הרב יקותיאל אבוחצירא ישלם כ-5 מיליון למס הכנסה על הכנסות מברכות, עצות והילולות

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של הרב יקותיאל אבוחצירא, נכדו של הבבא סאלי, על החלטת בית המשפט המחוזי שקיבל את עמדת רשות המיסים שדרש מהרב אבוחצירא לשלם מס על הכנסות משירותי דת, שכללו ברכות, עצמות והילולות שנתן בין השנים 2003-2009. בעקבות דחיית ערעורו בעליון, ישלם הרב אבוחצירא כ- 5 מיליון שקלים למס הכנסה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט העליון דחה השבוע את הערעור שהגיש הרב יקותיאל אבוחצירא כנגד החלטת בית המשפט המחוזי שקיבל את עמדת רשות המיסים וקבע כי על הרב אבוחצירא לשלם מס על הכנסות משירותי דת שנתן, כמו ברכות, עצות והילולות. בנוסף פסק העליון כי הרב אבוחצירא ישלם הוצאות משפט בסך 30,000 שקלים.

שופטי בית המשפט העליון מני מזוז, ג'ורג' קרא ויעל וילנר קיבלו את עמדת רשות המיסים וכתבו בפסק הדין כי "צדק פקיד השומה כאשר ראה בהכנסות המערער ששימשו אותו לצרכים האישיים שלו ושל בני משפחתו, להבדיל מכספים שיועדו לצורכי הקהילה, כהכנסות ממשלח יד, או כהכנסות ממקור אחר, החייבות במס”.

כזכור, בשנת 2013 הוציא פקיד השומה שומת מס לרב עבור שנות המס 2003-2009 על תוספת הכנסה בסך של כ- 13.8 מיליון שקלים. בין היתר מהפקדות כספים לחשבונות הבנק של הרב ואשתו בסך של 3 מיליון ו- 245,000  מיליון שקלים, נכסי נדל״ן שנרכשו על שם הרב אבוחצירא ועל שם בני משפחתו  בסך כולל של כ- 9 מיליון שקלים. וכן 141 נסיעות לחו"ל של הרב אבוחצירא ובני משפחתו שמומנו על ידי אחרים בסך של 1.25 מיליון שקלים ובנוסף בגין כלי רכב שנרכשו על ידי אחרים עבור הרב אבוחצירא ומשפחתו בסך 140,000 שקלים.

מהשומות עולה לכאורה כי הכספים הגיעו אל הרב אבוחצירא באמצעות העברות מחשבונו של איש עסקים מצרפת וכן העברות כספים מקבלן דירות מאשדוד, העברת כספים מעמותות והעברת נכסים כתשלום לכאורה לייעוץ שניתן על ידי הרב. רשות המיסים טענה כי בתקופה הנדונה הרב אבוחצירא לא דיווח על הכנסה כלשהיא ואף לא הגיש דוחות ולא ניהל ספרים אחר הכנסותיו ורק לאחר שקיבל את הדרישה לשלם מס הגיש הרב דוחות על אותה תקופה בהם הצהיר כי לא היו לו הכנסות החייבות בתשלום מס.

הרב אבוחצירא עתר לבית המשפט המחוזי ובחודש פברואר 2019 בין היתר טען הרב כי הוא לא נותן שירותי דת ולא מפיק הכנסות בהילולות או אירועים, וכראייה אין לו בבית קבלת קהל או מנגנון לקביעת תעריפים או שעות ביקור. עוד טען הרב כי הכספים שקיבל הם  בבחינת מתנות שניתנו כמחווה של "הבעת תודה במישור הרגשי" על רקע אישי, חברי ואמוני ללא כל תמורה או שירות מצדו, ולכן אינן מחויבות במס. הרב דחה את טענת רשות המסים לפיה עצם נוכחותו באירוע מהווה שירות דת. רשות המיסים טענה מנגד כי הרב אבוחצירא הוא בעל עסק ויש לו משלח יד אשר במסגרתו נותן הרב לקהל מאמיניו שירותי דת הכוללים בין היתר ברכות, עצות וכדומה.

בחודש פברואר 2019  דחה בית המשפט המחוזי את הערעור וקבע כי אבוחצירא יידרש לשלם מס על הכנסות של 4.7 מיליון שקל מהשנים 2009-2003. על פסיקה זו ערער הרב אבוחצירא לבית המשפט העליון וכאמור, ערעורו נדחה.

השופט מזוז שכתב את פסק הדין אמר בין היתר כי "מטבע הדברים, נוכח העובדה כי הרב לא ניהל פנקסים הכוללים רישום לגבי התקבולים השונים, לא ניתן היה לבחון באופן פרטני כל תקבול ותקבול. יחד עם זאת, התמונה העולה ממכלול הראיות שהובאו לפני בית המשפט קמא היא ברורה, וממנה עולה כי לצד כספים שניתנו בזיקה לאירועים ספציפיים – של הענקת ברכה או עצה, או השתתפות המערער באירוע משפחתי של המעניק – ניתנו כספים למערער גם באירועים משפחתיים שלו, בסכומים החורגים מהמקובל במתנות באירועים כאלה, וכן בהילולות ובחגים, כל זאת לצרכיו האישיים ולפרנסת בני משפחתו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן