תדליקו את האור

דיירי רחוב אחד העם ברובע ה׳, סובלים בחודש וחצי האחרונים מהפסקות חשמל ארוכות דווקא לקראת שבת. השיא היה השבוע עשרות משפחות נותרו יומיים ללא חשמל ״יש פה אנשים שזקוקים לבלון חמצן, תינוקות שצריך לחמם להם אוכל. זה סיוט״ אומרת אחת הדיירות * חברת חשמל: ״חלוקת דירות ותוספות בנייה ללא היתרים גורמת ליצירת עומסים על הרשת״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אחרי שבשבוע שעבר פורסמה בשבוע שעבר כתבה על תושבים ברובעים שונים בעיר שסובלים מהפסקות חשמל נרחבות, פנו לעיתון דיירים מרחוב אחד העם 1 ברובע ה׳, בטענה על הסיוט שהם חווים לאחרונה. מספרת אחת מהדיירות: ״כבר 6 ימי שישי שאנחנו נמצאים בהפסקת חשמל ארוכה. מעבר לסיוט של להיות בשיא החום בלי מזגן, אנחנו לא יכולים לשבת כמו כולם לשולחן השבת, כי יש פשוט חושך מוחלט. הארוחה שהפסקת חשמל הרסה באמצע הכנתה. מוצרים במקרר מתקלקלים. פשוט לא יכולים לקבל את השבת. כל שישי בחודש וחצי האחרונים בערך מהשעה 18:30 ועד השעות הקטנות של הלילה יש חושך. גרים פה הרבה אנשים קשיי יום. מבוגרים, אנשים חולים שנזקקים לבלוני חמצן. מלא משפחות עם ילדים קטנים. שבוכים ונבהלים מהפסקת החשמל. חם מאוד, אין טלוויזיה או איך להעסיק אותם פשוט נורא״.

לדבריה השיא היה בסוף השבוע שעבר. ״כמעט יומיים נותרנו ללא חשמל. פשוט הזוי. וכשאנחנו פונים לחברת חשמל אומרים לנו שזה אזור ישן ואין תשתיות. אומרים שנמתין בסבלנות. נראה את הפקידה סבלנית בחום אימים בלי מזגן, בלי אוכל. עם 3 ילדים קטנים עצבניים ומפוחדים״?

לדבריה, הם פונים גם למוקד העירוני ו״שם אומרים לנו שזה לא עניין של העירייה. רצינו לפנות לד״ר לסרי, אבל אי אפשר אין תגובה. השאירו אותי לבד בחושך. לאף אחד לא ממש אכפת ממה שעובר עלינו״.

בסוף השבוע האחרון ירדו עשרות משפחות ודיירים באופן ספונטני לרחוב. נמלטו מהבית החשוך והחום. המצוקה המשותפת הובילה לחסימת הרחוב על ידי מכוניות. ״המשטרה הגיעה ואיימו עלינו שאם לא נפנה את המכוניות מהכביש, נקבל קנסות. אז פינינו ואנחנו עמדנו בכביש וחסמנו אותו״.

חברת חשמל: ״הדיירים חילקו דירות על דעת עצמם וגרמו לעליה בצריכה״ מחברת חשמל נמסר בתגובה: ״ראשית נבהיר כי מדובר בבניין ישן. אין במקום עבודות תמ"א. הדיירים על דעת עצמם חילקו דירות והביאו בכך לעלייה דרמטית ולא מבוקרת בצריכת החשמל, דבר אשר גרם לקריסת התשתית ולהפסקות חשמל.  בחמש השנים האחרונות, לא היו תקלות מתח נמוך בבניין זה. התקלה התפתחה רק ביום שישי האחרון כשתשתיות תת קרקעיות נפגעו, ונדרש היה להביא מעבדה מיוחדת לזיהוי התקלה מתחת לקרקע וביצוע חפירה לתיקון, דבר שנמשך שעות ארוכות.הנזקים לתשתיות עקב צריכה לא מבוקרת מהווה גורם מרכזי להפסקות חשמל. למרות זאת, חברת החשמל משדרגת ומשפרת את התשתיות במקום בימים האחרונים. בהזדמנות זאת נבקש להסביר לציבור שחלוקת דירות ותוספות בנייה ללא היתרים גורמת ליצירת עומסים על הרשת הקיימת ואי לכך לתקלות רבות וממושכות״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן