פרשת השבוע בספורט- 'מטות – מסעי'

צילום: טל אקוקה, דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע מחולקת לשתי פרשות, המסיימות את ספר במדבר (בשנים מעוברות, כל פרשה נקראת בנפרד). פרשת 'מטות' מספרת בין היתר, על חשיבותם של נדרים ועל המשמעות וההשפעה האדירה של הדיבור על המתרחש, כפי שאומר משה רבינו בפרק ל' פסוק ב': "ככל היוצא מפיו יעשה". בהמשך, מתואר הניצחון הגדול של בני ישראל במלחמה נגד מדיין, על השלל שנלקח, שבעטיו, כעס משה על העם. בחרנו להתמקד בתת סיפור על שבטים גד וראובן, המבקשים ממשה רבינו לפני הכניסה לארץ ישראל הקדושה, רשות להתיישב בעבר הירדן המזרחי, בשל היותו מקום נוח מבחינה כלכלית. משה מסכים לאחר דין ודברים ונציגי גד וראובן אומרים לו (פרק לב', פס' יז'): "צאן נבנה למקננו פה וערים לטפנו". משה בתגובה הופך את סדר הדברים ועונה (פס' כד'): "בנו לכם ערים לטפכם וגדרות לצאנכם והיוצא מפיכם תעשו". יש לשים לב לסדר העדיפויות בתשובתו של משה. לדבריו, קודם יש לדאוג לילדים ולמשפחה ורק אחר כך לדאוג לפרנסה, בשונה מאמירתם של נציגי שבטים גד וראובן. זוהי הצהרה חינוכית חשובה מאין כמותה ובטח רלוונטית לימינו אנו.
השבוע במדור הספורט שלנו פורסמה כתבת סיכום עונה (ראה כתבה נפרדת) על מ.ס אשדוד ובה מצאנו לנכון לציין לשבח את אנשי הקבוצה (טובול, תירם, אזולאי ומושל), הלומדים לתואר ראשון בחינוך בקריה האקדמית אונו ומסיימים בימים אלה שנה א'. היה משובב נפש לגלות את החשיבות העליונה שנותנת הנהלת הקבוצה לנושא ואת ההפנמה של השחקנים עצמם, כי השכלה היא חשובה לכל אדם. דווקא בימים אלה שפרשיות פחות נעימות מקבלות חשיפה, ראוי לתת במה ללימודים אקדמאיים של ספורטאים, אשר לבטח יעזרו להם לייצג את עצמם ואת ענפי הספורט בצורה מכובדת יותר. כשם שבפרשת השבוע משה רבינו הנביא הגדול מחנך לסדר עדיפויות המחזק את ערכי המשפחה, כך ולהבדיל, במ.ס אשדוד מחנכים לסדר עדיפויות, המעניק חשיבות ראויה להשכלה.
פרשת 'מסעי', החותמת את ספר דברים, סוקרת את 42 המסעות שעברו בני ישראל במדבר, טרם כניסתם לארץ המובטחת ומתארת את ההכנות האחרונות לקראת המעמד המיוחד. זהו מעמד נעלה, שעומד בניגוד לספורט של ימינו, עליו עוברים ימים לא קלים וקיימת אי וודאות ממשית לגבי המשך קיומם של משחקים תחרותיים בעונה הבאה. שלא לדבר על היתר לקהל להגיע. כולנו תקווה שהמשבר יחלוף ונוכל להנות מספורט תחרותי כפי שהכרנו לפני פרוץ הנגיף לחיינו. כשם שבני ישראל ששו והתרגשו במעמד הכניסה לארץ, ככה ולהבדיל, כל אוהדי הספורט יתרגשו וישמחו כאשר המשבר יחלוף לחלוטין בעזרת ה' יתברך ונזכה לחדש ימינו כקדם.
"חזק חזק ונתחזק!"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן