שמחה מהולה בעצב: תינוק נולד להרוג מפגיעת הטיל באשדוד

ארבעה חודשים לאחר שנהרג מטיל גארד שנורה לעבר אשדוד, פנחס מנחם פשווזמן הי"ד, חסיד גור בן 21 נולד לו ילד השבוע שעבר ברית מרגשת ושמחה מהולה בעצב גדול. אביו הרב חיים דב פשווזמן: "זו סגירת מעגל, יש המשכיות של הדורות, למרות כל השכול והכאב, וזה מה שמסמל את עם יש

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

משפחת פשווזמן, שבנה מנחם נהרג מטיל גארד שנורה לעבר אשדוד בחודש מאי, זכתה השבוע לכמה רגעים של נחת, כאשר רעייתו של מנחם ילדה השבוע בן. כזכור, פנחס ז"ל נפגע באורח אנוש מרסיס טיל שנפל בעיר במטח הכבד לעבר אשדוד. הוא הובהל לבית החולים ׳אסותא׳ במצב אנוש, אבל נפטר מפצעיו. הוא הובא למנוחות בהלוויה קורעת לב בהר המנוחות בירושלים. ההלוויה בהשתתפות האדמו״ר מגור יצאה מבית המדרש של גור בירושלים שעות אחדות לאחר מותו.

״מרגש לראות שמחה גדולה, והמשכיות ותפארת של המשפחה. אנחנו מרגישים במשפחה מודל קטן של המשכיות של עם ישראל" אומר אביו הרב חיים דב פשווזמן. "התורה כבר ניבאה לפני 3000 שנה שרצף הדורות, שהאומות שרודפים אותנו הורגים בנו ושונאים אותנו בגלל שמירת התורה והמצוות. הטיל בא להשמיד את עם ישראל וגם את הבן שלנו, ואנחנו רואים את המשך הדורות ולא נכנעים" .

75754734523

תחזיר אותנו לאותו אירוע בתחילת חודש מאי, שהבן שלך בעצם ברחוב, באשדוד בזמן מטח טילים על העיר, מנסה לתפוס מחסה?

״הבן שלי חזר מתפילת מנחה, הוא נכנס לתוך בניין בשביל לתפוס מחסה, היו שם עשרות אנשים, והטיל פגע ברחוב הסמוך לבניין ומלא רסיסים חדרו לבניין. שום רסיס לא פגע באנשים, חוץ משלושה רסיסים שפגעו והרגו את הבן שלנו והוא מת במקום״.

זו לא הפעם הראשונה שהשכול פוגע במשפחה שלכם?

״כן, אשתי שכלה אח שנהרג לפני 17 שנים בחודש אב, בפיגוע באוטובוס ליד מירון״.

הנכד שנולד זו מעין סגירת?

״נכון, יש סגירת מעגל, יש המשכיות של הדורות, למרות כל השכול והכאב, וזה מה שמסמל את עם ישראל״.

פנחס הציל בגופו עוברת אורח ונפגע בעצמו

פנחס מנחם ז"ל צעד ברחוב ברובע ו' כשהחל מטח כבד לעבר אשדוד. כשנשמעה האזעקה הוא מיהר לחפש מחסה והגיע לבניין סמוך, הוא הצליח להגיע עד הלובי של הבניין ולא הספיק לעלות קומה במדרגות כשרסיס גראד שנפל בסמוך פגע בו ופצע אותו באורח אנוש. אחת מתושבות העיר שאף היא הגיעה לכניסת הבניין ואושפזה לאחר שכנפגעת חרדה, סיפרה כי פנחס מנחם ז"ל גונן עליה והציל אותה. אך הוא עצמו ספג את הפגיעה הקטלנית, הובהל לבית החולים שם נאלצו להכריז על מותו.

פנחס מנחם ז"ל נולד בעיר בית שמש, אביו, רבי חיים דב פשווזמן מחשובי חסידות גור בבית שמש ומורה מפורסם. אמו, חיה רחל עברה טרגדיה במשפחתה כששכלה שני אחים. האם לבית פרידמן איבדה אח אחד מרדכי יהודה פרידמן שנהרג בפיגוע האוטובוס בהר מרון, ואח נוסף אליהו זאב פרידמן ז"ל באסון גשר בנות יעקב. המוות הכה בה ללא רחם כשאיבדה את בנה פנחס מנחם.

פנחס מנחם ז"ל למד בבית שמש תחילה בתלמוד תורה " פני מנחם" והמשיך בישיבת גור. לאשדוד הגיע לאחר נשואיו, הוא הותיר אישה ופעוט בן שנה וחמישה חודשים והרך שנולד השבוע.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן