פרוייקט המעילים לטובת הנזקקים ביוזמתו של יוסי דאי

תושבי אשדוד מכירים את יוסי דאי (68) כבעל חנות הג'ינסים הראשונה בעיר, אך עשרות שנים מאז, כיום הוא עסוק בעיקר בעשיית מצוות ובנתינה לטובת נזקקים ולמען בעלי צרכים מיוחדים, יחד עם רעייתו רחל. השבוע הפיקו השניים ערב בר מצווה מדהים באולמי ׳איווה׳ לתלמידי בית הספר "מעלות", בו אף עין לא נשארה יבשה לנוכח האנשים הטובים הרבים שהתגייסו. בנוסף, עלו לכותרות כאשר מעילים חדשים שתרמו נתלו על עצים בפארק ברובע ג' ונמסרו חינם לכל דורש. לא רבים יודעים, שהנתינה של הזוג דאי למען בעלי צרכים מיוחדים היא מתוך האהבה הגדולה לבנם ניר, על הספקטרום, ובפעם הראשונה יוסי משתף בהתמודדות הלא פשוטה ומעניק עצות פז להורים: "לפעמים מתביישים, ולכן מכחישים את הצורך בעזרה, בהתחלה גם אני האשמתי את המערכת, את המורה, את בית הספר, אחר כך השלמתי שיש לילד בעיה והכל השתנה. קיבלתי עזרה עצומה מהמערכת ובזכותם הילד עצמאי"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

משפחת דאי לא מפסיקה  לתת את הנשמה ואת הלב: "היום אנחנו מחזירים לאשדוד את כל הטוב שהיא עשתה לנו": השבוע זכינו להכיר באשדוד צד יפה נוסף של נתינה ועזרה לזולת, עם הרבה חשיבה מחוץ לקופסה.

בפארק ברובע ג' נתלו על עצים מעילים רבים, חדשים עם תוויות, וילדים ומשפחות מכל העיר ומחוצה לה הוזמנו להגיע, לבחור להם מעיל ולקחת אותו חינם אין כסף.

לפרויקט הזה חברו רבים וטובים והרעיון הנפלא והיצירתי שייך למנהלת המתנ"ס, אך על הביגוד אחראי איש אחד ידוע מאוד בעיר, יוסי דאי, שאצלו הנתינה היא שם נרדף לשיגרה.

זה לא היה האירוע היחיד המשמעותי עבורו השבוע, שכן הוא גם היה יוזם, אורח כבוד ואחד התורמים הגדולים עם רעייתו רחל היקרה, להפקת ערב בר מצווה מדהים, שהתקיים באולמי "איווה" המהמם, מכספי תרומות של יזמים חברתיים, אנשים רבים ונדיבים, אשר בזכותם זכו ילדים בעלי צרכים מיוחדים מבית הספר "מעלות" לחגיגת בר מצווה מושקעת ומיוחדת, של פעם בחיים.

יוסי, בן 68, נשוי לרחל דאי (הוא ממוצא תוניסאי והיא ממוצא מרוקאי, שילוב מצוין לדבריו), ומכנה אותה "אשתי היקרה יד ימיני".

יוסי ורחל הורים לארבעה ילדים: ניר הבכור המקסים, בעל צרכים מיוחדים, מנהל אורח חיים עצמאי ועוד נכתוב אודותיו בפירוט, דן, מנהל החנות "דאי ג'ינס", שירלי עובדת במכון ׳ויצמן׳, וטלי מעצבת אופנה בסלון "חתונה לבנה". לבני הזוג יש שישה נכדים.

יוסי נולד בבאר שבע ובגיל 12 המשפחה עברה לאשדוד. הוריו מוותיקי העיר, היו בעלי חנות הצמר "מזל לכל". האם מזל זכורה לרבים מהתושבים כמי שקיבלה "אות המתנדב", על מעשי ההתנדבות הרבים שלה, בין היתר התנדבה בבתי ספר ולימדה סריגה ילדים ומבוגרים, ובישלה לנכי צה"ל.

אחיו של יוסי, אריה, היה סמנכ"ל אלתא, האח אברהם בעל "איזוטסט", מכון תקנים ישראלי, האח יעף בעל חברת פיתוח עפר, והאחות ריקי גננת בקיבוץ נען.

יוסי עצמו למד בתיכון מקיף א', משם עבר לפנימייה צבאית ושירת בצבא בחיל השריון. לאחר מכן שירת בקבע ועם השחרור פתח את חנות הג'ינסים הראשונה באשדוד, "דאי ג'ינס".

מאין הרעיון של בחור צעיר לפתוח חנות ג'ינסים בזמנו?

"האמת היא ש.. חשבתי דווקא לפתוח חנות כלי כתיבה ועם תחילת ההכנות החלטתי לפתוח חנות ג'ינסים. זו אכן הייתה חנות הג'ינסים הראשונים הראשונה באשדוד, אז כולם הכירו את כולם ואשדודים התרגלו לקנות אצלנו. תחילה פתחנו במרכז ב' לאחר מכן עלינו למרכז א', משם לסיטי, וכיום ב"סימול" יש לנו את החנות הכי יפה בארץ ובסיטי את חנות בגדי הילדים "ילדים דאי ג'ינס".

ולאחר שנים ארוכות של עבודה, מה אתה עושה כיום?

"לאחר שנים ארוכות בחנויות והרבה תקופות טובות, כיום הבן שלי מנהל ולכן אני מגיע כל יום לשבת קצת בחנות, אך בעיקר נהנה מכך שיש לי הרבה זמן לעשות מצוות, לתרום ולעסוק בעשייה למען מי שצריך".

ערב בר מצווה מכל הלב

כשיוסי מדבר על הרבה זמן לעשות מצוות, הוא מתכוון בעיקר לטובת אחרים. כאמור השבוע יזם ואירגן יחד עם אשתו רחל בר מצווה מושקעת מאוד לשלושה עשר תלמידים בעלי צרכים מיוחדים מבית הספר "מעלות", בניהולה המסור של דורית שלום, שכתבה דברי תודה נרגשים בעמוד הפייסבוק של בית הספר. במזג אויר סוער במיוחד, כאשר קר בחוץ וחם בלב, הגיעו כולם ליהנות מאירוע של פעם בחיים.

האורח המרכזי היה ראש העיר ד"ר לסרי, שהגיע על מנת לברך ונשאר יותר משעה וחצי, כשהוא נרגש ומביע תקווה, שיזכה לראות את הילדים גם בחופתם. להצלחת הערב שותפים תורמים רבים, הרבה יותר תורמים מהנדרש, מה שמצביע על העיר המיוחדת שלנו. האירוע היה לזכר הוריהם האהובים, שכל דרכם הייתה נתינה וחסד.

האירוע התקיים באולמי "איווה" המפוארים באשדוד, על השולחנות הונחו מטעמים והילדים פונקו במיטב המתנות. ראוי להזכיר את התורמים הנדיבים ונקווה שלא נשכח איש להודות להם:

אך זה לא המיזם היחיד הראוי לציון של יוסי השבוע. הוא חבר למנהלת מתנ"ס ג', אשר העלתה רעיון מדהים ויצירתי, במסגרתו כאמור נתלו עשרות מעילים יפים, חדשים, כולם עם תוויות, על עצים בפארק ברובע ג' ומי שחפץ ליבו יכל פשוט להסיר את הקולב וליטול מעיל. המיזם קיבל תהודה רבה ושודר בכל הרשתות, כולל בפיד של ליהיא לפיד.

יוסי, מהיכן הרעיון?

"קיבלנו קרוב למאה אלף פרטי לבוש מחברת ׳מאניה ׳ג’ינס ואנו מחלקים אותם לנצרכים באשדוד, כאשר מותר לאנשים מכל הארץ להגיע ולקחת חופשי".

מהיכן הנתינה הזורמת בדמך?

"מההורים שלי. כאשר היינו קטנים המשפחה לא הייתה עניה אלא קשת יום, ורק לאחר שההורים פתחו את חנות הצמר מצבנו הכלכלי השתנה והם החליטו לעזור לכל מי שאפשר. הנתינה היא השגרה שלנו, המשפחה תורמת היכן שאפשר לנזקקים ובעלי צרכים מיוחדים."

אין ספק שכל עשייה מרגשת, מה הפרויקט שאתה הכי גאה בו?

"עכשיו עשינו פרויקט מסעדות ב׳סימול׳, מאוד מרגש, הבאנו ילדים מבית הספר ׳מעלות׳ שבגיל 21 יוצאים מבית הספר, ואנחנו מלמדים אותם כישורי חיים איך להיות עצמאיים."

תרשה לי לשאול, אם זה בהשראת בנך ניר, שהוא בעל צרכים מיוחדים המסוגל לנהל אורח חיים עצמאי?

"כן, בהחלט".

איך בעצם הצלחתם לקדם אותו לניהול אורח חיים עצמאי?

"הרבה בעזרת המערכת, מי שיודע לקחת את המערכת לצרכיו הוא רק מרוויח."

פעמים רבות הורים לבעלי צרכים מיוחדים טוענים שהילד שלהם צריך להישאר במסגרת רגילה דווקא

"לפעמים מתביישים, גם לנו היה קשה בהתחלה, ואולי הכחשנו את הצורך בעזרה, בהתחלה גם אני האשמתי את המערכת, את המורה, את בית הספר, אחר כך השלמתי שיש לילד בעיה והכל השתנה.

כשהחלטנו לא להאשים ולא להיפגע מזה, שהכניסו את הילד שלנו למוסד מיוחד, ולהכיר בבעיות של הילד ובצרכים שלו, התחלנו ממש להרוויח לטובת הילד, כי הם יודעים מה הם עושים והם הובילו אותי בדרך הנכונה".

אז מהי עצת הזהב שלך להורים לבעלי צרכים מיוחדים?

"לשמוע למערכת, חד וחלק, יש היום עזרה בכל תחום לילדים המוגבלים ובעלי צרכים מיוחדים, כל מה שצריך אתם תקבלו . פעם האמנתי שהילדים משתנים עם החיים והכל יהיה בסדר, היום אני אומר- להיפך, יש בעיה? תהיו ערים לה ותשקיעו בילד כל החיים."

מה עבר עליכם בתקופת הקורונה?

"התעסקתי יותר בעסק בגלל הקורונה, היינו סגורים בערך ארבעה חודשים וגם לנו לא היה פשוט, לא קיבלנו כלום מהמדינה, אבל הצלחנו לעבור את זה".

ועם כל העשייה המדהימה שלכם, מה החלום לעתיד?

"לראות את הנכדים גדלים ושטוב להם, את הילד הגדול ניר מסודר עד כמה שאפשר, גם בעבודה.  אשתי בעיקר מטפלת בנכדים ועוזרת מאוד בתרומות ובעשיה ההתנדבותית, שנישאר כך".

כל המשפחה שלכם נשארה באשדוד ותורמת באשדוד, יש לכך מסר?

"בהחלט, אנחנו אשדודים ותיקים, אוהבים את העיר, מפרגנים לעיר, כל המשפחה נשארה באשדוד והיום אנחנו מחזירים לעיר את הטוב שהיא עשתה לנו. יש לי שלושה ילדים עם תואר שני, אנחנו משפחה מאוד מבוססת באשדוד, החנויות תמיד הצליחו, אשדודים יודעים להעריך אופנה, והגיע הזמן להחזיר בטוב על הטוב, אז נמשיך לסייע ולעזור בכל מה שאפשר ונקווה שנוכל להמשיך בכך כמה שיותר".

תודה לעושים במלאכה: למאיר ונדב בעלי האולם על תרומת האולם, אבי ומגי דאי על הטליתות והתפילין, יוסי עטר מפיק האירוע, תכשיטי שנהב על תרומת שעונים, טלי דאי מ"חתונה לבנה" על תרומת השמלות לבנות, מישל מרשת "מאניה גרופ" על תרומת הבגדים, אבי כהן על המוזיקה וההגברה, מיקי אדרי על הצילום, אושרי ויצמן על התקלוט, פרחי חופית על הקישוט, מאור מויאל על הופעה מוצלחת, אריק ג'ורנו על תרומת המגנטים היפים, שמחה זה אנחנו על בלונים, משה בן שושן על צילום וידאו, אינטר ג'ינס על תרומת תיקים, וכן שמוליק דואק בעל "המספרה החברתית" על תרומת התסרוקות היפות. וכן לאורן טאוויל, מנכ"ל החברה העירונית, ועופר לינקר, מנהל מערכת המיחשוב בחברה העירונית על הסיוע

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן