אשדוד נפרדת מברוך וינד

הפסל וניצול השואה ברוך וינד (93) יקיר העיר אשדוד הלך לעולמו השבוע. וינד הטביע חותמו בעיר אשדוד ובאומנות ופסליו הם חלק מהנוף באשדוד ובמקומות נוספים. בתו אתי: ״המשפחה שאבא הקים הייתה בעיניו הסמל לניצחון על הנאצים״. יהי זכרו ברוך

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הפסל והצייר, ניצול השואה ויקיר העיר אשדוד, ברוך וינד, נפטר בגיל 93. ביום שישי שעבר הוא הובא למנוחות בבית העלמין באשדוד לצד רעייתו שרה, שנפטרה לפני 6 שנים. וינד, הותיר חותמו האומנותי בעיר אשדוד. הוא מהאמנים הוותיקים והבולטים באשדוד שרבים מפסליו והאנדרטאות, שיצר, מוצבים ברחבי העיר בהם אנדרטת אניות המעפילים "סטרומה" ו"מפקורה" בצומת הרחובות רוגוזין-משה דיין, פסל "הרעות" ברחבת בית העירייה הישן, פסל לכבוד בוני נמל אשדוד, פסל "השלום" בפארק הסיטי והפסל "שמשון", שניצב ליד ההיכל לאמנויות הבמה.

7846754322

פסלים נוספים שלו מוצגים בארץ ובעולם, אחד מהם, המתאר את סבלם של היהודים בשואה מוצג במוזיאון השואה בוושינגטון- בארה”ב. הוא פיסל ויצר ממש עד סמוך למותו ״ האנדרטה האחרונה שאבא יצר ליהדות לוב אמורה להיחנך בקרוב ואבא חיכה לטקס חנוכת האנדרטה ולא זכה״ מספרת בתו אתי. לאורך השניפ הוא היה פעיל בקידום חיי התרבות באשדוד ובין היתר שימש במשך 20 שנה כיו״ר אגודת האומנים באשדוד.

משואה לתקומה

וינד נולד בשנת 1926 בעיירה חודורוב בפולין באותם ימים והיום באוקראינה. בן למשפחה חרדית בת 7 ילדים. הוא בן תאום. בהיותו בן 10 נפטר אביו ואמו גידלה ירקות לפרנסת המשפחה. הוא עבר את התופת של השואה ונותר יחיד לאחר שאיבד את כל משפחתו. בשנת 1948 עלה ארצה שירת בצבא. לאחר השחרור החל לעבוד ב״סולל בונה״ בירושלים ובמקביל למד ציור בשעות הערב בבית הספר לאומנות ״ בצלאל״ הוא הכיר את שרה והשניים התחתנו, ובשנת 1962 הגיעו לאשדוד וינד החל לעבוד כמנופאי בבניית שובר הגלים בנמל ובשעות הפנאי המשיך לעסוק באמנות, בעיקר בפיסול.בשנת 1965 הקים עם רעייתו את הסלון הראשון לבגדי נשים ״ בלה״ במרכז ב׳. בשנים האחרונות השתתף בעדות על השואה במסגרת ״זיכרון בסלון״ וריתק את המאזינים בסיפורו המופלא.

ברוך הותיר שתי בנות: אתי ניצן ובלה הראל, שישה נכדים ן- 10 שהיו הדבר היקר בחייו. מספרת אתי ״המשפחה שאבא הקים הייתה בעיניו הסמל לניצחון על הנאצים. כל ארוחה משפחתית, כל אירוע הביט בנו בגאווה ואהבה, כעל פאר היצירה. היה גאה בנו, אבא וסבא חם ואוהב ומפרגן להצלחות שלנו. היה מעורה ועקב אחרי כל דבר בחיינו עקב אחרי הלימודים של הנכדים והיה גאה בהם. הוא היה אדם חזק שלא נתן לכלום לעצור אותו. איש מלא חיים שלמרות מה שעבר האמין בטוב. יצר ופעל ממש קרוב למותו. איש מיוחד במינו״

ראש עיריית אשדוד ד״ר יחיאל לסרי ספד לוינד: ״ זכרו של ברוך היקר בליבנו לעד, כדמות מופת, אומן ויוצר, אוהב אדם ואוהב אשדוד וסמל לתקומה שאחרי השואה״ יהי זכרו ברוך!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן