פרחים פופולריים לתקופת החגים

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אחת התופעות הקסומות שמתרחשות בזמן חגי ישראל היא שהבית כולו מתמלא בפרחים, בין אם המארחים קונים אותם במיוחד בשביל האווירה, מקבלים מתנה מהאורחים או שילוב של השניים. בתקופות אלה, ובעיקר בחגים גדולים כמו ראש השנה ופסח, החנויות מתמלאות בהמון זרי פרחים . אז למה פרחים הם מתנה נהדרת בחגים ואיך מתאימים את הזר לחג? הסוד הוא לבחור בפרחים עונתיים מתאימים ואת שאר הטיפים תגלו בכתבה שלפניכם.

כיצד פרחים תורמים לאווירת החג?

למרות אינספור האפשרויות למתנות בחגים, פרחים נשארים הבחירה המנצחת, גם כתוספת למתנה אחרת. תקופת החגים היא תקופה נהדרת ושמחה אבל לפעמים היא גם מעודדת ריבים משפחתיים, מחקרים מראים כי לפרחים יש השפעה על המוח שלנו   וכשאנחנו מסתכלים עליהם הוא מעודד הפרשת דופמין וסרוטונין, הורמונים שעוזרים להתגבר על דכאון, ואוקסיטוצין, הורמון המתקשר לתחושת אהבה – והרי זה כל מה שאנחנו צריכים בחגים. 

מעבר לכך, פרחים הם דרך נהדרת להביע הערכה ותודה עבור מי שמארח אותנו והם גם מהווים קישוט אולטימטיבי כשרוצים להפתיע את האורחים עם עיצוב ייחודי, וזה עוד לפני שדיברנו על הריח המדהים שנוצר בבית.

איזה זרי פרחים מתאימים לחג השבועות?

למה אנחנו מתחילים דווקא עם חג השבועות? כי מדובר בחג חקלאי – חג הביכורים, ולכן נהוג לקשט את הבית בפרחים וצמחים. וברוח החג, בו נוהגים ללבוש לבן ולאכול מאכלי חלב, אפשר לבחור לקשט, או מנגד להביא במתנה, זר המבוסס ברובו על פרחים לבנים. ורדים הם תמיד בחירה מעולה אבל יש משהו דווקא בגיבסניות, שמשולבות עם גבעולים ירוקים, שמתאים יותר לאווירת החג. ואם כבר הזכרנו את הגיבסנית, בעזרתה ניתן להרכיב גם זר מהמם לראש.

בנוסף, ישנם פרחים עונתיים נוספים שניתן להרכיב מהם זר מדהים, בטח אם רוצים להוסיף מעט צבע בין כל הלבן. רעיון נהדר הן למשל אדמוניות בגוון ורוד שהפרח שלהם מזכיר פונפון, אכילאה בגוון כתום או בבונג שמתהדר בעלי כותרת לבנים כשבמרכזו לב צהוב .ואל תשכחו להוסיף שיבולים ולהבליט גבעולים.


איזה זרי פרחים מתאימים לחג הפסח?

המטרה בזר פרחים לחג הפסח הוא להכניס הביתה את תחושת האביב וההתחדשות, להאיר את השולחן ולהוסיף אליו צבע. בדומה לחג השבועות, גם חג פסח מביא אתו משהו רענן ומדגיש את הצבע הלבן, אולם כאן יש מקום לשחק יותר עם צבעם עדינים ובעצם לשבור את הצבע הלבן בעזרת גוונים של צהוב, זהב וגם צבעי פסטל שונים, בדגש על לילך.
בקישוט הבית או בהרכבת זר מתנה ניתן לשלב בין מספר פרחים אביביים בולטים או להתמקד בסוג אחד כאשר רצוי לבחור בעיצוב זר אלגנטי וקלאסי. בין אותם פרחים תמצאו זנים מדהימים של שושן צחור, ציפורן, אירוס, נרקיס, צבעונים וחרצית. בנוסף, סחלב, שהוא פרח מאוד אצילי וגם חגיגי, יכול להיות מתנה נהדרת.

איזה זרי פרחים מתאימים לראש השנה?

בניגוד לשני החגים שדיברנו עליהם עד כה, זרים לחגי תשרי  וראש השנה בפרט הוא חג שאפשר יותר לגוון בו מבחינת זרים והבחירה כאן אמורה להיות מבוססת יותר על טעם אישי. מדובר בחג בו מציינים את תחילתה של השנה החדשה ולכן אפילו מתבקש לחגוג אותו בצבעוניות עם צבעים חמים כמו צהוב וכתום שיתנו קונטרה לאווירת החורף, ואפילו צבעים בולטים כמו כחול וורוד.

דבר נוסף שיכול לעזור לכם לבחור את הזר או הסידור המתאים הוא המשמעות של כל פרח. למשל פרח הליזיאנטוס מביע אושר והרמוניה והוא קיים אפילו בצבע תכלת מיוחד, גרברה ידועה באנרגיות החיוביות שלו והחרצית מסמלת שלווה ואופטימיות ומאמינים כי היא מושכת מזל טוב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן