בית הספר ׳רעים׳ נסגר בשל התפרצות הקורונה

ראש העיר ד״ר לסרי הורה לסגור את בית הספר היסודי ׳רעים׳ בשל התפרצות קורונה. 19 חולים אובחנו וכמחצית מתלמידי בית הספר נאלצו להיכנס לבידוד. נתוני התחלואה בעיר נמוכים וציון הרמזור של אשדוד ירוק. שני נפטרים מסיבוכי הקורונה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חשבנו כבר שהקורונה מאחורינו, אבל מסתבר שהיא עדיין כאן. ראש העיר ד״ר לסרי הורה השבוע לסגור את בית הספר הממלכתי ״רעים״ ברובע ד׳ בשל נגיף הקורונה. תלמידי ׳רעים׳, שרק זה מכבר שבו עם תלמידי ישראל ללימודים כרגיל שבוע שלם ובלי קפסולות, חזרו ומצאו עצמם שוב בבית. זאת לאחר ש-19 חולים מאומתים אובחנו בבית הספר וכמחצית מבית הספר כ- 190 תלמידים מתוך 426 תלמידי בית הספר נמצאים בבידוד. עד כה התחלואה נמצאה בקרב 5 כיתות, אולם ראש העירייה ד״ר יחיאל לסרי החליט ביום שני השבוע שלא לקחת סיכון והורה על סגירת בית הספר עד הודעה חדשה. ד״ר לסרי, ”ערכתי התייעצות גם גורמי משרד החינוך ומשרד הבריאות ומתוך הצורך לעצור ההתפשטות, הוחלט לסגור את בית הספר. אנו סבורים שהנתונים מבטאים את ההתכנסויות של חג הפסח ואת ההתרופפות בשמירה על הכללים ולכן אני שב וקורא לכלל התושבים להקפיד על כללי המסכה בחדרים סגורים, ההתקהלויות ובעיקר קורא לבוגרים מגיל 16 ללכת ולהתחסן״.

‎‎הידיעה על תלמידים וצוות מאובחנים הכתה בהלם הורים‫, חלקם הביעו תרעומת כי לא שיתפו אותם ושאלו מדוע לא מחליטים על סגירת בית הספר‫. המנהל ירון שניידר המליץ להורים עוד לפני יום העצמאות לקחת את ילדיהם לבדיקת קורונה‫.

לאחר ההחלטה לסגור את בית הספר כולו, היו הורים שבשנה האחרונה נאלצו למצוא פיתרון לילדיהם בשל הסגרים, פתאום שוב צריכים למצוא פיתרון לילדים ששוהים בבית. חלקם טענו מדוע סגרו את בית הספר כולו ולא רק את הכיתות שכן נמצאו חולים מאומתים. הודעה שהועברה להורים ביום רביעי 21‪.4‪.21: ״מחר בצהריים תהיה שוב ייבה לגבי בית ספר רעים עם האחראים ממשרד הבריאות, החינוך והעירייה. שם יעלו את ממצאי הבדיקות והמיפויים ויחליטו מה המתווה לחזרה ללימודים בבית הספר. נכון שיש כיתות שבהם לא נמצאו ילדים מאומתים, אבל בבל באותם הכיתות לא היו 100% נבדקים״ לבית הספר הגיעו בודקים שבדקו תלמידים שהוריהם נתנו אישור לבדיקה.

למרות זאת אשדוד רשמה שוב ירידה בציון הרמזור שעומד על 2‪.8. הציון היה כבר 0‪.8, אך תוך שבוע קפץ ל- 3‪.6 ושוב ירד. ונכון לתחילת השבוע עמד מספר החולים הפעילים על 71 חולים. ‎

שני תושבים נפטרו מקורונה

עצוב השבוע נפטרו שני תושבי אשדוד מסיבוכי מחלת הקורונה. שניהם, בשנות ה- 50 לחייהם נלחמו בנגיף עד שלא יכלו.

חודשיים אחרי שאלי דדיה בן 52,  אובחן כחולה קורונה, הוא נפטר כתוצאה ממחלת ריאות ממנה סבל לאחר שנדבק מקורונה. דדיה ז״ל היה מוכר בקרב הקהילה המסורתית בעיר בנו של הרב יוסף דידיה, היה רווק והתגורר עם אמו ואחיו. כשהיה צעיר היה הנהג של רבי מאיר אבוחצירא. אלי היה אדם צנוע וענו עם לב זהב ובעל מידות טובות. הוא לא הספיק להתחסן בטרם נדבק בקורונה.

ובתחילת השבוע נפטר גם יונתן אלפסי איש עסקים בשנות ה- 50, לחייו שנאבק תקופה ארוכה בנגיף הקורונה. יהי זכרם ברוך!

׳אסותא׳: יותר ילדים פונים למיון

מאז פרוץ מגפת הקורונה בישראל הלך ופחת מספר הילדים הפונים למלר"די ילדים בכל הארץ וזאת בהשוואה לתאריכים המקבילים בשנת 2019. ברוב בתי החולים מספר הפניות ירד לכ 50-60 % בהשוואה לשנת 2019, טרם הקורונה.

מבדיקה שנעשתה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, נמצא כי מדובר בנתונים המשקפים את המצב במרבית מחלקות  בית החולים בזמן מגפת הקורונה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן