באמצע תפילה ׳שמונה עשרה׳: מרקו רביבו נדקר למוות

מרדכי (מרקו) רביבו שנרצח בשבוע שעבר בטנג׳ר שבמרוקו בתוך המסעדה הכשרה שניהל, נקבר השבוע באשדוד. בזכות התארגנות של משרד החוץ, זק"א, חברת קדישא במרוקו ורבני קהילת שובה ישראל נמנע ניתוח גופתו , אשר שוחררה הוטסה ארצה והובאה למנוחות באשדוד. אחיו אברהם רביבו: ״הרוצח דקר אותו, תוך כדי שאחי התפלל תפילת 18״. מרקו השאיר אישה, ילדה ואחים. יהי זכרו ברוך!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מרדכי המוכר כמרקו רביבו, אשדודי שהתגורר שנים רבות בחו״ל נדקר למוות בשבוע שעבר על ידי דר רחוב. האירוע הנורא התרחש בעיר טנג׳ר במרוקו.

 מרקו ז״ל, בן 58, ניהל מסעדה  מדובר  במסעדת "le cercle" מסעדה כשרה, אשר נחשבת מוכרת וידועה בקרב ישראלים המבקרים בטנג'יר ובקרב הקהילה היהודית. היא הגישה אוכל בסגנון ספרדי ויחד עם מרקו ניהלה את המסעדה אישה בשם ריקה. מדיווחים מהתקשורת המרוקאית עולה כי רביבו נרצח בדקירות. כוחות ההצלה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. הדוקר הוא אדם בן 36, שככל הנראה מעורער בנפשו. תחילה עלה החשד שהרצח הוא על רקע אנטישמי, אך לאחר חקירה של המשטרה המקומית נשלל החשד שמדובר ברצח על רקע לאומני. מהדיווחים עולה כי הדוקר בעל עבר פלילי נכנס למסעדה וביקש לקבל אוכל בחינם, ויש האומרים שחיפש עבודה. בכל אופן השניים דיברו וכנראה התפתח ויכוח, ואז שלף האיש סכין ודקר את רביבו.

מיד עם פרסום הידיעה על הרצח‫, התקבל דיווח במוקד הבינלאומי של זק"א שמיהרו להיכנס לעובי הקורה על מנת להביא את רביבו לקבר ישראל, ביחד עם משרד החוץ, צוות הקונסוליה הישראלי ברבאט, וחברי הקהילה היהודית וחברה קדישא במרוקו‫, ויתרו הרשויות על ניתוח שלאחר המוות ושחררו את הגופה לקבורה‫.  

לדברי שניר אלמליח‫, מתנדב היחידה הבינלאומי של זק״א‫, שמופקד על האירוע מישראל: ״מדובר באירוע טראגי, קיבלנו את הדיווח המצער בשעות הלילה, ומרגע קבלת הדיווח פעלנו יחד עם כלל הגורמים מול הרשויות כדי לסייע למשפחה, משטרת רבאט דרשה הבוקר לבצע נתיחה שלאחר המוות‫. לאחר מאמצים רבים, עם התקדמות החקירה ושלילת מניע לאומני‫, הצלחנו למנוע את נתיחת גופת המנוח והוא שוחרר לקבורה, ארונו הוטס בתחילת השבוע לקבורה בישראל, והוא למנוחות בבית העלמין באשדוד.״ 

חיים ויינגרטן ראש אגף המבצעים בזק״א: ״ארגון זק״א האמון על כבוד המת פועל בכל מקום בעולם בסיוע נציגים ומתנדבים במסירות למען כבוד המת, אני רוצה להודות לכלל הגורמים שסייעו במקרה הטראגי ובפרט לנציגי משרד החוץ על העבודה המשותפת שבזכותה נמנעה פגיעה מיותרת בכבוד המת וזורז הליך השחרור. ארגון זק״א משתתף בצער המשפחה ומלווה  אותם בכל הליך השחרור, ההטסה והקבורה.״

מרקו הובא הביתה לקבורה באשדוד‫. פה מתגוררים אחיו‫. מרקו בן למשפחת רביבו משפחה שורשית ומוכרת‫. הוא נולד בקזבלקה בן שביעי מתוך 8 בנים‫. ואחות אחת‫. המשפחה עלתה ארצה לאשדוד ומרקו גדל בעיר‫. ״דוד המוהל היה המחנך שלו״ סיפר אחיו אברהם‫. ״אחי היה אדם טוב לב עם נתינה רבה‫. אפילו הערבים שהגיעו למסעדה  מעידים איזה אדם טוב‫. נהג לקנות לעניים נעליים מתנה‫, לעזור גם בעולם כולו בכו עליו‫. גם אנשים בכירים במרוקו שהכירו אותו‫, בכו״‫.

מרקו החליט לנסוע לחו״ל לפני שנים‫. תחילה היה מספר שנים בעיר קאן שבצרפת ולפני כ‫- 15 שנים הגיע למרוקו‫. תחילה לקזבלנקה ולפני כ‫- 5 שנים הגיע לטנג׳ר‫, שם כאמור ניהל מסעדה כשרה ומצליחה‫. ישראלים רבים שביקרו במרוקו וביניהם גם בני אשדוד פקדו את מסעדתו‫. ״במיוחד אחרי ההסכמים עם מרוקו הגיעו רבים למסעדה שלו״‫, מספר אברהם שנהג בעצמו לטוס ולבקר אצל אחיו ״רק לפני כחודש וחצי הייתי אצלו‫. מי האמין שזה הפעם האחרונה שאראה אותו״ הוא אומר בצער ומוסיף כי הרוצח דקר את מרקו ז״ל בזמן  תפילה‫: ״הוא נכנס למשרד שלו והתפלל ערבית‫. בזמן תפילת 18 הגיע הדוקר והחל לדקור אותו״‫.  

מרקו ז״ל השאיר אישה וילדה בת 14 ואחים‫. יהי זכרו ברוך‫!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן