שלוש לפני שבת

מכבי עירוני אשדוד ניצחה בקלות בתוצאה 0-3 את מ.ס באר שבע במסגרת המחזור ה-18 בליגה ב', מחוז דרום ב', משערים של אזברגה, דגו וחג'ג. עירוני צמודה למכבי קרית מלאכי במקום הראשון בטבלה. במחזור הבא: משחק חוץ קשה בדימונה. ברוך דגו: "ניצחון חשוב. הצבנו לעצמנו מטרה ו

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שישי האחרון אירחה קבוצת מכבי עירוני אשדוד באיצטדיון הסינטטי בעיר, לעיני 650 צופים, את קבוצת מ.ס באר שבע, אותה מאמן שחקן העבר, סתיו אלימלך. בסיבוב הקודם, ב"ש הצליחה לסחוט תוצאת תיקו 1-1 בביתה ובעירוני התכוננו למשחק בכל הרצינות, כדי שלא לאבד נקודות יקרות במאבק העליה.

החניכים של שי מאור נראו טוב מהפתיחה ושלטו ללא עוררין במשחק. האורחת ניסתה לצאת להתקפות מתפרצות וחיפשה שוב שוב את החלוץ שלה, ינון ברדה, ללא הצלחה. ההזדמנות הראשונה למארחת הגיעה בדקה העשירית, כאשר הקפטן ברוך דגו נגח החוצה ואותת על העומד לקרות. שלוש דקות חלפו ודגו המצוין חילץ כדור במרכז המגרש, שלח אותו לעבר עידן חג'ג', שהוריד נהדר להישאם אזברגה, שבאמצעות סיומת נהדרת, כבש את הראשון לאשדוד ואת שערו ה-18 העונה. 1-0 לעירוני והקהל הנהדר שלה יצא מגדרו. בקהל ישבה גם משפחתו של אזברגה בן ה-22, שמתגלה כמכונת שערים.

גם במחצית השנייה עירוני שלטה וחיפשה להגדיל את היתרון. בדקה ה-47 אזברגה סחט כדור חופשי מצד שמאל ותומר בן חיים (מהטובים בשורות אשדוד) בעט נהדר לכיוון המסגרת. שוער מ.ס ב"ש, מור קסוס הגיב נהדר והדף לקרן. חמש דקות לאחר מכן, אזברגה הוכיח שיש לו חוש גם לבישולים ומתוך הרחבה הוציא כדור רוחב נהדר לכיוון דגו, שגלגל לרשת ורץ לכיוון יציע אוהדי אשדוד, תוך כדי שהוא מצביע על הסמל. 2-0 גדול לעירוני והקהל שר שירי הלל לקפטן שלו.

באר שבע עוד ניסתה לחזור למשחק בדקה ה-58, כאשר דור נגר בעט חזק מקרוב, אבל שוער עירוני, גל אנגלשטיין סיפק הצלה מדהימה שהזכירה לצופים איזה שוער ענק הוא. בדקה ה-74 הגיע הרגע של עידן חג'ג, כאשר דקה לפני כן, הוא מצא את הקורה של באר שבע, זה לא הפריע לו לנסות שוב מתוך הרחבה ולקבוע 0-3 לאשדוד בשמאלית נהדרת לפינה. זאת גם הייתה תוצאת הסיום שהעלתה את הקבוצה של שי מאור למאזן של 13 נצחונות ו-41 נקודות ב-18 מחזורי ליגה, בדיוק כמו יריבתה על הכרטיס הישיר לליגה א', מכבי קרית מלאכי, שניצחה את בני אילת בתוצאה 2-0.

המצטיין במשחק, ברוך דגו, שכבש את השער השני ובישל את השלישי, אמר בסיום: "משחק טוב שלנו. ניצחון חשוב. הצבנו לעצמנו מטרה בתחילת העונה ואנחנו רוצים להגשים אותה. לא קל להיות בליגה ב', אבל אני מרגיש פה בבית. זה מועדון שגדלתי בו ואני שמח לשחק פה."

ברוך בשישי

יום שישי צבעוני ביותר במגרש הסינטטי הצמוד לבית המשפט באשדוד, שמגרש החנייה שלו נצבע בצהוב כחול. מאות אוהדים צעירים ומבוגרים, ילדים ונערים, מבני העיר אשדוד מגיעים לראות את ה'צעצוע' שלהם מקרוב. חבורה חביבה של אנשים עם חלומות גדולים ותקוה תמימה לשחזר את ימי 'עירוניה' העליזים של תחילת שנות התשעים. ימי אמיל ולב הבולגרי הנפלא שכיכב אז בקבוצה, ימי יואל סויסה שניצח פעם את מכבי ת"א בשער מדהים בדקה התשעים ועוד ועוד כוכבים מיתולוגיים ששמו את הקבוצה על המפה.

מי שעוד הספיק לשחק באותה קבוצה מיתולוגית, לפני האיחוד, הוא לא אחר מאשר ברוך דגו, קפטן הקבוצה היום, ואחד השחקנים הגדולים בתולדות העיר אשדוד. לדגו יש אליפות אחת, חמישה גביעי מדינה וארבעה שערים בליגת האלופות, כולל צמד מדהים נגד אייאקס, מימיו במכבי ת"א. ה'רזומה' המרשים של השחקן שבמרץ הקרוב יהיה בן 37, לא הופך אותו לשחקן מורם, אלא להיפך. דגו עובד במגרש, יורד לתיקולים ומשקיע המון במשחקו, תוך שהוא משמש דוגמא לשחקנים הצעירים של הקבוצה. למעשה, ברוך הוא כמו מאמן על המגרש. שי מאור מדבר איתו הרבה פעמים במהלך המשחק וניתן לראות את ההשפעה שיש לשחקן הנהדר על הקבוצה.

נראה כי לשחקן, לקהל ולמועדון יש קשר מיוחד. הצניעות שלו מדברת וניתן להרגיש במבוכה שלו לשמע השיר שהקהל שר לו לאחר הכיבוש: "את הרשת הוא שוב כובש. את כולנו הוא מרגש..". בדקה ה-85 הוא הוחלף לתשואות של אותו קהל ססגוני, הרעב להצלחות ולהופעות בליגות היותר בכירות. אם דגו, אזברגה, בן חיים ושות' ימשיכו ככה, ההמון בצהוב כחול יקבל את מבוקשו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן