״ריקוד מושחת״, הגרסה האשדודית

הסערה סביב הריקוד הברזילאי בפארק אשדוד ים בחול המועד שגרמה לציבור החרדי להתלונן על ״המופע המושחת״ לטענתם, בחסות העירייה, לא יורד מהכותרות. מספר רבנים פנו במכתב אל ראש עיריית אשדוד ד״ר יחיאל לסרי, בו הביעו מחאתם על המופע שהתקיים בפארק, וקוראים לד״ר לסרי להקפיד להבא למנוע העלאת מופעים הפוגעים בקרב הציבור ״ולשמור על טוהר המחנה, ועל חיים משותפים בעירנו מתוך כבוד הדדי, ולא להחריף חלילה את המאבק״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פסח חלף, גם יום העצמאות. אולם הסערה סביב מופע הריקוד הברזילאי שנערך במהלך חול המועד פסח בפארק אשדוד ים, וגרמה לסערת רוחות בקרב חלק מהצופים, בעיקר בקרב משפחות חרדיות, מסרב לרדת מהכותרות. כידוע הועלתה דרישה לאחר המופע הראשון שנערך בפארק, להוריד את המופע הנוסף שהיה מתוכנן, אך למרות זאת העירייה שנתנה חסות לאירועים בפארק, לא הורידה את המופע שהתקיים כמתוכנן.

הדבר עורר את כעסם של חלק מהציבור החרדי בעיר, ובסיום חג הפסח פנו מספר רבנים מאיגוד ״ממלכת התורה״ במכתב לראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, במחאה על המקרה. במכתב מביעים הרבנים: ״זעזוע עמוק ממופע שהתקיים בפרהסיה הציבורית בפארק אשדוד ים, במשך כל ימי חול המועד פסח בחסות עיריית אשדוד״.

הרבנים מאיגוד ״ממלכת התורה״ ממשיכים וכותבים במכתב המחאה אל ד״ר לסרי ״במופע זה היו רקדניות חשופות שהסתובבו בין הקהל המגוון שבתמימות יצא לאחר שנת קורונה למקום פתוח, יחד עם כל המשפחה בנים ובנות סבים וסבתות, ולתדהמתם נחשפו למראות מבישים שאילצו אותם לעזוב את המקום בבושת פנים. לדבריהם, לא מדובר רק במשפחות חרדיות, אלא גם חילונים שהיו יחד עם כל המשפחה, שכעסו ואף הזמינו את מוקד 106 תוך שהם מביעים את כאבם״.

הרבנים ממשיכים וכותבים לד״ר לסרי ״אנו מאמינים שפעילות זו לא הובאה לידיעת כבודו, ומבקשים שבפעילויות הנערכות בפרהסיה הציבורית כבודו יהיה שותף פעיל, כדי למנוע חרפה מעין זו לתושבים רבים וטובים המעוניינים לשמור על טוהר המחנה, ועל חיים משותפים בעירנו מתוך כבוד הדדי ולא להחריף חלילה את המאבק.״

״בתוקף תפקידנו אנו מביעים בזאת מחאה נמרצת, ומביאים לידיעת כבודו את כאבם של הציבור הרחב שהיה בפארק וטרח להתקשר ולזעוק על הפגיעה בנפש הרכה של הילדים הצעירים, ועל האילוץ להדיר את רגלם ממקום המיועד לכל תושבי העיר. אין לנו ספק שכבודו ידאג למיגור תופעות מעין אלו בפרהסיה הציבורית, ובכך גם תהיה שמירה על כל תושבי העיר בכל המובנים״.

 בין הרבנים החתומים על המכתב הרב מאיר אבוחצירא, הרב יובל אברהמי, הרב חיים בן חמו, הרב אלעזר חיימוב, הרב יוחאי יפרח הרב מאיר מויאל, הרב איתמר מחפוד והרב דוד מלכה.

כזכור בפסח השנה, הגיע ציבור רב, בעיקרו מהמגזר החרדי מאשדוד ומערים אחרות, אל פארק אשדוד ים, פארק שהוא אהוב במיוחד על ציבור תיירות הפנים באשדוד, שמגיעה מערים חרדיות. כאשר גילו לתדהמתם כי במקום נערך מופע סמבה בה הרקדניות לבושות באופן חושפני, הם כעסו וענו כי מדובר באירוע תועבה שמקומו לא בפארק ציבורי בו מבלים אנשים דתיים וחרדים. בטח מופע שלא נועד לעיניי הילדים. נעשה ניסיון, שלא צלח למנוע העלאת המופע בעוד ימים של חו״ל המועד. הנושא גרם למחלוקת בקרב הציבור, בין מי שקורא לא להעלות מופע כזה, ובין ציבור שנהנה מהמופע והתנגד לדרישות להורדת המופע. לדבריהם ״אשדוד לא תהיה בית שמש.  גם חברת  עו״ד הלן גלבר התייחסה לנושא: ״מי שלא מעוניין לראות מופע של רקדניות – שלא ילך לפארק שמתקיים בו מופע כזה, או שילך לצד האחר של הפארק. הוא מספיק גדול. אי אפשר להגיע למקום ציבורי ולקבוע מה יהיה בו ומה לא. המופע לא הגיע אליהם הביתה, זה הם שהגיעו למקום שמתקיים בו המופע ! יש ללמוד לכבד את התרבות של האחר ולהפסיק לחפש התנגשויות כל הזמן.לכולם מגיע לחיות במרחב שבו יש להם ולאורח חייהם מקום. כך אמורים להתנהל החיים בכל עיר שרוצה לאפשר לכולם להרגיש שייכים. על כך אני מברכת את החלטת העירייה לאפשר את המשך קיום המופע, למרות הקולות השוליים שביקשו להפסיקו״.

זו לא הפעם הראשונה

זה לא מקרה ראשון בו יש סערה סביב הופעות בימי חול המועד בפארק אשדוד ים. כך למשל בחול המועד סוכות בספטמבר 2018, כחודש לפני הבחירות המוניציפליות לעירייה, היה זעם בקרב הציבור החרדי בעיר וגם אז בשל סדרת "מופעי פריצות”, שעורכת עיריית אשדוד בימי חול המועד בפארק 'אשדוד ים׳, ואף יצאה קריאה מפי וועדת הרבנים שעל ידי רבני הקריות בעיר על איסור טיול בפארק ו"כי ראוי שלא לטייל בפארק בזמנים אלו". הזעם והקריאה היו לאחר שחודשים קודם במהלך חו״ל המועד פסח 2018, התקיימו בפארק מופעי הרקדה פרוצים על ידי העירייה, בשעות בהן הוא היה גדוש במבקרים חרדים מהעיר ומחוצה לה. סרטון ובו נצפה חרדי גוער ברקדניות הופץ אז ברשת וגרם לסערה רבה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן