שני חברים יצאו לדרך: רומן פוליטי מפתיע בין שני אויבים

אחד חילוני, עו"ד אלי נכט ואחד חרדי, יו"ר ש"ס באשדוד אבי אמסלם, מצאו דרך טובה להתנהל יחד על רקע המתיחות והמחלוקות שיש בין חרדים לחילוניים. חברות אמיצה שנרקמת ביניהם מובילה לשקט תעשייתי על כל אש שעומדת להצית מחדש את הרחוב האשדודי בנושאי חילוניים וחרדים. אמס

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ממלא מקום ראש העיר אשדוד, אבי אמסלם, בחר לעבוד נכון בקדנציה הזו. האיש לא מפסיק להפתיע. בדרך כלל לטובה. זה החל בהישג חסר התקדים בתולדות ש"ס באשדוד, שהצליח למרות כל הסיכויים ובניגוד לכל ההערכות והתחזיות להוביל את ש"ס לניצחון של 6 מנדטים. אחד הניצחונות המזהירים בש"ס בארץ בבחירות המקומיות. יו"ר ש"ס אריה דרעי כל כך היה מרוצה שאת הכנס של כל נבחרי ש"ס ברשויות עשה באשדוד והילל ושיבח את עוזרו לשעבר, אמסלם. דרעי בונה על אשדוד בבחירות לכנסת.

לא מעט ניסו להבין את סוד ההצלחה של האיש שנכנס לראשונה בחייו למועצה בקדנציה האחרונה. אולי הצליח ללמוד משהו מהאיש אותו ליווה כעוזר אישי שנים רבות, יו"ר ש"ס אריה דרעי?. בכל אופן הוא הצליח להלהיב לא רק חרדים, אלא הצליח להיכנס ללבבות של לא מעט שומרי מסורת ולא מעט חילוניים. למעלה מ-20 אלף תושבים שלשלו פתק בקלפי של ש"ס. מי שמכיר את אמסלם יודע שהוא עובד ללא הפסקה, מניע את עצמו, ממוקד מטרה ועובד נכון, מתחבר נכון ומצליח לא לדרוך על מוקשים. נכנס למלחמות בלי לצאת פגוע. בינתיים זה הולך לו טוב.

גם בהתנהלות שלו לאחר הבחירות מוכיח אמסלם כי הוא לא עוצר ונע קדימה ומבצע מהלכים אמיצים מאוד. זה החל בהתבטאות חריגה שלו נגד מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה, מוטי מלכא. באתר 'אשדוד 10' הוא הצהיר כי "אם מלכא לא ילך על פי החזון שלו – הוא יוחלף". אמירה אמיצה ומהלך לא פשוט לומר זאת על המקורב הגדול של ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי. לא ניתן לדעת אם זה היה מהלך מתוכנן שלו עם לסרי, שאולי איפשר את המהלך או שפשוט אמסלם החליט להראות לכולם מי הבוס. כולל ללסרי. קשה לדעת בשלב זה. ימים יגידו. המשכן, במסגרת ההסכם הקואליציוני הועבר לאחריותו של אמסלם שטוען כי "מנכ"לים בחברות עירוניות לא טוב שיהיו הרבה שנים בתפקיד. צריך תמיד להחליף כל קדנציה". אמסלם לדבריו מול הדירקטוריון והמנכ”ל, הולך לשנות את המפה התרבותית וההתנהלות.

95797585585795

בישיבת דירקטוריון ראשונה של המשכן הוא סימן את הכיוון והודיע להם מי הבעל הבית במשכן. "אצלי אין קואליציה או אופוזיציה בתרבות ובאמנות" הוא הפתיע את הדירקטוריון, שנוהל ביד רמה במשך שנים על ידי מלכא. "יש דרך אחת ולא יהיה מה שהיה עד היום. הבניין הזה לא יהיה מוזיאון עבור תושבי אשדוד. הם יזכו להינות ממנו ולהגיע אליו ולהנות מתרבות".

אמסלם הוסיף ואמר לחברי הדירקטוריון כי "מה שאותי מעניין זה תושבי אשדוד, לתת להם את התרבות במחיר שווה לכל כיס. קודם כל תושבי אשדוד על כל הגוונים ועל כל הזמרים דתיים חילוניים רוסים ועוד. אם יישאר מקום נזמין ונפנה לתל אביבים או ירושלמים. קודם כל תושבי אשדוד". בכך עקץ אמסלם את מלכא שהוביל בשנים אחרונות פסטיבלים שפורסמו, במאות אלפי שקלים ברחבי הארץ וקראו לתושבי חוץ להגיע לאשדוד להנות מהפסטיבלים, שלא מעט אשדודים לא מצאו בהם עניין.

ובעוד חברי הדירקטוריון מנסים להבין מה נפל עליהם, הוא הודיע כי הוא כממונה אחראי לוקח על עצמו לחתום על שיקים כמורשה חתימה קבוע . "אני רוצה לדעת כל שקל לאן הולך. זה החזון שלי וזו המדיניות שלי ומי שלא מתיישר יוחלף". מהלך שלא עבר טוב מין הסתם אצל מלכא, שנהנה בשנים האחרונות משליטה על הוצאות המשכן וההכנסות והיה חותם על השיקים יחד עם חבר הדירקטוריון חיים שושן.

שיעור תורה לעו"ד נכט

ובדרך לאחד סביב החזון שלו הוא מנהל דו שיח מאוד מעניין עם סגן ראש העיר, עו"ד אלי נכט, שהצליח במערכת הבחירות לעורר נגדו זעם וכעס רב מצד החרדים באשדוד. בשורה של סרטונים והתבטאויות הוא הפך לסדין אדום מצד החרדים, שחשו כי עו"ד נכט הוא אויב החרדים. על רק מאמציו להגיד את הגבול בין החרדים לחילוניים הוא יצר נגדו שנאה גדולה מצד חרדים שהשמיצו אותו בכל מקום אפשרי. גם בסיפור של החנוכייה ועץ האשוח ב׳ביג׳, הוא הצליח להרגיז את החרדים, שהוצבו ב׳ביג׳. הוא קרא לכולם להגיע לשם וזה הוציא מדעתם את החרדים.

יודגש כי המנצח על האחדות הזאת הוא ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שהשכיל בקדנציה הזו לאחד כוחות ולסגור קואליציה כמעט בלתי אפשרית: חרדים מצד אחד וחילוניים מצד שני. אחרי קדנציה לא פשוטה שעבר עם מלחמות השבת והתנגדות חילוניים על מהלכים כאלה ואחרים, הפגנות מחאה ועוד הוא מקבל כעת שקט תעשייתי מכל סיעות הבית. החרדים והחילוניים נאלצים להסתדר ביניהם על פי האמרה שהם צריכים להיות לויים זה בזה ולא? הם יהיו תלויים זה לצד זה. במובן הפוליטי כמובן.

אמסלם זיהה את הפוטנציאל הגלום בעו"ד נכט לייצר פרובוקציות ועימותים ובמקום להפשיל שרוולים "ולהיכנס" בו, הוא החליט לעבוד בדרך בה הובילה אותו להישג הגדול. לחבר, לפרגן ולהתקרב ליעד. ולמרות ששניהם, אמסלם ונכט שהופיעו על במות תקשורתיות, שונים זה מזה בתרבות באמונה ובאופי וחבטו זה בזה, מאחורי הקלעים אמסלם החליט "לכבוש" את היעד בדרכו. השיא: אמסלם הזמין את עו"ד נכט לביתו לחגוג יחידו את טו' בשבט. על שולחן עמוס פירות יבשים ישבו השניים פטפטו ואמסלם לא שכח להעניק לו שיעור תורה בנושא טו בשבט ועל משמעות החג. אמסלם בשיטת אם אתה לא יכול לו התקרב אליו והשניים מנהלים דו שיח פורה ומפתיע.

אמסלם מבחינתו איש שיודע להתחבר הצליח ליצור עם עו"ד נכט דו שיח. "תראה אני מחלק את אלי לשניים, אלי הפרובוקטור ואלי הבן אדם האיש" אומר אמסלם. "אנחנו חלוקים מאוד בדעות ובדרך אבל כחלק מההתקשרות ולקרב לבבות אנחנו נפגשים הרבה. ייאמר לזכותו שהוא פעלתן, נמרץ ואני יכול לומר לך שהוא לקח באחריות את התפקיד שלו כסגן ראש עיר ואת תחומי אחריותו באובר אמיתי. לטעמי הוא דוגמא של שליח ציבור. אנחנו נפגשים מדברים ומנטרלים רעשי רקע ומגלים שניתן לעשות איתם דברים. הם אנשים נפלאים וצריך לדעת לעבוד ולא לדרוך על יבלות בסוף מגיעים לפשרות בדרך טובה ובלי מלחמה”.

איך היה שיעור התורה שנתת לו בטו בשבט?

"היינו בישיבת עבודה ומיהרתי לבית שלי לטו בשבט. אמרתי לו ׳בוא׳, ומיד בא אתי. ישבנו שעתיים שלוש על פריות יבשים. סיפרתי לו על סימני החג והוא גילה בקיאות מדהימה, גילה סימניים ערכיים שהפתיעו אותי ונשמח שהחברות תימשך”.

אתה עוד תחזיר אותו בתשובה?

"אל תצחק כבר קבענו לעשות שבת ביחד”.

עו״ד נכט: ״דיאלוג מכבד ואמיתי יוביל לפשרות״

עו"ד נכט מצדו שנחשב לקיצוני, מטעה ברושם שהוא מייצר. מי שמכיר אותו היטב יודע שהוא איש עבודה ואיש רציונלי ומבין את השיטה ומבין היכן הוא חי. למרות כל הפרובוקציות שעשה נגד החרדים, בתוכו הוא איש מכיל ואחד שיודע לכבד את השונה. "אני באתי לעבוד ואם לסרי ייבחר אני אהיה איתו בקואליציה" הוא אמר לפני הבחירות. "אופוזיציה מבחינתי לא באה בחשבון" נהג לומר בגילוי לב. והוא צודק. באופוזיציה קר ומנוכר. אין עשייה רק דיבורים. ובדרך לקואליציה הוא ידע שהוא יצטרך להכיל את החרדים.

את עו"ד נכט אני תופס דקה לפני שנכנס ביום שני בערב לחתונה חרדית. "התלמיד שלי חרדי מרובע ז' הזמין אותי ובאתי לשמח אותו" הוא אומר . ולגבי הידידות הגדולה שלו עם אמסלם הוא אומר "אנחנו מיודדים מאוד באופן אישי. ברמה הפוליטית אני לא מסכים אתו ועם ההשקפות שלו ועם האג'דנה שלו. גם הוא לא מסכים עם האג'נדה שלי, אבל ברמה הבין אישית אני חושב שהוא חיובי ועובד למען הציבור שלו. מבחינתי , אני מקווה שיהיו נושאים במועצה שלמען תועלת כלל הציבור נשתף פעולה. גם הוא רוצה תעסוקה לתושבים, תרבות פנאי במהלך השבוע. אני רוצה גם בסוף שבוע אבל תמיד נמצא נקודות השקה. יהיו דברים שלא נסכים, ובנקודות שנסכים זה יהיה מין הסתם מבורך. שיתוף פעולה בינינו בעלי שני דעות מנוגדות ודיאלוג פורה בינינו יכולים להוביל להסכמות בנושאים שכן אפשר להסכים עליהם”.

ועל מה שלא?

"נתווכח ושכל אחד יקדם את המדיניות שלו. אני רק אומר שדיאלוג מכבד ואמיתי יוביל לפשרות”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן