המהפכן מאשדוד: יו"ר הדואר מישאל וקנין – פעיל הציבור של השנה

מישאל וקנין (יליד אשדוד), יו״ר דירקטוריון דואר ישראל, עשה ברשות הדואר סדר ויצא בתוכנית הבראה שכללה קיצוצים ״בשומן״ של הדואר ובמקום לפרגן לו מנסים גורמים פוליטיים להדיחו מהתפקיד. בעניין הזה בג״צ יחליט בקרוב

הוביל את הדואר קדימה בזמן קצר. מישאל וקנין. צילום: יעל פרנקל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הרבה כתבות נכתבו בתקשורת, כולל באשדוד10 על תלונות האזרחים כנגד דואר ישראל, על השירותים הניתנים בו, על סגירת סניפים ושליחת נכים וקשישים לסניף רחוק, על ההזנחה בסניפים והתורים האין סופיים. דואר ישראל הפך במשך השנים למוסד ששרי התקשורת בחרו לתת למקורבי המפלגות ג׳ובים נוחים, גם אם לא היה צורך באותה משרה. הדואר מפסיד מיליוני שקלים שהממשלה מכסה מכספי המיסים של כולנו.

 אולם שר התקשורת יועז הנדל ושר האוצר אביגדור ליברמן הקודמים החליטו לעשות סוף לחגיגה ולעשות ניקוי כללית בדואר וכן להפריטו.

 לשם כך נבחר  לתפקיד יו״ר דואר ישראל מישאל וקנין מאשדוד. וקנין החליף בתפקיד את חזי צאיג. וקנין הוא לא מינוי פוליטי, וקיבל את התפקיד בזכות לא בחסד. היות והשרים מאמינים ביכולתו ״לנקות את האורווה״ ולהוביל את השינוי המתבקש. אלא שבימים אלה מבקש שר התקשורת שלמה קרעי להדיחו מהתפקיד. עתירה בעניין ההדחה מצויה בבג״צ.

מישאל וקנין גדל באשדוד ונחשב מבטיח כבר מגיל צעיר. הוא כלכלן ומשפטן, איש עסקים וברזומה שלו תפקידי מפתח בהם הצליח. הוא שימש כעורך במקומון ״ידיעות אשדוד״, ‪“״ידיעות אחרונות״ , כמו כן  ‪כיהן כיועצו של שר האוצר דאז סילבן שלום. בנוסף כיהן, בין היתר מנהל השקעות באלרון, סמנכ"ל בסלקום, שותף בחברת התוכן הסלולרי ׳לוגיה׳, דירקטור בשורה של חברות ציבוריות, בהן נכסים ובניין, וכן דירקטור ב׳דויטשה׳ בנק ישראל. לפני הדואר הוא כיהן בתפקיד יו"ר דירקטוריון מיזם הסיבים האופטיים איי.בי.סי.

בנוסף לידע והניסיון הרב שהוא מביא איתו לתפקיד מדובר באדם צנוע. לא איש של דיבורים אלא אדם של עשייה. מיד ביומו הראשון הוא ״הפשיל שרוולים״ וניגש לעבודה הקשה והלא נעימה. ״הוא יצא לתוכנית הבראה ברוטלית״, כתב עליו העיתונאי בן כספית. ״הנהלה שכללה 14 סמנכ״לים, כל אחד ולשכתו, כל אחד ותנאיו, צומצמה ל-8 בלבד. חלק מהם ניסו להפעיל לובי פוליטי אבל נבלמו״ המטה הוקטן משני בנייני משרדים לאחד, ובמקביל מקדם את הדואר קדימה.

אלא שבחודשים האחרונים שר התקשרות שלמה קרעי, מנסה בכל דרך לפטר את וקנין והעניין הגיע לבגצ וטרם ניתנה החלטה בעניין וקנין עדיין משמש בתפקיד יו"ר דירקטוריון הדואר.

ובנוסף לשלל עשייתו של וקנין בין לבין שקד בשנים האחרונות על הפקת ספר סליחות מדהים ומרהיב שזוכה לביקורות טובות.

על פיוטים וסליחות

הספר "סיור סליחות״ הוא פרויקט חוויתי רב חושי של מילים, מוסיקה ואסתטיקה. המיזם האישי של וקנין בו השקיע זמן וכסף פועל לתת לפיוטי הסליחות את המקום הראוי בקאנון הישראלי, והוא כולל ספר-אלבום מהודר, וכן שני אלבומי מוזיקה, המביאים ביצועים מקוריים וחדישים לתפילות הימים הנוראים, ובכלל זאת הקלטות של גדולי הפייטנים הרב חיים לוק. ספר האלבום מציג בצורה בהירה ונגישה את פיוטי הסליחות, לצד דברי הסבר, פירושים ותרגום לכל פיוט וכן 130 צילומים של כתבי יד וספרים עתיקים מכל קהילות ישראל, חלקם בני אלף שנה ויותר, שנאספו מספריות ומאספני יודאיקה בכל רחבי העולם ורואים אור לראשונה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן