עונת המלפפונים החלה: המאמן של מכבי אשדוד והזר הראשון של מ.ס

מכבי אשדוד החתימה מאמן ושני שחקנים. מ.ס אשדוד התחדשה במאמן נוער ובלם שהוא השחקן הסקוטי הראשון שדרך בישראל. דור תורג'מן האריך את החוזה. אלו ההחתמות של הקבוצות האשדודיות לקראת העונה הבאה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מ.ס אשדוד: הסקוטי הראשון בישראל

בשבוע שעבר, מ.ס אשדוד הודיעה על החתמתו של קלארק רוברטסון הסקוטי, שחתם במועדון לעונה אחת באמצעות סוכניו, CAABASE ועידן בן אבו.

הבלם בן ה-29 המתנשא לגובה של 1.88מ׳, שיכול לשחק גם בעמדת המגן השמאלי, מגיע  לאשדוד מפורטסמות' האנגלית, בה שימש כקפטן הקבוצה בשנתיים האחרונות. לפני כן שיחק בבלקפול מליג  1, הליגה השלישית באנגליה, רות'רהאם יונייטד מהצ'מפיונשיפ, הליגה השנייה באנגליה, והקבוצה בה גדל – אברדין, מהליגה הסקוטית הבכירה. הבלם המנוסה ערך בסה"כ 330 הופעות באנגליה ובסקוטלנד, ובנוסף ליכולות ההגנתיות רוברטסון כבש במהלך הקריירה 13 שערים ובישל 13 נוספים.

רוברטסון, שיהיה הסקוטי הראשון אי פעם בישראל, אמר לאתר הרשמי של המועדון: "אני שמח ונרגש להגיע לישראל ולחתום במ.ס אשדוד. אני מגיע במטרה לעזור לקבוצה עם הניסיון שצברתי לאורך השנים. מצפה ומחכה כבר לאימון הפתיחה לפגוש את החברים שלי לחדר הלבשה".

בתוך כך, כצפוי, אבי אבינו חתם בקבוצה באופן רשמי כמאמן קבוצת הנוער. אבינו, ששימש בעונה החולפת בתפקיד המנהל המקצועי של כפר שלם, אימן לפני כן את קבוצת הבוגרים של עירוני אשדוד, ואת קבוצת הנוער של בני יהודה. כמו כן, במשך שלוש שנים שימש כעוזר מאמן בקבוצת הבוגרים של בית"ר תל אביב.

באשדוד לא רק החתימו, אלא גם נפרדו. ביום ראשון האחרון, שוער הקבוצה יואב ג'ראפי עזב וחתם בהפועל חיפה. בקבוצה נפרדו ומסרו: "אנו נפרדים מהשוער שרשם 8 עונות במדי המועדון! גראפי היה אחד המנהיגים הבולטים של הקבוצה שתמיד נתן את כולו בין קורות השער ותרם רבות להישגי הקבוצה בשנים האחרונות. יואב תודה על שנים נפלאות! מאחלים לך המון הצלחה בהמשך הדרך".

עד כה ניתן לסכם: רן בן שמעון עזב את הקבוצה כמאמן ובמקומו חתם אלי לוי מאמן קבוצת הנוער. במקומו של לוי חתם אבי אבינו. כמו כן, רוני אוואט חתם כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער של הקבוצה. דויד קופרמן האריך את חוזהו יחד עם אלעד שחף וג'ורדן סבן. השוער יואב ג'ראפי עזב באופן רשמי להפועל חיפה.

אפקט המונדיאליטו: דור תורג'מן האריך את החוזה במכבי תל אביב

דור תורג'מן ימשיך לשחק במכבי תל אביב בשלוש העונות הקרובות לפחות, לאחר שחתם ביום ראשון על חוזה חדש עד תום עונת 2025/26, עם אופציית הארכה בשנה נוספת. תורג'מן הצטרף למחלקת הנוער של מכבי תל אביב מאשדוד ב-2019 וערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת בגיל 17, בגמר גביע הטוטו נגד בני סכנין באוגוסט 2020. בעונתו המלאה הראשונה בקבוצת נערים א' כבש 19 שערי ליגה כשבעונה לאחר מכן כבש 3 שערים במדי קבוצת הנוער. בקיץ 2023 תורג'מן הוביל את נבחרת ישראל לחצי גמר אליפות העולם עד גיל 20, כשהוא כובש שני שערים ומבשל שער נוסף בדרך להישג ההיסטורי. הקיץ העמוס של תורג'מן צפוי להימשך לאחר שזומן לסגל נבחרת ישראל הצעירה, שהעפילה לגמר אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21 בגאורגיה ותתמודד בבית עם גרמניה, אנגליה וצ'כיה.

האריך את החוזה במכבי תל אביב. תורג׳מן  (צילום באדיבות אתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל)

תורג'מן אמר לאחר החתימה: ”חוויתי שנה מחשלת ומדהימה, שרק השתפרה במהלך הקיץ והפכה לטובה עוד יותר עם החתימה על החוזה החדש במכבי. מה שהוביל אותי למקום בו אני נמצא עכשיו הם עבודה קשה, אמונה ביכולת שלי ורצון להשתפר ולכבוש שערים. אני מתכוון לעבוד קשה, להילחם על המקום שלי בקבוצה ולעשות הכל עבור ההצלחה של המועדון והאוהדים על מנת שנשיג את כל המטרות האלה".

מכבי אשדוד: בונים קבוצה לעלייה לליגה הלאומית

קבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד החלה בבנייה שלה לליגה הארצית בכדורסל. ביום חמישי האחרון, הקבוצה החתימה את המאמן את אורי קוקיה, מי שאימן את אליצור יבנה, הקבוצה שהגיע לגמר הפלייאוף העונה. הקבוצה נפרדה מהמאמן איתן בן אליעזר לאחר כשנתיים.

קוקיה (42) רשם קריירה מפוארת כשחקן במהלכה שיחק בנבחרות ישראל, במועדונים הגדולים בארץ וזכה בתארים אישיים וקבוצתיים. בשנים האחרונות אורי עבר לקריירת האימון ורשם הישגים מרשימים גם כמאמן, אורי קוקייה היה למעשה הכדורסלן הפעיל הראשון בישראל שיצא מהארון.

אורי קוקיה אמר לאחר החתמתו: "אני שמח מאוד להצטרף למכבי אשדוד ומודה לרונן, יאיר ונתי על האמון. כאחד ששיחק לא מעט פעמים מול אשדוד בשנתיים האחרונות, כיף לראות את ההתפתחות וההתבססות של המועדון בליגה הארצית, גם בפן המקצועי וגם בצד הארגוני, יחד עם הקהל שמלווה את הקבוצה לכל מקום. כולנו יחד נעשה את המקסימום להציג קבוצה לוחמת ואטרקטיבית שתשחק כדורסל מהנה ותגרום הנאה לקהל המקומי".

לצד המאמן קוקיה, בקבוצה חתמו עוד שני שחקנים בכירים בליגה הארצית. הראשון שבהם הוא יבגני חולדוב. הרכז (27) שגדל במחלקת הנוער של מכבי ראשל"צ ועבר בנבחרות ישראל הצעירות חתם בקבוצה של המאמן אורי קוקיה. הישראלי המנוסה מגיע לאשדוד מהליגה הלאומית שם שיחק במדי מכבי רחובות – איתה זכה באליפות הליגה הארצית בעונת 21/22. עונה קודם לכן, בעונת 20/21, חולדוב שיחק במכבי מעלה אדומים אותה הוביל לראשונה בהיסטוריה שלה לליגה הלאומית עם זכייה היסטורית בליגה השלישית. השחקן אמר לאחר החתימה במועדון: "מתרגש מאוד מהחתימה במועדון גדול כמו מכבי אשדוד. נעשה הכל כדי להשיג את המטרה שלנו בשביל העיר וקהל האוהדים".

לצד חולדוב חתם שחקן בכיר נוסף, הפורוורד עידן רג'ואן. רג'ואן (32) שיחק בשתי העונות האחרונות במדי מכבי רחובות כאשר בעונת 20/21 העפיל עימה לליגה השנייה לאחר זכייה באליפות הליגה הארצית ובעונה החולפת שיחק במדיה בליגה הלאומית. הישראלי שגדל במחלקת הנוער של הפועל ירושלים נחשב לשחקן בעל ניסיון רב בליגה הלאומית והארצית ובמהלך הקריירה שיחק גם בליגה הגרמנית ובהפועל ירושלים בליגת העל.

מכבי בנות אשדוד: הפרידה מקוקו

מכבי בנות אשדוד נפרדה ביום שני האחרון מהמאמנת ל'קו וילינגהאם שאימנה את הקבוצה בעונה החולפת. בהודעה שיצאה מטעם הקבוצה נכתב: ״המאמנת היקרה, בשם מכבי בנות אשדוד ברצוננו להודות על תרומתך כמאמנת במהלך העונה שהסתיימה לאחרונה. המנהיגות שלך, המסירות הבלתי נלאית והמחויבות שלך למצוינות הותירו חותם בל יימחה על הצוות והארגון שלנו. אנו גאים מאוד שהייתה לנו הזכות לעבוד לצידך ולחזות בתוצאות המדהימות שהניבה יכולת האימון שלך. בשמחה רבה, ברצוננו להדגיש ולכבד את ההישגים שהפכו את העונה הזו ליוצאת דופן באמת. מחיקת גביע המדינה, סיום מקום ראשון, סגנות אלופה עד למשחק החמישי, יורוקאפ – העפלה לשלב הנוקאאוט. תודה לך קוקו, על עונה בלתי נשכחת מלאה בכיף ושמחה. אנו מאחלים לך המשך הצלחה בכל מעשיך העתידיים".

המאמנת ל'קו ווילינגהאם (צילום: טים נודלמן, מכבי בנות אשדודו)

מנכ״ל הקבוצה אורי בן סימון הוסיף: "אנו מודים למאמנת 'קוקו' על עונה נפלאה, מלאת הישגים היסטוריים. לקאו הכניס רוח מרעננת ושונה למועדון בדיוק כפי שחיפשנו והייתה לנו עונה מלאה ברגעים שמחים. ואנו מאחלים לה המון הצלחה בעתיד".

הפועל אדומים: המאמנים נשארים

צמד המאמנים דוד רביבו ודני טולמסוב חתמו ביום שלישי האחרון על חוזה חדש בהפועל אדומים ויאמנו את הקבוצה גם השנה, הפעם בליגה א׳ דרום. נזכיר כי הפועל אדומים ירדה בעונה האחרונה לליגה א׳ לאחר שפתחה את העונה עם עונש בו הופחתו לקבוצה 12 נקודות. במועדון התקשו להחתים מאמן, אך דוד רביבו היה מוכן לקחת את האתגר כנגד כל הסיכויים.

בסוף העונה הצטרף לצוות האימון דני טולמסוב, מי שמוכר לנו כשחקן בימי הזוהר במכבי עירוני אשדוד בעונת 15/16 שהמשיך כמאמן במחלקות הנוער של העיר ורשם הצלחה כבירה.

נוסיף כי במהלך האחרונה החלה מחלוקת בין קהל האוהדים שדרש את חזרתם של כוכבי הקבוצה לשעבר יאיר אזולאי ועידן שריקי, אותם העדיפו גם חברי ההנהלה נועם פרקש ואחיו אלון. מנגד, עמדו יוסי כנפו הבעלים והמייסד של עמותת בית"ר אשדוד שמנהלת את הקבוצה וחברת ההנהלה מלכי אניג'ר, ששניהם העדיפו להמשיך עם דוד רביבו ודני טולמסוב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן