בעירייה ינציחו את יוחאי אלקיים,‬ יצחק אילן ז״ל ואחרים

ועדת השמות הגישה לחברי המועצה לאישור החלטותיה בדבר מתן שמות לרחובות והנצחת אישים. בין היתר הוחלט לבקשת ד״ר לסרי להנציח את הגיבור יוחאי אלקיים ז״ל‫, שהציל אישה מטביעה וטבע למוות. והנצחת סגן ראש השב״כ בעבר ותושב אשדוד‫, יצחק אילן שנפטר אשתקד מסיבוכי הקורונה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ועדת שמות בראשות עו״ד גבי כנפו וחברי הועדה: אינג׳ ולדימיר ברודה, בני מסיקה, אורי אסרף אהובה עמרם ומזכירת הוועדה מירב ביטון, החליטה בישיבתה האחרונה מיום 29.8.21 על הנצחה של מספר אישים, אגודות וכו׳ בעיר אשדוד. ההנצחה היא בין היתר בהצבת שלט, קריאה לכיכר או רחוב על שם‫.

״פארק ילדי השואה״

הוועדה המליצה על מתן שם לרחוב חדש בין רחוב הדקל לשדרות יצחק הנשיא את השם רחוב האלון, הוועדה קיבלה את בקשת חגי ברוש להנציח את אביו מנשה ברוש ז״ל בכיכר ברובע ט״ו. על פי בקשה סגן ראש העירייה אינג׳ שמעון כצנלסון לקרוא שם גינה ציבורית בשם

״פארק ילדי השואה״ ברובע ט׳ שם נערך מידי שנה טקס לזכר הילדים שנספו בשואה‫.

רחוב ע״ש ד״ר ויקי שירן

מועצת העיר אישרה בקשת חבר המועצה אינג׳ ולדימיר בורודה, להנציח את האלוף יעקב קרייזר שהיה גנרל של ארמיה בצבא ברית המועצות והיהודי הראשון שהגיע לדרגה בכירה בצבא הסובייטי. הוועדה המליצה לקרוא רחוב על שם האלוף לאחר שמחלקת רכסים תמצא מקום. רחוב יקרא על שם ד״ר ויקי שירן סופרת, משוררת ופעילה חברתית מובילת המאבק הנשי המזרחי. ארגון הקבלנים יקבל כיכר שתקרא כיכר על שם בוני העיר לדורותם‫.

הנצחת הגיבור יוחאי אלקיים ז״ל

כשלוש שנים לאחר שיוחאי אלקיים ז״ל טבע למוות כאשר הציל מטביעה צעירה שעמדה לטבוע בחוף מצודה וטבע בעצמו‫, החליטה וועדת השמות לפי בקשת ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי וחבר המועצה עו״ד חנוך דרך ארליך. לאחר ההחלטה להנציח את יוחאי בפרויקט עירוני של אגף החופים ומנהל החינוך. החליטה הוועדה גם על הצבת שלט הנצחה בסמוך לחוף המצודה‫.

הנצחת סגן ראש השב״כ‫ – יצחק אילן

על פי בקשה של חבר המועצה אינג׳ ולדימיר בורודה‫, החליטה הוועדה להנציח את שמו של תושב אשדוד וסגן ראש השב״כ יצחק אילן. יצחק אילן פעל רבות לביטחון המדינה ונפטר לפני כשנה מסיבוכי הקורונה‫. החלטות ועדת שמות הוגשו לאישור מועצת העיר שהתכנסה ביום רביעי השבוע‫, (לאחר שהעיתון נשלח לדפוס).

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן