החזון של חזן

אלון חזן שלנו ומאמן הנבחרת הצעירה של ישראל מתכונן לשבוע גורלי, שיכול להסתיים בהעפלה סנסציונית ליורו 2023. "אני כל כך מתרגש ללבוש את מדי הנבחרת" סיפר לנו בראיון מיוחד לקראת המשחקים המכריעים של מוקדמות יורו הצעירות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אלון חזן בן ה-54 מתכונן לשני המשחקים אולי הכי חשובים בקריירת האימון שלו. כדורגלן העבר האגדי האשדודי נמצא בצוות האימון של נבחרת ישראל כבר למעלה מעשר שנים והוא עושה את עבודתו נאמנה. השבוע, כמאמן הנבחרת הצעירה (עד גיל 21) של ישראל, הוא יכול לעשות היסטוריה. הנבחרת שלו נמצאת בעמדת זינוק מצויינת להעפיל לטורניר אליפות אירופה היוקרתי שיתקיים בקיץ 2023 בגאורגיה וברומניה.

ביום חמישי הקרוב (24.3.22) תארח ישראל את פולין וביום שלישי הבא  נבחרת גרמניה העוצמתית תגיע לישראל. שני המשחקים יתקיימו באצטדיון המושבה בפתח תקווה בשעה 18:30 והקהל הרחב מוזמן להגיע לתמוך בנבחרת הצעירה בשעתה היפה, עם הכדורגלנים האשדודים המבטיחים אושר דוידה, זוהר זסנו וגיל כהן. כרגע ישראל נמצאת במקום השני, עם 15 נק' משישה משחקים, מאזן זהה למוליכת הטבלה, נבחרת גרמניה שניצחה את ישראל בחודש אוקטובר דאשתקד. שני ניצחונות והנבחרת של חזן תעלה בוודאות ליורו 2023, כאשר גם המקום השני יכול להספיק לעלייה אוטומטית. חשוב לזכור כי הסגנית בעלת המאזן הכי טוב ביותר מבין תשעת הבתים, כרגע זאת נבחרת ישראל, תבטיח עלייה ליורו ולא תזדקק למשחקי הפלייאוף.

ואת כל הנתונים האלה סוחב על גבו המאמן אלון חזן, שנמצא אולי בתקופה הכי טובה בקריירה שלו כמאמן, כשהוא מועמד להתקדם ולהיות המאמן הלאומי הבא של הנבחרת הבוגרת של ישראל. לא בטוח שזה יקרה, אך מה שבטוח, חזן בעל 72 הופעות כשחקן הנבחרת, הוא מועמד יותר מראוי לקחת את התפקיד הנחשק. השבוע הוא התפנה לענות לנו על כמה שאלות בין היתר על האתגר הגדול שצפוי לו ולנבחרת הצעירה, על ההצלחה של האקדמיה של מ.ס, על הפריצה של אושר דוידה, כוכב הפועל ת"א והנבחרת הצעירה, על מעמדו של השוער אופיר מרציאנו בבוגרת ועוד…

שלום אלון. האם יש התרגשות מיוחדת לקראת המשחקים המכריעים של הנבחרת הצעירה?

"כל משחק נבחרת שאני מגיע תמיד יש התרגשות. עם כל הניסיון שלי, אני כל כך מתרגש ללבוש את מדי הנבחרת כמאמן וכשחקן. כמו כל דבר שאני עושה עבור הכדורגל הישראלי והמדינה שלי”.

האם לדעתך הצלחתך בנבחרת הצעירה אמורה להוביל לכך שתהיה המאמן הבא של הבוגרת?

"חושב רק להצליח עם הנבחרת הצעירה. זה הדבר שעומד מול נגד עיני כרגע. אני לא עושה דבר כדי לסמן למישהו, כדי להגיע לשלב הבא שזה אימון הבוגרת. אני כל כך נהנה ממה שאנחנו עושים בצעירה. יש לנו שחקנים מדהימים, צוות שבחרתי שעושה עבודה שגורמת לי לעונג אדיר. רוצה להצליח עם השחקנים כדי לקדם אותם ואת הכדורגל הישראלי. מה שיבוא אחר כך אלה דברים שלא תלויים בי. אני לא עושה שום דבר כדי לקבל תמורה. התמורה היחידה שלי זה לשחק עם הנבחרת הזאת באליפות אירופה בעזרת ה'."

בנושא אחר, כמה אתה מרוצה מההתקדמות של אושר דוידה מהפועל ת"א?

"אושר דוידה עשה התקדמות גדולה השנה ואני חושב שהוא יכול לעשות קפיצה עוד יותר גדולה. כולנו, כולל אושר יודעים שהקפיצה המשמעותית חייבת לבוא ומהר. הוא כישרון נדיר, אבל כישרון זה דבר שלא הופך להיות מחמאה אחרי כל כך הרבה שנים. יש לו כישרון והוא חייב לממש אותו בשביל להפוך לאחד השחקנים המובילים בכדורגל הישראלי".

מה סוד הקסם של האקדמיה של מ.ס אשדוד בעיניך? חושב שיהיו עוד כשרונות שיפרצו בקרוב?

"חושב שאין קסם. יש עבודה קשה באקדמיה של מ.ס אשדוד. משקיעים שם. ג'קי הבין שהיכולת שלו לנהל קבוצת כדורגל טובה, תגיע דרך שחקני בית שמשחקים בקבוצה. שחקנים שגדלים בקבוצה ועוברים למקום אחר ומכניסים כסף כדי להמשיך ולהשקיע בקבוצות הצעירות ובשחקנים הפוטנציאליים. חושב שאם יש קסם ולו הקטן ביותר, זה האמון של ג'קי במערכת ולתת את החופש למאמנים להצמיח שחקנים צעירים לתוך הקבוצה הבוגרת כבר בשלב מוקדם. וכששחקן צעיר מקבל את האמון והבמה, הוא מתפתח להיות שחקן טוב ואחר כך עובר לקבוצות אחרות ומכניס כסף למועדון."

לפי הדיבור סביב שוער מכבי ת"א הצעיר, דניאל פרץ, האם אופיר מרציאנו השוער שצמח באשדוד, צריך לחשוש למעמדו?

"אין פה עניין של לחשוש למעמד. פרץ שוער ליגה מצוין. מרציאנו גם היה שוער ליגה מצוין ותפס את מקומו בהרכב נבחרת ישראל. אין ספק שמרציאנו כרגע הוא השוער הראשון של הנבחרת. אבל גם הוא וגם כולם מבינים שדניאל פרץ הולך ומסתמן כשוער העתיד של הכדורגל הישראלי. אם לא המשחקים של הנבחרת הצעירה, אני חושב שפרץ יכול היה כבר עכשיו להשתלב בבוגרת. לכל מאמן יש את הבחירות משלו. אופיר שוער מצוין שמשחק באירופה, דניאל גם שוער מאוד מוכשר ויש עוד צעירים שעומדים בפתח. אבל אין ספק שדניאל פרץ הוא שוער העתיד."

לסיום, כמה אתה נהנה בנבחרת ישראל? האם יש סיכוי שתאמן קבוצה בזמן הקרוב?

"הדברים הכי גדולים שעשיתי כמאמן זה לעבוד בנבחרות ישראל. התחלתי את הפיתוח שלי כמאמן בצורה הנכונה ביותר. מה שלא עשיתי בשנה הראשונה כשמיד עברתי מיד לאמן את מ.ס אשדוד בוגרים. חושב שהדרך הכי נכונה בשבילי היה לעבוד עם נערים. לפתח שחקנים ולפתח את עצמי כמאמן. השנים האחרונות בכלל מסבות לי עונג אדיר, כשהתקדמתי עם הגיל ואימנתי נוער והיום הם כבר משחקים בנבחרת הצעירה והם שחקנים בוגרים לכל דבר. זאת אחת התקופות הכי טובות שהייתה לי מבחינת אימון כדורגל. אני רוצה להמשיך להנות מכל רגע. חושב שכולם נהנים זה עושה טוב לכולם. לא חושב על קבוצה. טוב לי במסגרת הנבחרת וההתאחדות. כסף אף פעם לא היווה עבורי מטרה עליונה. צריך להרוויח טוב ולהנות מהחיים ולשלב בין שני הדברים האלה. גם במחיר שאתה יכול להרוויח אולי יותר במקום אחר, אבל ההנאה שווה הכל וכרגע אני נהנה מאוד ממה שאני עושה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן