צדק מאוחר אחרי 18 שנה בית המשפט הרשיע את רוצחיו של נפתלי מגד ז״ל

כמעט 18 שנה עברו לאחר הפיגוע הפלילי בו במהלך ניסיון חיסול בין כנופיות פשע, בו נהרגו שלושה אנשים תמימים, וביניהם הצעיר האשדודי נפתלי מגד ז״ל, שעבד סמוך. בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע ברצח את ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל, כמי ששלח את אנשיו לחסל את יריבו זאב רוזנשטיין, שרק נפצע מהמטען. בין המורשעים ברצח גם עופר בוהדנה מאשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כמעט 18 שנים חלפו מאז נפתלי מגד בן ה- 19, יצא מביתו לאשדוד לתל אביב לעבודתו של אביו. נסע ולא חזר. נפתלי ז"ל נרצח במה שכונה בעיתונות "פיגוע פלילי”, במהלך ניסיון חיסול בין שני ארגוני פשע.

 ביום שלישי השבוע הרשיע בית משפט המחוזי בתל אביב את  ראש ארגון הפשע יצחק אברג’ל,  בשלושה מעשי רצח של שלושה אזרחים תמימים שנקלעו לזירה, בה ניסו לחסל את העבריין זאב רוזנשטיין. באירוע נרצחו משה מזרחי, רחמים סרויה ונפתלי מגד ז״ל מאשדוד. אברג'יל שלח את אנשיו לחסל את יריבו. בין המורשעים גם עופר בוהדנה מאשדוד. בוהדנה הורשע ברצח בכוונה תחילה. בוהדנה היה מאנשיו של אברג׳יל שהניחו את המטען הקטלני שהביא לפגיעה בחפים מפשע.

הכרעת הדין במשפט הייתה במסגרת מה שמכונה "פרשה 512". מדובר בתיק הנחשב יוצא דופן בהיקפו. הוא הוגש על-ידי הפרקליטות נגד 18 נאשמים ביולי 2015. בראש רשימת הנאשמים עמד העבריין הבכיר אברג'יל. כתב האישום ייחס לו ולחבריו חברות בארגון פשיעה בינלאומי שפעל בתבנית מאורגנת, היררכית ושיטתית, מ-2002 ועד ל-2006 לפחות. לפי כתב האישום, הנאשמים, כל אחד לפי חלקו, היו מעורבים בעבירות אלימות חמורות בישראל שכללו שורת רציחות, שמטרתן הייתה "לבסס את השפעתו ועוצמתו של הארגון נגד יריביו".

צילום: אבשלום שושני

כידוע באותה תקופה, העבריין זאב רוזנשטיין, הוביל ארגון פשיעה גדול ונחשב יעד לחיסולים מצד הארגון המתחרה של העבריין יצחק אברג'יל. לאחר ניסיונות לפגוע ברוזנשטיין שלא צלחו, מחליט אברג'יל על חיסול באמצעות מטען חבלה גדול, כזה שלא יותיר לרוזנשטיין סיכוי לחיות.

 בכתב האישום נטען חברי הארגון של אברג'יל עסקו באיסוף מידע אודות תנועותיו של רוזנשטיין ושגרת יומו, כדי למצוא שעת כושר נוספת לגרום למותו, בהתאם להנחיותיו של אברג'יל. הם זיהו כי הוא נוהג להגיע לבר הצ'יינג' ברחוב יהודה הלוי בתל אביב והוחלט לחסלו שם. על פי הנטען, ובהתבסס על עדותו של עד המדינה המכונה "בומבי”, הוחלט להניח את המטען בגג הצ'יינג' ותצפת עליו עד שרוזנשטיין יגיע אליו. לאחר שהשיגו מטען חבלה רב עוצמה, שהכיל כארבעה ק"ג לבנות חבלה, צבעות נפץ ורסס, לקח אותו בוהדנה והניח אותו יחד עם שלומי ואזנה על גג הצ'יינג'.

בוהדנה הורשע בשלוש עבירות רצח

ניסיון החיסול אירע בדצמבר 2003 כשמטען רב עוצמה התפוצץ ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. הפיצוץ, שהזכיר לרבים פיגוע ביטחוני, גרם להרס רב בלב העיר ולמותם של שלושה בני אדם ביניהם נפתלי מגד (19) מאשדוד. כן נפצעו אזרחים רבים. מהכרעת הדין עולה כי בומבי, עד המדינה סיפר כי לאחר האירוע התברר כי רוזנשטיין נשאר בחיים, ושלשוה אחרים נהרגו. הוא ועופר בוהדנה נסעו לאשדוד ופגשו שם את שלומי ואזנה שהיה נראה לחוץ וסהרורי. בומבי העיד שהוא הודיע לכולם שיש לשמור על שקט, דממת אלחוט בנושא.

 בוהדנה הכחיש בתוקף כי נטל חלק באירוע בכלל, ובפרט בתצפיות בהעברת המטען או הטמנת המטען. "מעורבות? אני מכיר את בומבי הרבה זמן, אין לי שום קשר לאירוע הזה", העיד בוהדנה, "אף פעם הוא לא שיתף אותי בעניינים שלו, אף פעם הוא לא הכניס אותי לעניינים שלו, הוא לא דיבר איתי על פשע, אין לי שום קשר ליהודה הלוי, גם עדי המדינה אומרים שהם לא מכירים אותי, את יהודה הלוי שמעתי אך ורק מהתקשורת".

 בהכרעת הדין כתבו השופטים על בוהדנה כי "לא יכול להיות ספק לגבי היותו אחד מהמבצעים בצוותא של האירוע". זאת למרות שביום האירוע לא היה בוהדנה במקום. "בוהדנה נכלל במעגל הפנימי של מבצעי העבירה, ביצע פעולות ממשיות לצורך הוצאתה לפועל של העבירה, היה בסוד התכנית העבריינית והיה מודע לפרטיה. תפקידו של בוהדנה בביצוע העבירה ותרומתו לביצועה היו מהותיים וחשובים מעין כמותם. הוא, בשיתוף ואזנה, הטמינו את מטען החבלה על גג הצ'יינג'. מדובר במעשה שהוא בליבת התוכנית העבריינית ואשר בלעדיו הוא לא היה יוצא לפועל". כאמור בית המשפט  הרשיע את בוהדנה בשלוש עבירות של רצח ועוד עבירות נוספות. גם יצחק אברג'יל הורשע בעבירות של הרצח הזה וכן בעבירות של עמידה בראש ארגון פשיעה.

הורשע בעבירות רצח. עופר בוהדנה (צילום: אתר ׳פוסטה׳)

הטרגדיות במשפחת מגד: הבן נפתלי נהרג בפיגוע, האב אברהם נפטר במהלך ניתוח

נפתלי מגד היה רק בן 19 במותו. איתרע מזלו שהיה במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון. אבין אברהם היה בעל הציניינג'. והוא בא לבקר את אביו. ההורים נטלה ואברהם חיכו 13 שנים להיות הורים ואז נולדו להם רביעייה. שני בנים ושתי בנות. מותו של נפתלי הפך את חיי המשפחה. ההורים הנציחו את נפתלי ז״ל, בקריאת בית הכנסת ״היכל נפתלי״ ברובע ט״ו על שמו. בקריאת כיכר בכניסה לרובע ט״ו על שמו, בציוד אחד מחדרי הלידה בבית חולים ׳אסותא׳ על שמו, בהכנסת שישה ספרי תורה, על שמו וכמובן בתרומות למוסדות ציבור ומוסדות דת רבים..

 ביולי 2019 נחת אסון נוסף על המשפחה כאשר האב אברהם, נכנס לניתוח פשוט- צינתור, אך הניתוח הסתבך והוא נפטר. עתה, כשנסגר המעגל ורוצחי בנו נפתלי הורשעו, הוא לא זכה לרגע הזה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן