תביעת לשון הרע – איך מתמודדים עם זה?

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זה יכול להגיע אליכם משום מקום, או שאתם יכולים להיות מוכנים לזה, וזה יכול לקרות גם כשאתם אשמים בכך וגם שלא. תביעות לשון הרע מוגשות בכול יום בבתי המשפט בישראל והן מוגשות על ידי אנשים פרטיים, עסקים, מוסדות וארגונים. אבל מה זה לשון הרע בישראל? וכיצד מתמודדים במידה והגישו נגדכם תביעה? כל הפרטים בהמשך. 

בעשורים האחרונים מאז כניסתו של האינטרנט אל חיינו יותר ויותר: יש לא מעט אנשים אשר מגלים שהם יכולים לפרסם פרסומים על אנשים אחרים, כמו למשל להפיץ סרטונים תמונות או כל תוכן אחר ללא מעצורים. 

אם בעבר היה צורך להתאמץ כדי לפרסם איזו ידיעה בחדשות או בעיתון – הרי שכיום באמצעות הרשתות החברתיות כל אחד יכול לפתוח חשבון וכל אחד יכול לפרסם את כל מה שעולה על דעתו. יש אנשים שמנצלים את הפלטפורמות האינטרנטיות לרעה ובוחרים לעשות שימוש בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, במייל ובשאר פלטפורמות כדי פרסומים שליליים אודות אדם פרטי, בית עסק, ארגון או חברה. 

בין היתר יש את מי שיצור קשר עם אנשים אחרים ללא אישורם, יטריד אותם, או יוציא את דיבתם וכן לצערנו האפשרויות בנושא של לשון הרע שנועדו להזיק לפתוח להרוס מוניטין של אדם פרטי עסק או חברה – הן רבות ומגוונות. הוצאת דיבה יכולה לקרות בכל גיל, לצערנו גם בקרב בני נוער וילדים. ומי שעשה זאת עלול לקבל תביעת לשון הרע.

אז מה עושים במידה ואתם נתבעים?

הדרך החכמה להתמודדות עם סיטואציה כזאת נעשית באמצעות בחירת עורך דין מקצועי מומחה בלשון הרע והוצאת דיבה. בחרו איש מקצוע שבקיא הנושא של החוק והמשפט בישראל. 

במקרים כאלה ואחרים ואם את הנתבעים בלשון הרע או בכל אשמה אחרת – חשוב לבחור עורך דין שיש לו ניסיון בתחום. עו"ד לשון הרע יכול לעזור לכם לצאת מהתסבוכת אליה נקלעתם.

כדי להוכיח שאדם אחד גרם נזק לאדם פרטי או לגוף מקצועי יש להביא את כל ההוכחות והראיות אשר מעידות על כך לבית המשפט. עורך הדין אשר יגן עליכם ידע כיצד להפריך את הראיות האלה ולמצוא ראיות שיוכיחו כי אתם לא אשמים. 

עורך דין  מקצועי יעזור להבין מה המצב שלכם בכל הנוגע להגשת התביעה, כמו גם מה הסיכויים שלכם להפסיד בתביעה כזו.

איש המקצוע ייצג אותכם במשא ומתן מול הצד התובע ויעזור למזער נזקים. בין היתר עורך הדין ייצג אתכם בבית המשפט ויוציא אותכם מהתסבוכת שנקלט אליה על הצד הטוב ביותר. 

אז אם הגישו נגדכם תביעת לשון הרע – זה הזמן לבחור עורך דין טוב ומומחה שיעזור לכם להתנהל על הצד הטוב ביותר בפרשיה הלא נעימה הזאת.
בהצלחה משמעון האן משרד עורכי דין.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן