תושבי אשדוד זועמים: "ד"ר לסרי, תושבי אשדוד במרכז, לא הנדל"ן"

"אנחנו קוראים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כמו שאמרת בבחירות ש'התושב במרכז', תעמוד במילה שלך ושהתושב יהיה באמת במרכז. זה חנק מה שקורא כאן, פשוט חונקים אותנו. אנו מצפים שבאמת זה יהיה נכון והתושב יהיה במרכז ולא הנדל"ן במרכז". כך טוענים בזעם תושבי רובע ד' במשולש הרחובות: רוגוזין, בן אליעזר החובלים, כנגד בניית מגדל בלב הרובע שתפגע קשות באיכות חייהם. העירייה: "התכנית מונחת לדיון במליאה אך טרם נדונה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"אנחנו קוראים ללסרי לבוא לכאן לסייר ולראות בעצמו איזה חוויה קשה אנחנו עוברים כפי שהלך לסייר בפארק שמשון וביטל התכנית". הטענה כי בנייה של בניין בן 9 קומות  של היזם צחי אבו על פיסת קרקע קטנה תהפוך את חייהם לגיהנום: מצוקת חניה קשה, כביש סואן באמצע רחוב שקט סיכון בטיחותי, הרס פארק בלי שמש והרס איכות החיים". היחידה שמנסה להציל את הקטסטרופה, חברת המועצה, עו"ד הלן גלבר ,שמובילה בשם התושבים התנגדות חריפה: "העירייה עשתה טעות והיא צריכה לתקן ולבטל התכנית בנייה"

בכל שישי בצהריים מתאספים עשרות מדיירי הרחובות: החובלים, רוגוזין, ובן אליעזר, המכיל עשרות אלפי תושבים ומוחים נגד הכוונה להקים על פיסת פארק קטנה, בניין בן 9 קומות של חברת הבנייה של צחי ויחיאל אבו. שטח שרכשו מחברת אשדוד ועומד במחלוקת האם העירייה הייתה צריכה להפקיעו לטובת שטחי ציבור או האם השטח מיועד לבניית דירות.

מי שמגיע למקום ורואה על איזה פיסת קרקע ייבנה בניין רב קומות יתחלחל. תוספת של עשרות דירות, במקום צפוף, שסובל גם כך ממצוקת חניה קשה, בטיחות וככל הנראה גם בניגוד לתכניות.

במקום לא מעט דירות שנבנו בהתאם לתכניות תמ"א 38 מה שמגביר את המצוקה של הצפיפות. בעיית החניה במקום קשה ועל בסיס יומי יש קטטות על כל מקום חניה. תוספת של  עוד כ70  יחידות דיור, ללא מענה של חניה, זו תקלה רצינית. כל קבלן תמ"א במקום שבונה לא יכול לתת פתרונות לשטחים ציבוריים פרטיים. להפך, הוא עוד יותר מחריף את הבעיה לשטחים ציבוריים פתוחים.

צרה נוספת במקום תהיה דרכי הגישה. מי שירצה  לצאת מבן אליעזר לכיוון המרכזון לא יוכל לעבור אלא אם כן הוא חוצה כביש. המעבר הצר שקיים לא יאפשר מעבר לפארק.. הורים שהיו רגילים לשלוח את הילדים בגיל 8 לבד לפארק כבר לא יוכלו כי הוא צריך לחצות כביש סואן תוך סיכון חיים.

שימו לב: כאן יעבור כביש סואן בלב החניה והפארק

שימו לב משמאל . על השטח הקטן הזה מתוכנן בניין רב קומות

ראשי המחאה שהחליטו להרים את דגל המאבק ולהתנגד לבנייה אומרים כי בדקו את התכניות ומצאו כי השטח בעיקרון מיועד להקמת מוסדות ציבור. השינוי לבניית מגורים לא ברורה להם. "הדבר ממש לא ברור פה, איפה קיבלו את ההחלטה?,  ואיך קיבלו את ההחלטה למה על חשבון הציבור קיבלו את ההחלטה?" שואל בתימהון אחד מראשי המחאה, ניסים בליליתי. "במקום להפקיע השטח להקמת מוסדות ציבור מפקיעים אותם להקמת מבנים מגורים. אלה החלטות שעברו בעירייה בהרמת ידיים של אנשים שלא מבינים בכלל על מה הם חתמו. על מה הם הרימו ידיים. כל המתווה של בן אליעזר של רוגוזין 31, 33 הולך להיות קטסטרופה. ישנו פה הכל, יבטלו חניות. אני לא יודע איך משאיות יעברו, יכניסו לכאן 2 טרקטורים דחפור, המשאיות שמפנות החול מאיפה יעברו, בין הבניינים?, מאיפה יעברו? אף אחד לא יודע".

ניסים בלילתי מראשי המחאה. "לא מצליח להגיע ללסרי. ממדרים אותי"

ש. ניסים איך אתה מסביר זאת כמי שבדק ומבין שזה כמעט בלתי אפשרי?

"התחושה שלי, שהוא לא רוצה באמת לבנות  פה. אני מדבר על היזם צחי אבו. הוא רוצה לקבל שטח חלופי אחר, כמו שקרה במע"ר צפון. במע"ר צפון היו התנגדויות וד"ר לסרי נפגש עם התושבים ערכו סיור וראש העיר אמר "אני מושך את התוכנית" ואז כולם מוחים כפיים לד"ר לסרי והיזם מקבל משהו אחר"

ש. ומה איכפת לך שזה יקרה?

"אני בעד. מצידי רק שלא יבנו לי כאן מתחת לאף ויגרמו לקטסטרופה"

ש. אז מה אתם עושים בינתיים?

"אנחנו כל יום שישי מתאספים פה, מנסים לגייס כמה שיותר אנשים מהרשימות של המתנגדים.  יש איתנו חברים שבדקו את התכנית וגילו מלא ליקויים וכשלים בתוכניות והם ראו שזה לא ילך להם בקלות"

בלילתי וחבריו למחאה קוראים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לנוע את הבנייה במקום. "הקריאה שלי לראש העיר ד"ר לסרי פשוטה: כמו שאמרת בבחירות ש'התושב במרכז', תעמוד במילה שלך ושהתושב יהיה באמת במרכז,  לסרי צריך לשפר לנו את איכות החיים של התושבים באזור הזה. זה חנק מה שקורא כאן, פשוט חונקים אותנו. אנו מצפים שבאמת זה יהיה נכון והתושב יהיה במרכז  ולא הנדל"ן במרכז ולא בכל  מחיר".

ש. ניסיתם להגיע ללסרי לדבר אתו לשבת אתו...

"בהחלט שניסיתי. התקשרתי לפני כחודשיים לעוזר שלו בכדי לקבוע פגישה והוא מדיר אותי. אמר לי תשאיר פרטים. ממדר אותי ולא נותן לאף אחד להגיע לראש העיר. ראש העיר צריך להיות קשוב ופתוח לטענות של תושבים. לא מבקשים  כסף ולא ביקשנו כלום,  רק שיקשיב לנו. זה המינימום שצריך לעשות. אם הוא לא יעשה את זה הוא מאבד אוכלוסייה של הרבה האנשים., כל אחד יש לו משפחה מאחוריו כל אחד יש לו חברים, אנשים קוראים עיתונים ורואים שמשהו פה לא בסדר גם במע"ר צפון וגם פה, גם בפארק של המשטרה. מה קרה ללסרי למה הוא נוגס בפארקים ושטחים ציבוריים, שטחים ירוקים והופך אותם לנדל"ן? מה קרה אתה מחוייב לקבלנים? שילכו לבנות במקומות אחרים ולסרי מחוייב לנו לתושבים"

דניאלה אוחיון, אף היא מראשי המחאה  בחובלים, אומרת ששיגרה מכתב מפורט מאוד ללסרי על כל הקשיים הכשלים והקטסטרופה הצפוייה מבניית רב קומות במקום. "כתבנו לו בפירוט איך זה עשוי לפוגע בנו את סכנת הבטיחות, הצפיפות, החנק  מכל הכיוונים. יש כאן מצוקת חניה גם כך. שתבינו, בניית הבניין תביא למקום צל, ללא שמש, חסימה לכיוון הפארק. איפה המבוגרים, הנכים, הילדים יוכלו ללכת? אין כלום. פגיעה מהותית באיכות החיים. אני מנסה לחשוב שאם ארצה לצאת לפארק לא אוכל. אין. סגורים הכל. הילדים לא יוכלו לצאת לפארק עם אופניים. באמצע החניה השקטה יעבור כביש סואן"

דניאלה אומרת כי הם ימשיכו להפגין ולהתנגד גם משפטית. "על מנת לחיות חיים סבירים ומינימליים. אנשים לא יודעים לאיזה צרה נכנסים כאן. כל השינוי ייעוד משטח ציבורי למגורים נעשה על בסיס טעות של העירייה שעשתה תחילה הפקעה לשטח ציבורי ואחר כך עשו איחוד וחלוקה מחדש והשטח נרשם כמגורים. אז לצחי אבו היזם זה  דרש את זה כמגורים"

ש. נבחרי ציבור פנו אליכם? מנסים לסייע?

"רק חברת המועצה הלן גלבר מסייעת לנו ומובילה איתנו את המאבק. פנו אלינו עוד כמה חברי מועצה שרוצים לסייע. אני מזמינה את כל חברי המועצה לבוא לכאן. לא רק בימי בחירות, ובעיקר את ראש העיר ד"ר לסרי. כמו שהלך לראות את השטח של פארק שמשון, אני מזמינה אותו לבוא ולראות את מה שאנחנו חווים. חוויה קשה שקיימת כיום עוד לפני הבנייה של רב קומות".

גלבר: ״אמשיך להגן על השטחים הציבוריים״

חברת המועצה עו״ד הלן גלבר בתגובה למאבק ברחוב החובלים: ״העירייה שוב בוחרת לקחת שטחי ציבור ושב״צ (שטח לבנייה ציבורית)  לטובת מגורים תוך שימוש בפארקים במקום צפוף מאוד, שבו נבנו פרויקטים רבים של תמ״א 38 שהובילו למחסור ולבעיות חניה קשות.  הרחובות כיום עמוסים וסובלים מבעיות תנועה ובקטסטרופה תחבורתית. המצב נוצר בגלל טעות של העירייה שלא קידמה  תוכנית מתאימה לרובע ולא פעלה לבצע הפקעה של השטחים לטובת הציבור.  חמור יותר-  השטחים האמורים יועדו במשך השנים לטובת הבנייה הקיימת ולא ניתן לייעד אותם פעם  נוספת. לאור הפגיעה הקשה בתושבים וברווחת חייהם יש למצוא חלופה אחרת ויפה שעה אחת קודם. אמשיך להגן  על השטחים הציבוריים ואפעל יד ביד עם התושבים על מנת לעצור את הפגיעה של השלטון הנוכחי  בפארקים, מדשאות וברווחת התושבים״.

עיריית אשדוד בתגובה:

  • מדובר במגרש שייעודו המקורי והקבוע הוא בנייה – בנייה למגורים או בנייה ציבורית. התכנית כיום מוגשת בשת"פ בין העירייה לבין חברת קי.בי.עי (חברה פרטית) וזאת בהתאם להסכם פשרה המסדיר את יעוד הקרקע ואת זכויות הבנייה במגרש , כאשר התכנית מייצרת שטח קרקע לבניית אשכול גנים במימון חלקי של היזם ויצירת שטח לחניון ציבורי. הצעת הפשרה הזו מתקנת הצעה קודמת ומציעה חילופי שטחים לטובת הציבור ומשלבת בנייה ציבורית ומגורים. התכנית מונחת לדיון במליאה אך טרם נדונה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן