פרשת השבוע בספורט: 'כי תבוא'

צילום: עמוד הפייסבוק של קנזס סיטי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע שלנו הינה השביעית בספר דברים, נקראת תמיד כשתי שבתות לפני ראש השנה החדשה ומגוללת בתוכה מצוות ודברי תוכחה המחולקות לברכות וקללות. הציווי הראשון שמוזכר הוא מצוות הביכורים, הקשורה בשבעת המינים בהם נתברכה ונשתבחה ארץ ישראל הקדושה. במסגרתו, על החקלאי לסמן את הפרי הראשון בעונה ובהגיעו לירושלים, למלא את הסל שלו בפירות הראשונים ולהעבירם לכהן הגדול, שמניף את הסל וקורא תפילות הודיה לה' יתברך. הבעלים של הסל מצדו מתפלל בנוסח מיוחד, הסוקר את תולדות העם היהודי, מתחילתו המעט מצערת ועד לסופו המלא בשפע, שמחה ורוחניות. מי שהשתתף בטקס מסוג זה בימי המקרא וגם מי שהיום זוכה לברך על פירותיה המיוחדים של הארץ ולאכול מהם, השיג רווח כפול. הוא גם שמח בהיותו יהודי שאוכל ומברך על פירות טעימים בארץ שופעת מכל טוב וגם הרוויח טעם ומשמעות, בכך שהוא פיתח תודעה היסטורית והבין שהוא חלק מרצף והשתלשלות מופלאה של אירועים.

בהמשך הפרשה התורה מתארת בצורה מופלאה את הקשר המיוחד בין הקדוש ברוך הוא לעם ישראל. כך נכתב בדברים כו', יח': "וה' האמירך היום להיות לו לעם סגולה כאשר דיבר לך ולשמור את כל מצוותיו". משמעות הדברים היא כי הקדוש ברוך הוא מבטיח לרומם את עם ישראל ולעשותו מפואר, בתנאי שילכו בדרכו ויכבדו את תורתו.

השבוע בספורט, הנבדל אלף אלפי הבדלות מהתורה הקדושה שתי הליגות העליונות של הכדורגל הישראלי, עם מ.ס אשדוד בליגת העל ואדומים אשדוד בלאומית יוצאות לדרך. בעוד כשבוע גם ליגה א' דרום תיכנס למעגל וקבוצת עירוני אשדוד המסקרנת תפתח רשמית את העונה. בנוסף לכך, רוב קבוצות הכדורגל של אשדוד בגילאי נוער, נערים וילדים פותחים את העונה בימים אלה ממש. דבר זה מקנה אווירה חגיגית, של התחדשות בענף הכדורגל האשדודי, הפופולארי כל כך בקרב אוהדי הספורט בעיר.

יש קשר מופלא בין העיר אשדוד לענף הכדורגל כבר עשרות שנים וזה דבר כל כך מלבב לראות את החיבור הזה, שעושה טוב לכולם ושם את העיר על מפת הכדורגל הישראלי. לאורך השנים, כוכבים רבים שנולדו באשדוד, ביצעו התקדמות מרשימה וכבשו פסגות גדולות בארץ ובחו"ל. מחיים רביבו, אולי גדול הכדורגלנים האשדודים בכל הזמנים, דרך ניר ביטון שעושה חיל בליגה הסקוטית ועד גדי קינדה, שפורע שטר אחרי שטר במדי קנזס סיטי, בליגת הכדורגל האמריקאית הבכירה. אל אלה ניתן להוסיף את הצעירים אושר דווידה ודור תורג'מן מהפועל ומכבי ת"א, שנמצאים בתחילת הדרך. כשם שבפרשת השבוע מצוין כי ארץ ישראל נשתבחה ונתברכה בפירותיה, כך ולהבדיל, העיר אשדוד התברכה ונשתבחה בכדורגלניה וזה בדיוק הזמן לאחל להם עונה אישית וקבוצתית מוצלחת.

שבת שלום

 .

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן