נושם לרווחה: פונטה זוכה מעבירות שוחד והלבנת הון

בית המשפט זיכה את משה פונטה, מעבירות שוחד והלבנת הון והרשיע אותו בעבירה של הפרת אמונים במשפטו של ראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני. שמעוני בעצמו הורשע בעבירות שוחד, מרמה, והפרת אמונים והלבנת הון. פונטה: "שמח ברמה האישית, אבל הרגשות מעורבים כי כואב לי ע

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

איש העסקים האשדודי משה פונטה, חברו הטוב של ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני יכול לנשום לרווחה. בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה אותו מעבירות שוחד והלבנת הון והרשיע אותו רק בעבירת הפרת אמונים. כך עולה מהכרעת הדין במשפט של ראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני, ועוד נאשמים ביניהם גם פונטה.

נגד הארבעה הוגש כתב אישום על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה בחודש פברואר 2017. בין היתר נטען כי שמעוני, אחיו עופר שמעוני, ואנשי העסקים יואל דוידי, משה פונטה ועו"ד שרון מילר, ביצעו, כל אחד באופן יחסי, עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות מס והלבנת הון. בשבוע שעבר לאחר כשלוש שנים הסתיים המשפט.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לימור מרגולין- יחידי הרשיעה את איתמר שמעוני בעבירות של שוחד, בחלק מהמקרים בהם נאשם וכן הוא הורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים והלבנת הון. אחיו של ראש עיריית אשקלון, עופר שמעוני, הורשע בעבירת שוחד והלבנת הון. יואל דוידי הורשע במתן שוחד וכן בעבירות מס ואילו עו"ד שרון מילר זוכה מכל אשמה.

תחילתה של הפרשה בשנת 2014 עת קיבל מכתב דרישה משתי נשים, אשר עבדו עמו כאשר הוא שימש כמנכ"ל חברת אתרים. ובו נטען כי איתמר שמעוני פגע בהן, לכאורה, מינית. לאחר מו"מ חתם שמעוני כביכול על הסכם שתיקה עם אותן נשים בם היה עליו לפצותן בסכום של כמיליון שקלים. בכתב האישום נטען כי על מנת לגייס את הכסף נעשתה לכאורה עבירת שוחד. כן נטען כי איתמר שמעוני פנה אל לאחיו עופר שמעוני ולמשה פונטה שהיה יד ימינו וביקש את עזרתם. נטען כי השניים, בידיעת ראש העירייה איתמר שמעוני, פעלו לגיוס הכסף ממקורות שונים.
בעניינו של פונטה, אשר כאמור זוכה מעבירות שוחד והלבנת הון, והוא איש פרטי ולא איש ציבור החליטה השופטת מרגולין- יחידי להרשיע אותו רק בעבירת הפרת אמונים.

בין היתר נטען כי שמעוני קיבל שוחד בסך 100,000 שקלים מאיש העסקים גבי מגנזי. נטען כי הכספים הועברו באמצעות הנהג שלו לפונטה. השופטת מרגולין- יחידי "אני מזכה את שמעוני ופונטה מעבירות שוחד, ואני מרשיעה אותם חלף עבירת השוחד בעבירה של הפרת אמונים בצוותא. אני מזכה אותם מעבירת הלבנת הון”. השופטת מרגולין- יחידי גם התייחסה להחלטה להרשיע את פונטה, שאינו איש ציבור בעבירת הפרשת אמונים שניתנת בדרך כלל לנבחרי ציבור " הוא שביקש את הכסף ממגנזי, הוא שקיבל את הכסף במזומן, והוא ששילם באמצעותו עבור הסכמי הפיצוי. פונטה היה במעגל הפנימי של ההתרחשות. דרגת מעורבותו בקבלת טובות הונאה, כמו גם הבנתו את משמעות הדברים בהקשרו של שמעוני ושל מעמדו כראש עירייה, מחייבים כולם מסקנה בדבר אחריותו כשותף לעבירה" .

846736790

פונטה: "רגשות מעורבים"

משה פונטה הגיב להכרעת הדין ואמר כי: "להיות מזוכה משתי עבירות של שוחד והלבנת הון זה הישג מאוד גדול. אמנם הורשעתי בהפרת אמונים הגם שאינני איש ציבור. שמח ברמה האישית. אבל הרגשות מעורבים כי מאוד כואב לי על החברים שלי היינו מאוד אופטימיים לפני הדיון. ניהלנו משפט במשך 3 שנים. אני מודה לעורך דיני ו עמיר ג'ורג'י לכל צוות המשפט”.

עו"ד ג'ורג’י: "תחושת הקלה"

עורך הדין עמיר ג'ורג'י, תושב אשדוד בעצמו, המייצג את פונטה והביא לזיכויו מעבירת השוחד אמר בתגובה: ״אנחנו עדיין לומדים את הכרעת הדין. בסופו של יום ביחס לתחושות שמהם יצאנו מהכרעת הדין. התחושות לפני הכרעת הדין הייתה שיהיה זיכוי כללי לכולם זאת הייתה התחושה. ולכן התחושות יחסית לא נוחות מהכרעת הדין אפילו קשות לגבי האחרים. אז אם עושים השוואה בין הציפיה לבין התוצאה אז בסך הכל יוצאים עם הקלה מסוימת”.

האם אתם מתכוונים לערער על הכרעת הדין?

עמיר: "כרגע אנו בוחנים את הכרעת הדין. כפי שזה עד השלב הזה. כנראה שלא. אנחנו נוטים שלא”. 

מה הציפייה לגבי גזר הדין?

"הפסיקה בדרך כלל קובעת בעבירת הפרת אמונים למי שאיננו איש ציבור מתחם הענישה הוא יחסית מאוד מקל ונמצא ברף הנמוך של העבירה וזאת הציפיה שלנו שגם העונש ייגזר מכוח מעמדו החברי של משה שאיננו איש ציבור. אנחנו מצפים שבית המשפט יקל עמו. בסופו של דבר הוא לא לקח שקל לכיסו מהסיפור הזה ואנחנו מניחים שהעניין העונשי יהיה בהתאם לקביעות הכרעת הדין שגם איננו איש ציבור וגם שלא עשה דבר אישי ולא פעל בשביל עצמו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן