שיטת גטניו לפיתוח כדורגלנים צעירים

תכירו את רותם גטניו, מאמן אישי להתפתחות של כדורגלנים. רותם (24), כדורגלן בליגות הנמוכות מתגורר באשדוד ונחשב לכוח עולה בתחום האימון ופונה לכל הגילאים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תחום האימון האישי התפתח מאוד בשנים האחרונות ולצד סוכן, היום כל כדורגלן שרוצה להתפתח ולהצליח, יוטב לו אם יעבוד עם מאמן אישי. אותו מאמן יכול לשמש גם כיועץ מנטלי ולעזור לשחקן למצות את מלוא הפוטנציאל שלו. היום הרבה כדורגלנים נעזרים בשירות הזה, בין אם זה ילדים שההורים שלהם לא מסתפקים במסגרת הקבוצתית ורוצים שהשחקן יעשיר את כישוריו ובין אם זה שחקנים בוגרים יותר, שצריכים לעבוד על המשחק שלהם.

אל ההגדרה הזאת עונה המאמן האישי רותם גטניו שחגג השבוע יום הולדת 24, תושב אשדוד וכדורגלן פעיל ששיחק בליגות הנמוכות, שמשמש כמאמן להתפתחות אישית מזה מספר שנים. באמתחתו שחקנים מכל הגילאים, שנהנים מאימונים אישיים מיוחדים מתוך מטרה לקדמם. גטניו נולד בחולון, גדל במחלקת הנוער של ירמיהו חולון וכבר בגיל 16, שימש כעוזר מאמן באחת מקבוצות הנוער של המועדון. בגיל 19 החליט לעבור לגור באשדוד, בסמוך אל משפחתו בעונה שעברה שיחק בעירוני מודיעין בליגה ב' דרום ב' ולפני מספר שנים שיחק גם באדומים אשדוד. בשיחה עם "השבוע באשדוד" הוא מספר לנו על התחום שצובר תאוצה בכדורגל הישראלי ("אם לי היה מאמן כמוני, הייתי במקום אחר"), על חשיבותו בהתפתחות המקצועית של שחקני כדורגל ("רוצה שכולם יכירו"), מותח ביקורת על התשתיות באשדוד ("צריך לתת פיתרון דחוף לילדים פה") ומספק לנו הצצה אל עולמם של ילדינו ("אם ילד לא מחייך לי באימון, שלא יבוא").

איך הגעת לתחום האימון?
"התחלתי את הקרירת המאמן שלי בגיל 16 בירמיהו קהילתי חולון, שהייתי עוזר מאמן באגודה עם מני כהן הבעלים. תמיד ראיתי איך מאמנים מתנהגים ואת הגישה שלהם ומה באמת חסר פה ואמרתי שאם אני מאמן, זאת דרך שונה לחלוטין, ואם לי היה מאמן כמוני, הייתי נמצא כבר במקום אחר. חקרתי, בדקתי, למדתי, קראתי, ופניתי למאמנים הכי גדולים ואפילו למאמן מנטלי, כדי באמת ללמוד ולהבין מה הכי חשוב מעבר ללבוא ולתת אימון לשחקן וללכת הביתה".

מה האני מאמין שלך כמאמן?
"יש לי אני מאמין אחד:  אם הילד לא מחייך לי באימון, שלא יבוא לאימון הבא. ולא זה לא סיסמא, זה באמת לא מובן איך אפשר לעשות מה שאוהבים ולהתנהג כמו רובוטים? צעקות ואיומים לא עובד על ילדים. וגם לא על בוגרים. בשום קבוצה ושום מקום. כשהגיע אלי שחקן בין המוכשרים אצלי ואחרי האימון האבא כותב לי- 'רותם, עברתי עשרות מאמנים כאלה גם שבטופ ! ואצלך פעם ראשונה הילד חייך, מבחינתי אני מבין שניצחתי".

מה דעתך על מחלקות הנוער, נערים וילדים בארץ ובאשדוד?
"יש מחלקות נוער מדהימות ומקצועיות ברמות הגבוהות, לא בהכרח כאלה שבליגת העל, אבל מחלקות נוער שעובדות עם הלב. אתה נכנס ורואה אנשים מדהימים. באשדוד יש לך 2 כאלה גם, בלי קשר למ.ס שבליגת העל. יש את עירוני אשדוד ואת אדומים אשדוד, אני שולח להם שחקנים, האנשים שם מדהימים ותמיד בעד השחקן. אבל יש מועדונים שאני נתקל בבעל מועדון, שמבחינתו שהילד ישב בבית ולא ישחק שנה שלמה ! כי הילד רוצה לעזוב את המועדון רק בגלל איזה אגו מטופש מדובר בילדים וככה הילדים בארץ לא יצליחו.

הנוער האשדודי מצוין יש פה עיר ללא ספק של כדורגל, אבל אם זאת עיר של כדורגל, איך יש מגרש אחד לכל הילדים? מה מעדיפים שישארו ברחובות? העיריה צריכה לתת פיתרון דחוף לילדים פה. יש מגרש אחד סינטטי פתוח ל300 אלף תושבים."

איך הצלחת להרים יוזמה כזאת בגיל כל כך צעיר?
 אין כל כך סוד האמת מלא מאמנים שואלים אותי ביום את אותו שאלה ואני עונה להם פשוט תהיו אתם. אל תנסו להיות מישהו אחר השם שלכם והעבודה שלכם תביא תוצאות"

מה החלום שלך?
"לעבוד עם שחקני ליגת העל. לא במועדון אחד, אלא לעזור לכולם. לבוא ולתת ערך מוסף לכמה שיותר מקומות, אני רוצה שכולם בסוף יכירו מי אני. להשיג 80 אלף עוקבים ברשתות זה לא קל וזה רק בשנה אחת של עבודה, זה מדהים בעיני ולא מובן מאליו בכלל”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן