שמעון אברג'ל, רכז שטח בארגון "יד לאחים": "באשדוד קיימת הקהילה הכי גדולה בדרום של המיסיונרים"

מסתבר, שאשדוד שוב ניצבת בעיצומה של פעילות מיסיונרית עניפה. תושבים רבים פנו בשבוע האחרון לארגון "יד לאחים" בטענה כי חוברת תמימה לכאורה, שהגיעה לתיבת הדואר שלהם, תחת השם "סודו של שינוי", אינה אלא חוברת מיסיונרית של פעיל המנסה לשכנע להאמין בישו. בארגון טוענים: "בכל יום מתקבלות פניות באשדוד על פעילות מיסיונרית". בניסיון להילחם בתופעה הפיץ רב העיר הרב שיינין מכתב חריף, בו הוא מכנה זאת "קמפיין פרובוקטיבי ומחוצף זה נועד להמרת דתם של כמה שיותר יהודים לנצרות" ומעודד "עמדנו בגאון מול מסעי הצלב, האינקוויזיציה ושאר הרדיפות ונעמוד בגאון גם מול מסע הצלב המיסיוני הזה"

מנסים לשכנע יהודים להאמין בישו. שמעון אברג׳יל מארגון ׳יד לאחים׳.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מי שפתח באשדוד את תיבת הדואר בשבוע האחרון ראה לתומו מעטפה כחולה יפה ובה גיליון הנראה כמגזין מרתק. הכותרת "סודו של שינוי" אף יכלה לרמז על שיטת קואוצ'ינג חדשה, אך לא כך. מדובר בחוברת הטפה מיסיונרית, אשר מחולקת במסווה בתיבות הדואר של תושבי העיר (ולא רק בעירנו היפה) ומיועדת לפתות יהודים להגיע למעוזי הנצרות בתואנות שונות.

הרב הראשי לאשדוד, הרב יוסף שיינין, קיבל פניות רבות על התופעה ולכן הפיץ מכתב חריף מאוד בלשונו, וכך כתב במכתבו:

"בשבוע האחרון הגיעו אליי מאות פניות על ספר מיסיונרי שהוכנס לתיבות הדואר של כל התושבים בעיר. בדיקה עם ארגון "יד לאחים העלתה, כי אכן בימים אלו יצא המיסיון הנוצרי בקמפיין הטפה נרחב, וחסר תקדים, במסגרתו מחולקים ספרי הטפה בכל תיבת דואר ל-4,000,000 ישראלים ובכלל זה כמובן לתושבי אשדוד. יהודים יקרים, קמפיין פרובוקטיבי ומחוצף זה נועד להמרת דתם של כמה שיותר יהודים לנצרות.

עמדנו בגאון מול מסעי הצלב, האינקוויזיציה ושאר הרדיפות ונעמוד בגאון גם מול מסע הצלב המיסיוני הזה. נאמר למיסיונרים בצורה ברורה: אנחנו יהודים, המאמינים באלוקי ישראל, גאים במורשתנו ולא רוצים להינתק מעמנו. באשדוד, כמו בכל מקום במדינת היהודים, אין מקום למיסיון נוצרי! הגיע הזמן לאחר 2000 שנות רדיפה שתניחו לנו לנפשנו! מי שנתקל בחוברות המיסיון הללו מתבקש להשמידם מייד".

שמעון אברג'ל (33) מזה שש שנים אתה רכז שטח בארגון "יד לאחים", אחראי על מניעת פעילויות המיסיון בכל הארץ. על מה מדובר הפעם?

"מדובר בקמפיין של חברת הטפה בשם המיסיונר טום קנטר, במסגרתו שולחים חוברות בהסוואה של מידע תמים בתיבות הדואר".

חוברות הטפה במסווה של העצמה. החוברות שחולקו בתיבות הדואר

מה בדיוק יש בהן?

"החוברות נקראות 'סודו של שינוי' ואנשים חושבים שזו חוברת על שינויים בחיים. מה גם שבהתחלה לא כתוב שזה תוצר של מיסיון. בכל אופן בדקנו והתוכן מיסיונרי לשמו, מנסים לשכנע יהודים להאמין בישו."

אתם יודעים בדיוק כמה הופצו באשדוד?

"אנחנו לא יודעים מספר מדויק, אנחנו כן יודעים באיזה אזורים החוברות חולקו. אנחנו יודעים שחולק במרינה, בסיטי, רובע ב', ה', ו', רובע ט"ז, י"ג, אלפים רבים של עותקים”.

איך אתם יודעים על כך למעשה?

"יש לנו נציגים באשדוד שהם מתנדבים ומסתובבים בקהילה ושומעים, ויש לנו הרבה דיווחים מהשטח, מתושבי העיר עצמם, שמבינים שזה לא אמור להיות. לפחות פעם בשבוע אנחנו מקבלים פניה באשדוד על חומרי מיסיון. הנה היום התקשרו מרחוב התש"ח 3, כדי לדווח על חומרים בתיבת הדואר שלהם".

ידוע לכם אם יש כיום פעילות מיסיון באשדוד?

"בוודאי. ידוע שבאשדוד קיימת הקהילה הכי גדולה בדרום של המיסיונרים, המורכבת מארבע קהילות מיסיונריות שונות. הם פועלים מטעם ארגון ׳בית הלל׳, עם נכס ברחוב האורגים. בכל שבת מגיעים 400 איש, חלק נוצרים ופליטים, וחלקם יהודים תושבי העיר. בנוסף יש להם שיטות שונות לנסות למשוך אנשים, כמו הצעת סלי מזון. במו עיניי אני ראיתי בחור חרדי שהגיע לשם לקבל סלי מזון".

ומה עשיתם איתו?

"אנחנו משתדלים לתת אלטרנטיבה אחרת. מסבירים שיש מספיק יהודים שנותנים מענה וסלי מזון וכל מה שצריך למי שצריך".

החוברות שנאספו על ידי ארגון ׳יד לאחים׳

למי אתה מציע לפנות?

"אלינו לארגון ׳יד לאחים׳, לטלפון *9234. ככל שיפנו אלינו נוכל לתת מענה. יש גם קבוצות של מתנדבים, שיוכלו לבקר ולסייע ויש הודעות קוליות שמזהירות איפה יש פעילות מיסיונרית בעיר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן