פרשת השבוע בספורט – 'מצורע'

פרשת השבוע שלנו מתכתבת היטב עם המציאות הספורטיבית והיומיומית. והפעם: על הקשר בין מרוץ גולני שהתקיים באשדוד בשבוע שעבר, לעבודת הכהן הגדול בבית המקדש, כפי שמתואר בפרשת 'מצורע'

צילום: דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע, בהמשך לפרשה הקודמת 'תזריע', עוסקת בדיני אדם הנגוע בצרעת, מחלה שלא קיימת היום. התורה כותבת כי אם וכאשר קובע הכהן הגדול כי האדם מצורע, אזי חלים על אותו אדם מספר איסורים. אסור לו להיכנס לבית המקדש ולמעשה, אסורה עליו הכניסה למחנה הישראלים. רק כאשר הכהן הגדול יחליט כי מאותו אדם הוסר נגע הצרעת, יתחיל תהליך של טהרה, שכולל טקסים וטבילה וממשיך בהבאת קורבן לבית המקדש, המורכב משני כבשים זכרים (מצורע שידו אינו משגת, יביא שני יונים). ניתן ללמוד כי התורה מייחסת חשיבות עצומה לתפקידו של הכהן הגדול ומעניקה לו יכולות אלוקיות, העוזרות לו לזהות ולהבחין, האם האדם מצורע או שלא.

בשבוע שעבר הגיע אל אשדוד מרוץ 'גולני' מספר 31, שהוזנק מחוף יא', בהשתתפות מאות חיילים בעלי כומתה חומה. מרוץ גולני מתקיים כמדי שנה לאורך מסלול שאורכו כ-800 ק"מ, מהחרמון ועד אילת. במרוץ מאות תלמידים ותושבי העיר אשדוד נטלו חלק במרוץ המכובד. ידוע כי הקשר של העיר אשדוד לחטיבת גולני המובחרת קשור בחוט השני. הדמות שמסמלת יותר מכל את החיבור, היא דמותו של בן וענונו ז"ל, לוחם גולני, שנפל בעת מילוי תפקידו במהלך מבצע 'צוק איתן'. דגלים של גולני וחולצות המזוהות עם גולני שעטו ברחבי אשדוד וגרמו גאווה גדולה לתושבים.

גם נציגים מקבוצת מ.ס אשדוד לקחו חלק במרוץ והבכיר שבהם היה קפטן הקבוצה והבן של הספונסר הבלתי רשמי, טום בן זקן שהיה חבר קרוב של בן וענונו. טום אמר לפני המרוץ: "זאת זכות גדולה בשבילנו לקחת חלק במרוץ הזה. בן ז"ל היה חבר טוב שלי, שירת בגולני ונהרג באסון הנגמ"ש בעזה. זה מלווה אותי ביום יום, זה לא משהו ששוכחים, אבל לומדים להתמודד עם זה. בשש השנים האחרונות עליתי לפני כל משחק עם חולצה לזכרו של בן וענונו ז"ל והיום אני מרגיש זכות גדולה לקחת חלק במרוץ אשדוד לזכרו".

יוזמה מרגשת של גולני, רשות הספורט העירונית וכל הנוגעים בדבר. המרוץ העניק לתושבים את הזכות להרגיש חלק מגולני, לזכור את הנופלים, שהיו ממיטב בנינו וגם, להבדיל, להשתתף בפעילות ספורטיבית מכובדת. כשם שבפרשת השבוע, הכהן הגדול מקבל תכונות אלוקיות ועבודתו מקבלת חשיבות עליונה, כך חטיבת גולני, לה (וכן לכל צבא הגנה לישראל) יש תכונות אלוקיות מבחינה היסטורית חשובה לעם ישראל בכלל ולאשדוד בפרט וקיומו של המרוץ הסב המון גאווה ונחת לתושבים. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן