הסיפור המלא מאחורי המשבר בין ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לבין ש"ס ואריה דרעי

במוצאי שבת הקרובה, מחר, יתכנסו כל בכירי ש"ס מהיו"ר שר הפנים, אריה דרעי , שריו, חברי כנסת ובכירי התנועה באולמי 'האצולה' באשדוד לחגוג את הניצחון של ש"ס ברשויות המקומיות. אשדוד נבחרה לארח את האירוע הנוצץ הזה לאחר שנבחרה כסמל להצלחת ש"ס ברשויות.  לכנס הז

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לצד החגיגה הגדולה מחר, מעיבה האווירה שנוצרה בין ש"ס באשדוד , אבי אמסלם וגם אריה דרעי לבין ראש העיר אשדוד לסרי וממלא מקומו עו"ד גבי כנפו. הצדדים לא הגיעו נכון לכתיבת שורות אלה, יום שישי לשום הסכם קואליציה. מדובר באחד המצבים הכי מוזרים והכי לא הגיוניים בפוליטיקה המקומית של אשדוד. ש"ס הייתה הראשונה שהודיעה חצי שנה לפני הבחירות, מפיו של יו"ר התנועה דרעי על תמיכתם בלסרי לראשות העיר. זאת בניגוד לאחיהם החרדים האשכנזיים מאגודת ישראל שהעבירו את לסרי במסע ייסורים פוליטי ארוך ורק יומיים לפני הבחירות הודיעו שהם יתמכו בלסרי. קודם לכן ניהלו מו"מ לתמיכה אפשרית בהלן גלבר.

לכל היה ברור כי ההסכם הראשון שיחתום לסרי יהיה עם אבי אמסלם וש"ס, המנצחים הגדולים והתומכים הגדולים שלו. בפועל, הם האחרונים שטרם חתמו על הסכם. כמעט רוב התיקים החשובים חולקו לשאר. אגודת ישראל שנשארו עם 4 מנדטים בפנים עם סגן ראש עיר, וקיבלו את ראשות ועדת כספים היוקרתית והחינוך החרדי. "הם קיבלו צילום מצב של הקדנציה הקודמת" כדבריו של מנהל המו"מ, עו"ד כנפו.

SHAS

עוד קודם לכן, די במפתיע או שלא, תלוי את מי שואלים, סגר לסרי הסכם עם יריבו הגדול, סניה כצנלסון שהוביל קו תוקפני ומשמיץ נגד לסרי ואף חתם על הסכמה שלא יכנס לקואליציה עם לסרי. כצנלסון עם שישה מנדטים גם הוא, הפך בין לילה לאחר חתימץ ההסכם ל'חצי ראש עיר'. הוא קיבל את ראשות ועדת התכנון והבנייה היוקרתית והחשובה. שתי חברות עירוניות: תיירות וחפ"א, ותיק תפעול מורחב שיש בו כמעט הכל. כצנלסון עשה את עסקת חייו. מצדו של לסרי הוא חיזק את עצמו בקואליציה חזקה בעיקר לאור המחאות שהיו נגדו בנושא השבת וקירב אליו בכך את המגזר הרוסי. כצנלסון גם קיבל חופש מלא בנושא השבת והובטח לו שחנויות בביג ובחוף הים וברחבי העיר יהיו פתוחים בשבת. לסרי שילם מחיר גבוה בגלל שלו עצמו רק 2 מנדטים והרבה לא ניתן לעשות איתם והוא חייב חיזוקים.

גם 'הלביאות' רשימה חדשה קיבלה הסכם טוב. סגנות ואחריות על תיק החינוך ביחד עם ראש העיר לסרי, שבקדנציה הזאת הוא החליט לקחת את תיק החינוך לידיו ולטפל בו באופן אישי. זאת לאור מצב החינוך בעיר שסובל מדימוי רעוע ועם הישגים לא מי יודע מה. על שני ההסכמים הללו ניצח בהרבה מלאכת מחשבת והצלחה גדולה לא אחר מאשר משה דנינו חבר המועצה לשעבר. סיעת אשדודים שדרשה אף היא את תיק החינוך וסגנות ראש עיר נותרה בחוץ ולא נחתם עימם הסכם, נכון לעכשיו. עם אלי נכט המו"מ די מתקדם והם עתידים עד לכניסת השבת לחתום על הסכם

ואילו ש"ס נותרה בחוץ. בינתיים. אמסלם ניתק מגע כפי שהעיד עו"ד כנפו: "נחכה שאבי יעתשת ונגיע אתו ועם ש"ס להסכמות. הותרנו לו את אותם תנאים שהיו להם בקדנציה הקודמת. יהיה צילום מצב". אלא שסביב הביטוי צילום מצב יש כמה פרשנויות. לטעמו של אמסלם ופטרונו יו"ר ש"ס דרעי הם גדלו באופן משמעותי מ 4 מנדטים לשישה מנדטים ומגיע להם יותר ואין מצב לצילום מצב. הם צרכים לקבל יותר לטעמם.

AMSALEM

.

השיחות הבודדות שהיו לאמסלם עם עו"ד כנפו הסתיימו בפיצוץ ובהרבה כעס מצדו של כנפו, שלא רגיל שמצבים לו אולטימטומים. אמסלם דרש במפגיע ממ"ק מקום ראש עיר, ובנוסף סגן ראש עיר שני, לדברי אמסלם בהתאם לסיכום לא כתוב שהיה ביניהם במידה ויביאו יותר מ 4 מנדטים. הם כאמור הגדלו את כוחם ל6 מנדטים, לא מעט מקולות בוחריו של לסרי. בנוסף דרש אמסלם את תיק התכנון והבנייה (שנמסר כאמור לסניה כצנלסון) וכן את תיק המתנ"סים. התיק שעו"ד כנפו בעבר אמר שיישאר אצלו. עו"ד כנפו שחש שאמסלם בא בדרישות חד צדדיות ועם האף למעלה, העביר אותו סדרת חינוך קצרה. הוא שם את אמסלם בצד והתקדם עם השאר והשאר היסטוריה.

בשולי הנתק נודע כי לסרי ניסה להתערב כדי להביא את ש"ס להסכם והוא התקשר לדרעי לנייד. דרעי לא ענה. לסרי העביר לו הודעת ווטאסאפ. דרעי לא ענה גם לזה והעביר את ההודעה לאמסלם שיבדוק מה רוצה ממנו ראש העיר. בסביבתו של דרעי אומרים כי הוא כועס כעס רב על לסרי וחש כי לסרי מצידו לא מכיר טובה על תמיכתם הבלתי וסייגת 5 חודשים לפני הבחירות. "בזכות ש"ס הוא נבחר לראשות העיר" אומר אחד מבכירי ש"ס. "אם ש"ס לא הייתה תומכת גם אגודת ישראל לא הייתה תומכת והיה סיכוי לסיבוב שני".

וזה מספר  את כל סיפור מערכת היחסים העכורה שנוצרה כעת בין דרעי ואמסלם ללסרי וכנפו. ההערכה היא שזה הפיך וכי ש"ס אין לה הרבה מה לעשות באופוזיציה. הם חייבים קואליציה, תקציבים תפקידים ותמורה לבוחרים שלהם, והם יצטרכו להסתפק בתמורה הרבה יותר נמוכה ממה שציפו, כי הכל חולק, השאלה עד כמה הם יושפלו. ימים יגידו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן