זה לא נעים לראות גן אצלנו בבניין: "סיוט מתמשך" קובלים הדיירים

דיירים ברחוב הציונות 55 ברובע הסיטי קובלים כי מאז שנפתח גן ילדים "מושית" בדירת הגן שבבניין, חייהם הפכו לסיוט: "במקום איכות חיים אנחנו מרגישים בכלא". לטענתם הם סובלים, בין היתר מהרעש הבוקע מהגן, ממצוקת חנייה מלכלוך בלובי הכניסה ממנו נכנסים הילדים לגן וממפגעי ריח. העירייה:"לאחר שהוועדה המקומית שמעה את טיעוני מגיש הבקשה והמתנגדים, הוחלט להיעתר לבקשה וגם הוסבר לדיירים"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

המחסור בגני ילדים לגיל הרך ולפעוטות גרם לתופעה בארץ בה פותחים גני ילדים פרטיים בתוך בניין מגורים לרוב בדירת גן של הבניין. לטענת דיירים מרחוב הציונות 55 ברובע הסיטי, הפכו לסיוט לאחר שבדירת הגן נפתח גן. לדבריהם, הם חסכו שקל לשקל ולקחו משכנתא כדי לשפר את הדיור אך הם חשים כמו בכלא בשל הפעלת הגן בבניין. אחת הדיירות, קשישה ואלמנה של נכה מלחמת העולם.

"בשנת 2004 בעלי המנוח ואני רכשנו דירה בבניין בקומה הראשונה בתקווה שנחייה את שארית חיינו בשקט ובשלווה, בשנה הראשונה אכן היה כך" אולם בשנת 2005 רכשו את אחת מדירות הגן של הבניין דירה מספר 1 בעלי הגן – מושית ושלומי לחמי.  הדיירת שהיא אישה שאינה בקו הבריאות ואשר ילדיה סייעו להורים לרכוש את הדירה, חשה כי איכות חייה נפגעה מאוד. לדברי ילדיה, בתחילה בגן היו 5 ילדים אחר כך 10.”כל הזמן מספר הילדים גדל. בהתחלה האמנו שהכל עם אישורים. בהמשך בעל הדירה רכש את אחד משני המחסנים של הבניין וביקש להחליף למחסן שהיה בשימוש הדיירים וקרוב אליו יותר. הוא אמר בגלל המזגנים שלו ובגלל העגלות של הילדים וקיבל את האישור”. אולם אז הם טוענים החלה המצוקה שלהם כדיירי הבניין. “הם בנו גג לחצר של הדירה. הגג עשוי מחומרים שבקיץ נורא חם, ובחורף כשיורד גשם זה מרעיש מאוד ומפר את השלווה שלי. חתולים ויונים עושים את הצרכים שלהם על הגג וריח של סירחון עולה מהגג אל החלון שלי ומסריח את הבית. מתחת לגג הם בנו מטבח יש להם שם גז" כותבת הדיירת למחלקה המשפטית בעירייה. לטענת  ילדיה בעלי הדירה הפכו את המחסן לגן והוסיפו בנייה לא חוקית לכאורה. "בגן היו 35 ילדים  ולא היה להם אישור" הם טוענים.

בשנת 2016 קנו בעלי הגן את דירת הגן השנייה בבניין, דירה מספר 2 והעבירו את הגן אליה, כשהדירה הראשונה היא ביתם. "לאחר שהגן עבר לדירה השנייה הם הפכו את המחסן ליחידת מגורים להשכרה. פתחו חלון שלא היה."

ריח טיטולים כמו בבית אבות

המתנגדים מדגישים כי אין להם כלום נגד גני ילדים אלא שהקמת גן בתוך בניין מגורים פשוט פוגעת בחייהם. בין היתר הם טוענים כי: "קיומו של גן הילדים מהווה מטרד רציני לנו ולבעלי דירות נוספות בבניין בשל רעש רב הבוקע ממנו.  במיוחד בעת הבאת הילדים ובעת לקיחתם. הרעש בלתי נסבל, הגננות יוצאות לקבל את הילדים ברחוב. וזה גורם לרעש בבניין, צעקות של גננות צעקות של ילדים בכניסות של הבניין. עקב ריבוי הילדים הלובי הפך לטיילת של ממש. יש גם מן הססתם בעיות חנייה. מהצד של רחוב הציונות יש לבניין חניות פרטיות וההורים של הילדים חונים בחניות פרטיות והדבר גורם לחיכוכים  בין הדיירים להורי הילדים. מהצד השני רחוב בני ברית שהוא רחוב ראשי סואן הגננות יוצאות אל הילדים, וכמובן הילדים צועקים ובוכים. זה בדיוק מתחת לדירה שלי והרעש עולה לביתי ואני מרגישה שהילדים עוברים דרך הבית שלי כל יום פעמיים”. כן הם טוענים כי הלובי הפך למלוכלך, מדרגות הכניסה ללובי והלובי מלוכלכים, מפגעי ריח מסריח של טיטולים, התחושה שזה לא בית מגורים אלא של בית אבות. הריח גם מהבישולים בגן הפחים מלאים בטיטולים.  דלתות הבניין פרוצות ופתוחות משני הצדדים.  כי ככה זה יותר נוח להם ואז הם פתוחים גם בלילה ולכן יש גישה להיכנס לגנבים ולנרקומנים."

לטענת מתנגדי הגן, הם פנו לעירייה לפני כשנתיים והתריעו על המצב. ״על חריגות הבנייה נפתח להם תיק במחלקת הנדסה ופיקוח ושם אמרו להם שהם ייסגרו את הגן אם יהיו יותר מ-10 ילדים" כן הם טוענים שהנושא הועבר למחלקה המשפטית.”לאחר בדיקה וגיבוש התיק מצאו לנכון גם במחלקה המשפטית להעביר את התיק לבית המשפט ואמרו לנו שהגן הזה יסגר" הם כותבים במכתב הערר לוועדה המחוזית.

בין המתנגדים והעירייה יש מחלוקת הן לגבי  כמות הילדים בגן. לדברי המתנגדים יש בין 60 ל- 80 ילדים ״אם לא היינו פונים ומתלוננים היו בסוף 100 ילדים ולא היו אישורים." ומספר הדיירים המתנגדים. לדברי המתנגדים הם הגישו התנגדות לוועדה המקומית עליה חתומים 16 דיירים, אולם לדברי בעלי הגן רק משפחה אחת מתלוננת. בדיון הוועדה המקומית הגיעו ילדיה של הדיירת ועו"ד שייצג דייר נוסף שהתנגד .

  בעלי הגן פנו לעירייה בבקשה להכשיר את חריגות הבנייה ולאפשר להם להפעיל את הגן. הוועדה המקומית התכנסה פעמיים בנושא חריגות הבנייה  שהתקיים ב-2.6.20 דחתה הוועדה את הבקשה  והורתה על הריסת החריגות. ואילו בישיבה מיום 8.9.20 לאחר שחברי הוועדה בראשות סגן ראש העיר שמעון כצנלסון שמעה את התנגדויות היא החליטה, לתדהמת הדיירים המתנגדים לגן לאשר פתיחת הגן באישור חורג ולאשר הפעלת גן עם 50 ילדים. "במקום שהגן ייסגר כמו שנאמר לנו אפשרו להם להפעיל גן עד 50 ילדים. לפי איזה קרטריונים קבעו 50 ילדים?. מה אף אחד בוועדה לא חשב איך הוועדה המקומית אישרה פה אחד גן של 50 ילדים למשך 5 שנים? ללא התחשבות בדיירים שהגן מהווה מטרד? "

על החלטה זו הגישו הדיירים המתנגדים ערר לוועדה המחוזית  לתכנון ובנייה מחוז דרום. הוועדה בראשות עו"ד בינימין זלמנוביץ' התכנסה ב- 8.12.20 על הערר השיבו הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ובעל הגן שלומי לחמי, יו"ר הוועדה עו"ד זלמנוביץ' שואל  לגבי הקריטריונים לקביעה של 50 ילדים בדירת מגורים. "מה הקריטריונים שלכם כאשר אתם מאשרים בדירת מגורים 50 ילדים, זה נשמע לא הגיוני" ועו"ד אוסנת גולדמן מטעם הוועדה המקומית מדגישה כי אם משרד הבריאות "יחליט שאין מספיק שטח, הם לא יקבלו היתר”. בסיומו של הדיון דחתה וועדת הערר המחוזית את הערעור וסמכה ידיה על החלטת הוועדה המקומית, אך הוסיפה תנאים להיתר  לשימוש חורג. האחד הריסת כל חריגות הבנייה תוך 3 חודשים. תנאי שני שהכניסה לגן תהיה אך ורק דרך חצר דירה מספר 2 באמצעות כניסה הקיימת בהיתר והתנאי השלישי לא תתאפשר כניסה דרך הלובי של הבניין מאף אחד מהכניסות לבניין ולשם הבטחת תנאי זה יוצבו על חשבון בעלי הגן מצלמות אבטחה בלובי הכניסה שינוהלו ויתופעלו על ידי ועד הבית והפלט יהיה נגיש לשאר הדיירים בבניין.

שלומי לחמי, בעלי הגן, מסר בתגובה כי "המתלוננת עבדה אצלנו בעבר, היא אינה בעלת נכס בבניין ואנו מאחלים לה בריאות איתנה".

תגובת עיריית אשדוד:

בעירייה מסרו בתגובה כי "בשנת 2019 הוגשה לוועדה המקומית לתכנון ובניה, בקשה למתן היתר לשימוש חורג ממגורים לגן ילדים (דירה ברח' הציונות 55). בדיון שהתקיים במהלך יוני 2020 הוזמנו המתנגדים להשמעת טענותיהם, לאחר שהגישו מכתבים בנושא. לאחר שהוועדה שמעה את טיעוני מגיש הבקשה והמתנגדים, הוחלט להיעתר למבוקש ולאפשר שימוש חורג ממגורים לגן, לתקופה של 5 שנים, וזאת בכפוף למילוי מס' דרישות מהותיות. הואיל ומתנגדים לא השלימו עם החלטת הוועדה, הוגש ערעור לוועדה המחוזית. בדיון שהתקיים לאחרונה, בחנה הוועדה המחוזית את החלטת הוועדה המקומית והחליטה לאשרר אותה ובכך לאפשר את הפעלתו של גן הילדים לתקופה של 5 שנים, אך זאת בכפוף למילוי מס' תנאים כאמור. החלטת הוועדה המחוזית לאשר את הבקשה לשימוש חורג, ניתנה לאחר שהמתנגדים הסירו את התנגדותם, ועל כן הערעור נסגר. באשר לטענה כי נעשו מס' פניות לעירייה בנושא ולא ניתן מענה, נאמר כי מדובר בטענה משוללת כל יסוד, מאחר והמתנגדים הגיעו למס' פגישות עם גורמי התביעה העירונית, חלקם בתיאום מראש וחלקם ללא תיאום, כאשר הוסבר להם באריכות אודות ההליך התכנוני לרבות באם קיימת היתכנות לקבלת אישור לבקשה מגורמי ההנדסה".   

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן