרה שלי לבוא ולעלות ליגה. זה לא משנה אם התקציב שלנו, לא בין הבכירים בליגה. אבל המטרות שלי תמיד הכי גבוהות שאפשר. לא משנה איפה אני נמצא. חושב שיש לנו תלכיד טוב העונה, שמתבטא בחדר הלבשה טוב ובריא. וגם שחקנים מעולים. כמובן שזה לא סוד שאנחנו צריכים עוד שניים-שלושה שחקנים לחיזוק לעומק בכדי באמת להגיע עד הסוף ולעלות ליגה. כולם יודעים את זה. מקווה שזה יקרה. אני סומך על הצוות המקצועי."

איך הקבוצה תתפקד לאחר העזיבה של אבירם ברוכיאן? האם זה ישפיע עליכם לרעה?

"קודם כל זכיתי לשחק עם ברוכיאן. אדם משכמו ומעלה, גם מבחינת אישיות וגם מבחינה בתוך המגרש. נהנתי לשחק איתו. צר לי מאוד שהוא עזב. אבל כל אחד מוצא את הדרך שלו. אם זה יפגע בנו? זה רק העתיד יגיד. לא יכול להגיד."

לגבי הקהל שלכם, איך החיבור עם הקהל האדום?

"החיבור שלי מדהים עם הקהל שלנו. חושב שזה היה מורגש מהתחלה שהחיבור הוא טוב. אני נהנה מהם. הם נותנים לי כוח. לא רק לי, לכל הקבוצה. אני נהנה מהם בכל משחק. קהל מדהים יש לנו. זה הכוח שלנו בעצם."

שאלה כללית בנוגע לקריירה שלך. ספרתי 12 קבוצות ששיחקת בהן. אתה חושב שזה פגע לך בקריירה?

"לא יודע אם זה פגע לי בקריירה. כל הזמן רציתי לשחק. לא משנה איפה הייתי. תמיד הלכתי לקבוצות שידעתי שאשחק בהן. חוץ מהקבוצות בליגת העל, שניסיתי לפרוץ את הדרך עבורי. זה היה קשה מאוד כי הגעתי לליגת העל מליגה א'. היה לי קצת חוסר מזל שכבר תפסתי מקום בהרכב ועברתי פציעה והייתי צריך לעבור ניתוח. לא חושב שזה פגע לי בקריירה, כי תמיד רציתי לשחק. לא מתחרט על שום דבר בקריירה. כל דבר שעשיתי בקריירה, עשיתי באהבה וידעתי שזה מה שאני צריך לעשות. יש גם דברים שלא תלויים בך. בכדורגל צריך הרבה מזל. אני לא הראשון ולא האחרון שיגיד לך את זה."

מה רגע השיא שלך בקריירה?

"היו לי כמה הופעות בליגת העל. שיחקתי נגד הפועל חיפה. שיחקתי נגד מכבי ת"א בבלומפילד עם מכבי נתניה. אין לי רגע מיוחד שאני זוכר. היו לי כמה רגעים טובים בקריירה. היה לי קצת חוסר מזל, אבל זה בסדר, לא נורא. הייתי שותף למסע המשחקים של הפועל ת"א הגדולה, עם דרור קשטן. זאת הייתה חוויה מדהימה. הייתה לנו קבוצה מדהימה ובאמת, זכיתי להיות חלק מהסגל הזה בכמה משחקים."

מי השחקן הכי טוב ששיחקת איתו בקריירה?

"אם אני מסתכל מבחינת שוערים, אז כמובן שביט אלימלך הגדול. מבחינת שחקנים, היו הרבה, היה יוסי אבוקסיס, היה שמעון גרשון, היו שחקנים גדולים."

מי המודל שלך לשוער?

"מנואל נוייר. אני אוהב אותו מאוד וכולם יודעים את זה. משתדל ללמוד ממנו המון והוא המודל שלי. היו עוד שוערים בעבר, אבל בעיקרון הוא."

יש לכם קבוצה צעירה יחסית. אתה רואה את עצמך כמנהיג או אחד המנהיגים בקבוצה?

"בהחלט. יש לנו הרבה שחקנים צעירים ואני משתדל לעזור להם כמה שאני יכול. אם זה בחדר הלבשה ואם זה במגרש עצמו. כן, אני רואה את עצמי כמנהיג ורואה את עצמי כאחד שמראה את הדרך הטובה לשחקנים, כדי שיצליחו וירימו את עצמם. משתדל כמה שיותר לעזור לקבוצה להצליח עם כל הניסיון שלי."

יש לך תואר ראשון ואתה בדרך לשני. כמה ההשכלה חשובה מבחינתך?

"מאוד מאוד חשובה. חושב שבאותו רגע שהתחלתי ללמוד ואני חושב שכל שחקן צריך לעשות את זה, בעצם שדרגתי את עצמי מבחינת כדורגלן. הרמתי את הרמת משחק שלי. באופן טבעי, כשאתה מתחיל ללמוד, אתה פותח את המוח שלך לעוד דברים. אתה מתחיל לראות דברים אחרת, לכן אני חושב שזה מאוד חשוב לכל שחקן ללמוד. מעבר להיות שחקן כדורגל."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן