עלייה במתחסנים, אבל גם בחולים הפעילים

אשדוד אדומה בציון הרמזור עם 3,011 חולים. ציון רמזור 8.3 ועם 202 נפטרים מסיבוכי הקורונה. 17 מתוכם במהלך הגל הנוכחי. בין הנפטרים הרב יהודה לייבוביץ. שוב נסגר המיון של ׳אסותא׳ בשל עומס. נתוני חיסונים מרשימים: 100% מתחסנים חיסון ראשון ושני לבני 70-74 מתוכם כ- 73% קיבלו מנה שלישית. לאור נתוני החיסון באשדוד הודיע ראש עיריית אשדוד ד"ר לסרי כי בזכות ההתחסנות "81% מהכיתות במקיפים ילמדו באופן פרונטלי"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאחר יומיים שלושה בה נראה היה כי רמת התחלואה הגבוהה באשדוד נבלמה במקצת, שוב עלייה במספר החולים הפעילים. מהנתונים של משרד הבריאות עולה כי ביום שלישי 31.8.21- יממה לפני פתיחת שנת הלימודים- מספר החולים הפעילים עומדת על 3,011, ואשדוד במקום השי בארץ אחרי ירושלים. ציון הרמזור הוא 8.3. אומנם ירידה קלה בציון, אבל אשדוד בכל הרובעים. השבוע שוב נסגר מיון בית החולים ׳אסותא׳ למשך מספר שעות, בשל עומס כתוצאה מגל הקורונה. האמבולנסים הופנו לחדרי מיון מחוץ לאשדוד.

הרב ליבוביץ׳ נפטר מסיבוכי הקורונה

מאז פרוץ הגל הרביעי, נפטרו באשדוד 17 אנשים מסיבוכי הקורונה ומאז תחילת מגפת הקורונה בישראל נפטרו 202 תושבים, ביניהם הרב יהודה ליבוביץ שנפטר מסיבוכי הקורונה. הרב ליבוביץ ז"ל היה בן 71 והיה מאושפז בבית החולים ׳תל השומר׳ מורדם ומונשם. רבים התפללו לרפואתו, אולם הוא הלך לעולמו. הרב ליבוביץ ז"ל מוכר בקהילה החרדית בעיר, כאיש חסד ואמונה ממייסדי הקהילה החרדית בעיר. בנו יהודה משמש כראש מינהלת רובע ז'.

הצלחה לחיסוני הלילה

הצלחה למבצע חיסוני הלילה ביוזמת העירייה. ביום חמישי 26.8.21 התקיים מבצע חיסונים ברחבת העירייה. החיסונים התקיימו עד חצות במהלכם התחסנו 431 תושבים. מירב שרת, מנהלת מטה החיסונים בעיריית אשדוד וראש מינהל משאבי אנוש בעירייה, אשר מלווה את המבצע מקרוב מפתיחת המתחם ועד לסגירתו, כולל ההכנות הרבות אשר דרושות לפני כל מבצע, מתרגשת ושמחה לראות את ההענות הגבוהה של התושבים ולהערכתה בימים הקרובים, אנו נראה את מספר המתחסנים בחיסון השלישי ממשיך לצמוח, ובקרב גילאי 12-15 המגמה שישנה כרגע, תמשיך להתרחב. לאור ההצלחה גם במשך השבוע הזה התקיימו חיסוני לילה.

 טבלת ההתחסנות מרשימה

בתחילת השבוע העלה ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי פוסט ברשתות החברתיות על מידת ההתחסנות בעיר. "אני שמח להציג בפניכם את שיעורי ההתחסנות המרשימים באשדוד, שמעידים על אחריות אישית וחברתית, על ההיענות הגדולה שלכם למאמץ העירוני ובעיקר על האמון הגדול בחיסון!”, כתב ד"ר לסרי והעלה את טבלת ההתחסנות, נכונה ל-29.8.21 לפי גילאים מהנתונים עולה כי באשדוד אחוז המתחסנים הוא גבוה מאוד וברוב שכבות הגיל הממוצע הינו על 90 אחוז ומעלה. גילאי 12-15 קרוב ל-60 אחוז ובטווח הגילים הנ"ל נרשם זינוק אדיר של 20 אחוז בשבועיים וחצי.

בגילאי 12-15 אחוז ההתחסנות בחיסון ראשון ושני עומד על 59% בגילאי 16-19 95% התחסנו בגילאי 20-29 88% בגילאי 30-39 86% התחסנו, בגילאי 40-49 התחסנו חיסון ראשון ושני 90% רבע מהם כבר קיבלו חיסון שלישי. גילאי 50-59 עם 93% מתחסנים בחיסון ראשון ושני מתוכם 41% התחסנו חיסון שלישי. בני 60-69 עם 94% מתחסנים בחיסון ראשון ושני מתוכם 61% קיבלו חיסון שלישי. מרשימים ביותר גילאי 70-74 עם 100% חיסון ראשון ושני ומתוכם 73% התחסנו גם במנה השלישים. בגילאי 75 + עם 94% חיסון ראשון ושני ומתוכם 72% התחסנו בפעם השלישים. ד"ר לסרי ממשיך לקרוא להתחסן "לפנינו עוד עבודה רבה" והציבור מתבקש לגלות אחריות ולהמשיך ולהתחסן. ד"ר לסרי מתמקד בבני הנוער לקראת שנת הלימודים ואומר אנחנו ממשיכים במאמץ להרחבת היקף ההתחסנות בקרב בני נוער בגילאי 12-15, וקוראים להורים לסייע ולעודד את ילדיכם להתחסן" אמר ומציין כי "מחוסנים בחיסון השלישי חסינים פי 12 מפני הנגיף"!  ד"ר לסרי גם לא שוכח את המאמץ בחיסונים במגזר החרדי ומודה  על שיתוף הפעולה במאמץ החיסונים של חברי המועצה מהסיעות החרדיות " יישר כוח לממ"ק ראה"ע אבי אמסלם, לסגן ראה"ע הרב יחיאל וינגרטן, לחבר המועצה שמוליק שוק, ולשאר חברי מועצת העיר מסיעות אגודת ישראל וש"ס על שותפתם בהצלחת מבצעי החיסונים  בקרב הציבור החרדי".  בנוסף לחיסונים ממשיכה העירייה להפעיל את מתחמי הבדיקות בחניון המשכן וברובע ג'. 

 טרגדיה‫: יולדת נדבקה בקורונה ילדה עובר ללא רוח חיים

יולדת בת 28 שנדבקה בקורונה בשבוע 29, ילדה בלידה מוקדמת עובר ללא רוח חיים בבית החולים ׳אסותא באשדוד. האישה, בחרה שלא להתחסן פונתה על ידי מד"א, ובבדיקה נמצאו נגיפי קורונה בשליה ומכאן שהעובר נדבק גם הוא בנגיף‫. 

המומחים שללו סיבות מוות אחרות ולהערכתם העובר שנדבק מהאם, מת מקורונה. היולדת שוחררה כעבור יממה לביתה‫.

פרופ' ברזילי: "חיסון לקורונה מקנה הגנה גם לתינוק"

בית חולים ׳אסותא׳ הציג השבוע מחקר שבדק האם חיסון האם ההרה עוד בשלבים מוקדמים של ההיריון יכול להקנות הגנה גם לילוד ע"י העברת נוגדנים דרך שליה. המחקר ביקש לבדוק נוכחות נוגדנים ל covid-19 בדם טבורי של ילודים בהשוואה לדם האם וכן בדגימות חלב האם. במחקר השתתפו 40 נשים, 28 מחוסנות ו 12 מחלימות, הזמן הממוצע בין החיסון ללידה היה כשלושה חודשים. בבדיקת נוגדנים ל- anti-N המעידים על הדבקה בווירוס נמצא שכל המחלימות אכן חלו בווירוס הקורונה. מצד שני בקבוצת המחוסנות היו שתי נשים (7.1%) שחלו בווירוס ללא ידיעתן.

 בבדיקת נוגדנים לחלבון ה- SPIKE של הווירוס – אשר מהווים את הנוגדנים המגנים מפני הדבקה, נמצאו ערכי נוגדנים גבוהים יותר בקבוצת המחוסנות בהשוואה לקבוצת המחלימות. בבדיקת דם טבורי בלידה (למעשה דם של הילוד אשר נלקח מחבל הטבור לאחר הפרדתו) נמצא, כי יש העברה משמעותית של נוגדנים דרך השליה אל העובר.
רמת הנוגדנים בילודים הייתה גבוהה בכ 50% מהרמה בדם האם גם במחוסנות וגם במחלימות בשל רמה גבוהה יותר של נוגדנים אצל מחוסנות רמת הנוגדנים של ילודים למחוסנות הייתה גבוהה פי 3 בהשוואה לילודים של מחלימות. לדברי, מוביל המחקר פרופ' ערן ברזילי מנהל יחידת אולטרסאונד נשים ויולדות באסותא: "במחקר מצאנו שבנשים מחוסנות לקורונה יש העברה יעילה יותר של נוגדנים מדם האם אל העובר במהלך ההיריון לעומת נשים לאחר החלמה. כך שחיסון לקורונה מקנה הגנה גם לתינוק בחודשי חייו הראשונים. נשים – אל תחששו, תתחסנו

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן