עושה חיל למרות קטיעת כף היד: הניצחון של אשת האופנה של השנה

הרגע הנורא שבו נקטעה כף ידה של מעצבת האופנה אדר כהן (24) בתאונת טרקטורון איומה במקסיקו, מבלי שאף אחד מושיט לה עזרה לא יישכח לעולם. בתחילה היה נראה לה שחייה הסתיימו והאבל היה גדול מנשוא, אך עם הרבה תפילות ומפגש עם אנשים טובים, הצליחה אדר להשתקם ואף לעצב בגדים משלה, לקמפן לטובת נעלי ׳סקופ׳, ולהלביש בתצוגת אופנה ראשונה, בפתיחת המופע של אושר כהן

המעצבת אדר כהן בתצוגת האופנה בפתיחת המופע של אושר כהן. צילום: אור גפן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מעצבת האופנה היפהפיה והמוכשרת אדר כהן אמנם רק בת 24, וכבר יכולה להבין ולשתף דבר או שניים על התמודדות עם פגיעה פיזית קשה ובעיקר על הרגע שבו החלומות מתנפצים מול עיניה ולא ברור מה יעלה בגורלם.

המסלול של אדר היפה היה כמעט בטוח והיא ידעה מה כשרונה ולאן תרצה להגיע. הכל השתנה בטיול שאליו התעקשה לצאת, למרות תחושות פחות טובות של אהוביה.

הלוקיישן היה חלומי ומיוחד. טיול במקסיקו, במהלכו רכבה עם חבר על טרקטורון. ברגע אחד הכל נטרף, הקימונו שלבשה כנראה סיבך את ידה בין הגלגלים והיא נפצעה קשות ודיממה מאוד.

המקום היה שומם והחבר שעמה התעלף, כך שאדר נאלצה להתמודד לבדה. עם כף יד מרוסקת ניסתה לחפש מי יבוא לסייע לה ואף נתקלה בשוטרים, אך אלו לא ניסו לסייע אלא רק הזמינו אמבולנס, שהתעכב מאוד והגיע רק לאחר שעה.

גם כשחברותיה הגיעו למקום המצב לא השתפר, היות שהן היו בהיסטריה  למראה הדם. לקח זמן רב עד שאחד האנשים הסכים לתת לה את חולצתו על מנת שתבצע חסימת עורקים..

בבית החולים במקסיקו הכאוס נמשך. איש לא הבין איך אדר בהכרה למרות המראה והפגיעה הקשה והיא עצמה הרגישה שקיבלה כוחות על להתמודד ולהתפלל לבורא עולם. כוחות שבדיעבד היא מציינת שאותם שאבה בעיקר מאהבתה לאמה, שהזהירה לפני הטיול שיש לה הרגשה לא טובה, ואהבתה לאביה.

לאחר התאונה ובעודה בבית החולים, אדר האמיצה כתבה בעודה כאובה והמומה, פוסט ובו ביקשה להתפלל עליה ובעיקר הביעה את כאבה לנוכח כך שלא קיבלה מספיק סיוע ואף חשה שאין במקסיקו ערך כלפי בני האדם .

והנה המשמעות האמיתית של ההתמודדות עם אתגרי החיים החדשים הגיעה לפני מספר חודשים הצעה מרשת הנעליים ׳סקופ׳ לככב בקמפיין החברה יחד עם הזמרת אודיה אזולאי. כמה שבועות לאחר מכן, הציגה אדר כהן בתצוגת אופנה ראשונה בפתיחת המופע של אושר כהן בהיכל ׳מנורה מבטחים׳ בת"א . זו הייתה כמובן תצוגת אופנה ראשונה של אדר כהן, אשר איבדה את ידה בתאונה במקסיקו. התצוגה היא חלק מקמפיין גיוס תרומות לבית הילדים ״נווה חנה״ אשר בו גדלים ילדים ונוער בסיכון.

הקושי כאמור אינו רק מנטלי ופיזי. כך למשל את יכולת התפירה ביד אחת אדר סיפרה בתצוגה שקיבלה מחבר בשם יהודה נחמיאס, בעל בית ספר לתפירה, שסייע לה מאוד והחזיר לה את הביטחון. כאשר הקולקציה שלה הוצגה היא חשה שהחלום יכול לשוב לקרום עור וגידים.

בין הדוגמניות שצעדו ולקחו חלק בתצוגה היו: מעיין אשכנזי, שרית פולק, נעמה מריומה, טניה לאורן, ג'ני צ'רוואני, הילה רביבו, עדי עצמי ועוד. עוד נכחו בקהל ומחאו כפיים: עומר אדם ויעל שלביה, נועה קירל, סופי מצטנר, שרון אדם ונוספים.

אדר סיפרה כי התצוגה הייתה מנוע לשיבתה לרצון לחיות לאחר התאונה הקשה. התצוגה בשיתוף דקלה לוי, אורית שרף ושרון אדם, אמא של עומר אדם ואישה מרשימה בפני עצמה, שליוותה את אדר מרגע אשפוזה בארץ.

אומרים, ששליחים טובים מקיפים את האדם ואכן, שלוש הנשים זיהו מייד את המצוקה של אדר, ששקעה באבלה לאחר התאונה כששבה ארצה, והציעו לה פרויקט שיש בו עיצוב עם נתינה, עם יכולת השפעה חיובית ויצירה למען מטרה טובה.

למרות הכאב הנפשי והפיזי, אדר נרתמה לפרויקט ההתנדבותי בשמחה והחליטה שזו הדרך שלה לעזור לעצמה אך גם לעזור לאחרים שיראו כיצד התמודדה ואולי יקבלו השראה.

מסתבר, שמתעוררים בנו כוחות ברגעים החשובים באמת, והידיעה שיש אנשים טובים שאכפת להם, נוסכת הרבה תקווה ומשמעות לחיים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן