כתב אישום בפרשת ׳עוקץ קשישים׳

כתב אישום הוגש השבוע נגד שני צעירים תושבי אשדוד: אלון בן לולו (29) ויצחק סבאן (33), המייחס לשניים עבירות מרמה כנגד קשישים. בנוסף מואשם יצחק סבאן בעבירות נשק. ביחד עם כתב האישום עתרה הפרקליטות להאריך את מעצרם עד תום ההליכים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כתב אישום כנגד שני תושבי אשדוד בגין עבירות של עוקץ קשישים. מעובדות כתב האישום שהוגש לאחרונה לבית משפט השלום בבאר שבע, נאשמים אלון בן לולו (29) ויצחק סבאן (33), בביצוע לכאורה של עבירות מרמה בנסיבות מחמירות וכן בניסיונות מרמה בנסיבות מחמירות. כתב האישום שהגישה פרקליטות דרום באמצעות עו״ד לאונורה מונטיליו-סגל, מייחס לנאשם 2 – יצחק סבאן גם עבירות נשק.

עוד עולה מעובדות כתב האישום כי השניים, שיש ביניהם היכרות קודמת, תכננו לכאורה לבצע עבירות פשע ולקבל במרמה סכומי כסף מקשישים ברחבי הארץ. כתב האישום מתייחס ל-6 מקרים שונים של עבירות מרמה בנסיבות מחמירות וכן ניסיונות לעבירות מרמה. הקשישים מרחבי הארץ, מראשל״צ, פתח תקווה, ירושלים וכן מקיבוצים בצפון הארץ.

כך עבדה השיטה

במסגרת הקשר שקשרו נהגו הנאשמים ו/או האחרים באופן שיטתי ומאורגן ליצור קשר טלפוני עם הקשישים המתלוננים, ״ולהציג להם טענות שווא, על מנת להניעם להעביר לידיהם כסף מזומן שלא כדין״, למתלוננים הקשישים נאמר ע״י הנאשמים ו /או האחרים כי הם זכאים לקבל כספים, וכי על מנת לקדם את קבלת הכספים האמורים, עליהם להעביר מראש סכום כסף כלשהו, כתנאי ״לטיפול בבקשה״, והכל ״ביודעם כי מדובר בטענה שקרית. בהמשך, כך נטען בכתב האישום, לאחר תיאומים טלפונים של הנאשמים או אחרים נקבע מועד לאיסוף כסף במזומן, והקשישים המתלוננים מסרו לידי הנאשמים את כספי המרמה. בחלק מהמיקרים, נערכה שיחה עם ״נציגת החברה״ במקביל לאיסוף הכסף, נמסר לקשישים המתלוננים ״קוד זיהוי״, והובטח שתשלח קבלה, ואף צוין מספרה ״והכל על מנת לשוות למעשים אופי תקין״, כך נכתב בכתב האישום.

 באחד המקרים מדובר באלמנה המתגוררת בגפה בראשון לציון שקיבלה שיחה שהציגה עצמה בשם ״ליטל מחברת ׳החזרים פיננסיים׳, ואמרה למתלוננת כי מגיע לה החזר כספי של למעלה מ- 100,000 שקלים ״ולצורך קבלתו עליה לשלם סכום כסף זאת למרות שאין מדובר בטענת אמת, ואין בכוונת הנאשמים ו/או האחרים לפעול בנידון, והכל כדי לגרום לה להעביר לילדיהם כסף במרמה״ המתלוננת ביקשה לקזז את הסכום המבוקש מהכסף המגיע לה לכשיתקבל אולם ״ליטל״ סירבה. על פי עובדות כתב האישום אל בית האישה הגיע נאשם 2 – סבאן, לאחר שיצר איתה קשר טלפוני ״תוך שהוא מבצע חסימת זיהוי מספר הטלפון שלו והציג עצמו בשם ״שי״, בסופו של דבר העבירה המתלוננת בסך הכל שלוש פעמים סך של 24,900 שקלים.

במקרה אחר, זוג קשישים, כשהבעל סיעודי ושניהם מתגוררים בפתח תקווה. בכתב האישום נטען כי במשך 5 פעמים קיבלה האישה שיחות מהנאשמים ואחרים, אשר הציגו עצמם מחברת כספים אבודים, וטענו כי מגיע לה החזר כספי בסך 180,000 שקלים, וכדי לקבלם עליה לשלם כביכול עמלה בסך 22,000 שקלים. נטען כי לשם כך יצר סבאן קשר עם המתלוננת, אולם בסופו של דבר השניים הואשמו במקרה זה בניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

המשטרה המתינה לסבאן שלקח מעטפה ועצרה אותו

 עוד עולה מכתב האישום כי גם פנסיונרית מירושלים, קיבלה לכאורה טלפונים רבים מאנשים שהציגו עצמם כנציגים של חברות שיפעלו לקבלת החזר ביטוחים עבורה והמתלוננת העבירה בשתי הזדמנויות לידי נציגים שנפגשו איתה סך 11,000 שקלים. כן עולה כי נעשו אליה שיחות נוספות בהן הוצע לה כביכול, לקבל החזרים עבור בעלה ובנה. אולם היא אמרה שאין לה כסף והיא מוותרת. אך המתלוננת המכונה ׳6׳ פנתה ב-7‪.1‪.22 למשטרה. בתחילת חודש פברואר היא קיבלה טלפון ממי שהציגה עצמה  בשם ״עינב מחברת גבייה פיננסית״ ואמרה כי מגיע החזר לבנה של מתלוננת ׳6׳ ולשם קבלת הכסף עליה לשלם 7,800 שקלים. בהמשך, נטען כי בן לולו עדכן את סבאן בווטסאפ, כי עליו להגיע לירושלים לבית האישה ולהציג עצמו כשליח של ״עינב מהחזרים״. סבאן קבע עם המתלוננת לאחר שהתקשר ממספר חסוי והיא עדכנה את המשטרה, והכינה מעטפה עם ניירות במקום כסף. סבאן הגיע לבית המתלוננת קיבל את המעטפה ונעצר על ידי השוטרים.

 בכתב האישום נטען כי במשך חודש ינואר 2022 ותוך זמן קצר יחסית ״קיבלו הנאשמים במרמה סכום של כ-118,700 שקלים והכל במסגרת התוכנית העבריינית״. סבאן הואשם גם בעבירות נשק: החזקה, נשיאה בהובלה לאחר שהחזיק לכאורה נשק ברכבו.

ביחד עם כתב האישום עתרה הפרקליטות לבית המשפט, להאריך את מעצר השניים עד תום ההליכים. בבקשת הארכת המעצר ציינה עו"ד מונטיליו-סגל,  כי הנאשמים חברו יחד לבצע מעשי עבירה באורח שיטתי כנגד קשישים המהווים אוכלוסייה מוחלשת בחברה.  וכי הצטברות העבירות כנגד שישה מתלוננים שונים ברחבי הארץ, וניצול מצבם פעם אחר פעם, מלמדת על מסוכנותם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן