ר׳ יוסף דלסוז, ״האבא של צרכי הציבור״, הלך לעולמו

במוצאי שבת‫, פרשת "בראשית", נפטר יוסף דלסוז ז"ל, מוותיקי העיר. ר׳ יוסי היה האבא של "צרכי הציבור" בעיר, הוא דאג לזולת לאורך כל ימי חייו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עוד בצעירותו, ביחד עם רעייתו לאה ז"ל, הם חילקו פירות וירקות למשפחות ברוכות ילדים ומעוטות יכולת. במרוצת השנים הם הקימו את עמותת חמ"ד (חכימי, מורדוף, דלסוז). באמצעות העמותה הם פעלו ותרמו רבות לאנשי העיר. דרכה הם קיימו מצוות הכנסת כלה, ברי מצוות ומתן תפילין לכל נער וכל נזקק. בנוסף, בכל חודש חולקו כמאה מנות וציוד למשפחות נזקקות. 

לא רק הנכדים והנינים שלו קראו לו סבא, אלא רבים מילדי אשדוד מכירים את יוסף דלסוז ז"ל כסבא יוסי. הסבא שמחלק כריכים לכל ילד רעב, שיד הוריו אינה משגת לספק לו ארוחת עשר‫.

מיותר לציין שכל פעילותו הייתה בהתנדבות מלאה וגם בשנים האחרונות, בהן חלה ונפל למשכב, הוא המשיך ממיטת חוליו לדאוג לצרכי הציבור, להפעיל את העמותה ולחלק מנות מזון למשפחות נזקקות, בסיוע מתנדבים, בניו, נכדיו וניניו. 

בתקופת הקורונה הקשה, במיוחד לקראת חג הפסח, בה משפחות רבות נזקקו לתמיכה כלכלית ולמוצרי מזון, עלה הביקוש על יכולת העמותה לממן זאת. יוסי ז"ל החליט לתרום מכיסו הפרטי מנות נוספות, על מנת להשלים את הפערים ולתת לעוד משפחות לאכול ולקיים את החג כהלכתו.

בין יתר מפעליו הציבוריים ותרומתו לקהילה, ייזכר יוסי כאחד ממקימי בית הספר "יהלום" וחבר בוועד קופת חולים "מאוחדת". 

ביום שישי האחרון חילק יוסף את ששת המנות האחרונות לנזקקים ובמוצאי שבת קודש, ראש חודש מר חשוון, החזיר את נשמתו לבורא.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן