אנשי 'ישראל ביתנו' חילקו דו"חות חניה פיקטיביים למכוניות

תושבים רבים שבילו בחופי הים השבוע גילו לתדהמתם ש"חטפו" דו"ח תנועה שהוצמד לרכבם. רק לאחר כעס ועצבים התברר שמדובר בקמפיין בחירות של 'ישראל ביתנו' והדו"חות הם פיקטיביים. הם רצו להראות שבעתיד העירייה תאסור נסיעה בשבת. "זה ממש לא היה מצחיק", אומר מני אליהו תוש

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תושבים מאשדוד, שהגיעו בשבת האחרונה לחופי הרחצה בעיר הופתעו לגלות שקיבלו דוחות חניה, שהוצמדו לכלי הרכב שלהם. רק לאחר שביררו, התעצבנו וקיללו הם גילו כי מדובר בחלק מקמפיין בחירות של מפלגת "ישראל ביתנו" שביקשה לעורר את דעת הקהל על דוחות בשבת. ״זה ממש לא היה מצחיק״ סיכמו תושבים.

בשבת האחרונה הוצמדו לשמשות הרכבים שחנו בחופי אשדוד דו"חות פיקטיביים, לפיהם הרכב נסע בשבת ועבר על סעיף 132.2 על פי מדינת חוקי ההלכה. הצצה נוספת גילתה כי מדובר בפלייאר מטעם "ישראל ביתנו", לקראת הבחירות לכנסת ה-22 שיתקיימו בעוד כחודש וחצי.

"זה ממש לא היה מצחיק", אומר מני אליהו תושב אשדוד."הגעתי לרכב אחרי כמה שעות שבהן בילינו בים, ונדהמתי לראות דוח על סך 100 שקל על השמשה למרות שחנינו כחוק. רק אחרי שראינו שהדוחות חולקו לכל הרכבים מסביב ואחרי שקראנו במה מדובר הבנו שזה קמפיין בחירות. אנחנו אנשים מבוגרים, שומרי חוק וזה היה לא נעים בכלל".

תושבת נוספת סיפרה: "הייתי בטוחה שחולקו דוחות ושהעירייה עשתה על כולנו קופה, אבל אז הבנתי שמדובר במקפיין בחירות. אני לא מבינה איך מישהו אישר את זה, איך אף אחד לא חשב מה זה מה זה לצאת מהחוף, אחרי בילוי, ולגלות הפתעה כזו על שמשת הרכב".

דובר ״ישראל ביתנו״, מסר למערכת "השבוע באשדוד": "אנחנו בישראל ביתנו בעד המסורת היהודית ונגד כפייה דתית. אנו דוגלים בחיה ותן לחיות. הפלאיירים שחולקו בכל רחבי הארץ על ידי צעירי ישראל ביתנו, נועדו להמחיש כיצד עלולה להיראות מדינת הלכה".

הקמפיינר האשדודי של ליברמן

תרגיל הבחירות של הדו"חות הפיקטיביים בא על רקע הצטרפותו של סניה ולדברג, האיש שאחראי לסרטון הפרובוקטיבי "דוס בסלון" של חבר המועצה אלי נכט, שכזכור, התסיס את הבחירות המוניציפליות כיועץ אסטרטגי של אביגדור ליברמן. ולדברג, 32, הרעיונאי היה האחראי בין היתר לסרטון הפרובוקטיבי של "דוס בסלון" בקמפיין המוניציפאלי באשדוד של אלי נכט, ושניהל את קמפיין הגרילה של משה פייגלין בבחירות הקודמות. אז מהיום הוא גם רשמית הקמפיינר של ליברמן.

864754753

כזכור, הסרטון שפורסם מטעם המתמודד נכט למועצת העיר אשדוד, לקראת הבחירות המוניציפליות, גרם לסערה עם טענות להסתה נגד הציבור החרדי. הסרטון בכיכובו של ולדברג הביא לא מעט קולות לנכט. לפי הסרטון, זוג חילונים מחליט שלא להצביע בבחירות. יום לאחר מכן הם מתעוררים ומוצאים אדם חרדי בביתם. החרדי מנסה להחזירם בתשובה, הבן של הזוג החל להתלבש בסגנון חרדי, החשמל שבבית נותק משום שהמזוזה לא נושקה בכניסה לדירה, ומרכול "טיב טעם" נסגר מטעם העירייה.

ולדברג, שהתפרסם לראשונה בתור בלוגר בתפוז, וכיזם סדרתי, מתברג לרשימת הקמפיינרים הגדולים, כשבמרכולתו ישנה כבר עבודת גרילה שעשה עבור מפלגתו של פייגלין, שכזכור כשלה לעבור את אחוז החסימה. "אני מקווה שאוכל לעשות קמפיין על הצד הטוב ביותר שיביא את מקסימום התוצאות." הוא אמר לנו בשיחה אתו.

מה בנוגע לדו"חות הפיקטיביים שחולקו? מאיפה זה בא?

"לא קשור במישרין לקמפיין הזה, אבל בשיחות לפני החתימה הרעיון הזה עלה, ואנחנו כמעט יישמנו אותו במוניציפלי ובסוף בחרנו כיוון אחר".

אז מה השלב הבא? דוס בסלון כבר היה

"ביבי הולך לעשות הכל כדי לחסל את המפלגה שלנו. לפחות בצד המקצועי הקמפיין יהיה קשה ומרתק. לא בכל יום אתה הולך ראש בראש עם ביבי."

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן