ניצחון בכורה לכבוד השנה החדשה

אדומים אשדוד השיגה ניצחון בכורה בליגה הלאומית אחרי תוצאת 1:0 מול ב'מושבה' מול הפועל פ"ת, במסגרת המחזור השלישי. רוטשטיין ("תמיד כיף ומרגש לתת גול") כבש לאדומים אחרי מבצע קבוצתי

צילום: מדיה אדומים אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת א.ס אשדוד, הידועה בשמה היותר מוכר, אדומים אשדוד, יצאה ביום חמישי שעבר לאיצטדיון ה'מושבה' המפואר ופגשה את אימפריית העבר, הפועל פתח תקווה. המארחת הגיעה פייבוריטית ברורה למשחק, אך האדומים של רוני אוואט פשוט רצו יותר. כמאתיים אוהדים ליוו את הנציגה האשדודית שלנו בליגה הלאומית, שהגיעה למשחק אחרי שתי תוצאות תיקו ורצתה לחגוג ניצחון ראשון העונה בליגה הלאומית וזה בדיוק מה שהיא עשתה. מנגד, כ-1500 אוהדים קולניים ורעשניים של הפועל פ"ת ניסו לדחוף את הגיבורים שלהם ללא הצלחה.

המשחק נפתח בצורה מאוזנת כאשר שתי הקבוצות התקשו להיכנס לקצב ונראו חלודים במקצת, כנראה בשל ארוחות החג. האדומים איימו ראשונים כאשר בדקה ה-32 שביט מזל פרץ לעבר השער של פ"ת והוכשל מאחור. הקהל והספסל של אדומים אשדוד רצו לראות כרטיס אדום ובאו בטרוניות כלפי שופט המשחק, שהסתפק בכרטיס צהוב לבלם הפועל פ"ת. כעבור דקה החלוץ של אשדוד, נועם גיסין אותת על כוונותיו, היתל בהגנת פ"ת ובעט החוצה. אשדוד המשיכה לאיים על יריבתה ובדקה ה-43 הקפטן לישי ביטון בעט חזק מחוץ לרחבה, אך למרכז השער והשוער היה במקום. הקבוצות ירדו אל ההפסקה ללא שערים, כאשר המאמן של אשדוד רוני אוואט יכול היה להיות מעודד ומרוצה מהיכולת וממערך שלושת הבלמים שהציב.

גם במחצית השנייה אשדוד לא התבטלה מול המארחת והקהל הגדול שלה. בדקה ה-52 אשדוד תקפה בחמת זעם והשיגה 3 קרנות ברציפות, כאשר את שלושתן הגביה הקפטן לישי ביטון. כעבור שתי דקות הגיע הרגע של המשחק ואולי גם של העונה עד כה, מבחינת האדומים אשדוד. מהלך קבוצתי מבריק של האדומים אשדוד, שהתחיל באגף ימין אצל נועם גיסין, שפרץ נהדר והוציא כדור רוחב חד, לישי ביטון פגש את הכדור עם העקב שלו בפעולה מלאת רגש (שדר ערוץ הספורט מיכאל וינסדנט החמיא ללישי בשידור: "ריקלמה של אשדוד") ואל הכדור הגיע המגן השמאלי, נירן רוטשטיין, שברגל שמאל בעט כדור לפינה וקבע 1:0 גדול לאשדוד. שער ראשון העונה לרוטשטיין בן ה-28, שגדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה, הגיע ממכבי טמרה ונראה כמו בינגו של הצוות המקצועי של האדומים.

כעבור שער היתרון של האדומים הגיעו גם החילופים ובתוכם, הופעת הבכורה של הקשר ניר חסון בן ה-20, בוגר מחלקת הנוער של מ.ס אשדוד (שהגיע יחד עם חמזה מוואסי), שנכנס במקום הקשר אדר אוואט, הבן של המאמן. בדקה ה-66 רכש מבטיח נוסף של האדומים נכנס לשדה המשחק. מדובר בחלוץ אלי אלבז, שנכנס במקומו של שביט מזל, שהיה לא רע. גם מבשל השער לישי ביטון, שביצע ספרינט אחד יותר מדי והתעייף, הוחלף לקול שריקות הבוז של הקהל הכחול, שחשד שלישי מנסה למשוך זמן. הקהל האדום מצדו היה במצב רוח מרומם ושר שירי הלל ליוסי אסייג, חלוץ הפועל פ"ת, ששיחק בעונה שעברה באדומים אשדוד ועזר לה להעפיל ללאומית.

ככל שהדקות נקפו, שחקני האדומים אשדוד הלכו אחורה וניסו להעביר את הזמן עד לשריקה האחרונה. בדקה ה-80 אוואט ביצע שני חילופים נוספים, כשהכניס את ליאל ביטון ואחמד מילאד. האחרון לא הספיק לעשות הרבה על המגרש, אך התגרה בשחקני פ"ת במה שגרם לקטטה המונית בין השחקנים, שבנס הסתיימה בצורה רגועה. מילאד קיבל צהוב על כך ובדקה ה-90 קיבל צהוב שני על בזבוזי זמן והורחק. בין לבין, האדומים יצאו לשתי מתפרצות ויכולים היו להגדיל את היתרון, אך המחליפים אלי אלבז ומילאד לא מצאו את המסגרת ובסיום: 1:0 לאדומים אשדוד, שעלו למקום החמישי בטבלה לאחר 3 מחזורים. ביום ראשון הבא (19/9) תארח אשדוד את הפועל ר"ג, באצטדיון היא', בשעה 19:30.

הפכו את המושבה לסינטטי באשדוד

בסיום המשחק חגגו שחקני האדומים אשדוד עם הקהל שהגיע למושבה. זאת הייתה חגיגה אותנטית ומרגשת שהזכירה לנו את הניצחונות מהעונות הקודמות בליגה א'. בזמן החגיגות הסתודדו המנהל המקצועי יאיר אזולאי והמאמן רוני אוואט ונראו מחוייכים. אחרי 3 מחזורים הפרויקט המשותף שלהם הולך במסלול הנכון.

לקבוצה יש סגל לא רע בכלל ונראה כי שיטת שלושת הבלמים עובדת ומשחררת את שני המגנים מושל ורוטשטיין לצאת קדימה, בטח כשאבו, מלכה ועופר ורטה מציגים משחק מצוין, שהעניק הרבה ביטחון לשוער המוכשר גיא הרמן. גם הקישור נראה חזק ויציב, עם איברהים קון האתלט מחוף השנהב שסיפק משחק חף מטעויות ועם הסמל האדום, לישי ביטון (שלא יגמר לעולם) שהשקיע את כל כולו, התכבד גם בבישול אגדי ונראה כמו שחקן לגיטימי בקבוצת צמרת מהליגה הלאומית. החלק הקדמי שהתחזק בשבוע שעבר בחלוץ המוכח אלי אלבז ובכישרון חמזה מוואסי מהאקדמיה של מ.ס אשדוד, נראה טעון שיפור, למרות שנועם גיסין ושביט מזל הם מוכשרים ביותר ומבצעים התקדמות ממשחק למשחק.

וכשכולם משקיעים ורוצים להצליח, אין זה פלא שרוני אוואט בחר להחליף את בנו אדר, בחילוף הראשון. כנראה במטרה להראות לכולם שאפילו הבן שלו לא חסין. אם האדומים אשדוד ימשיכו להתחבר ולהצליח, לקבוצה יש פוטנציאל להפוך ללהיט של הליגה הלאומית. במצב שכזה, צפי לאלפי אדומים שיחזרו למגרשים, מה שמעורר תיאבון עבור אוהדי הכדורגל בעיר.

רוטשטיין מגן כובש

מי שכבש את השער החשוב כאמור, הוא נירן רוטשטיין, המגן השמאלי החדש של אדומים אשדוד, שהגיע ממכבי טמרה, בה שיחק בחצי שנה האחרונה והגיע אליה מהפועל אום אל פאחם מהלאומית. רוטשטיין בן ה-28 עבר מספר קבוצות בקריירה, רובן במחוז הצפוני והוא צבר בהן ניסיון רב. כמו כן, הוא גדל במחלקות הנוער של מכבי חיפה ועירוני קרית שמונה. רוטשטיין, נשוי, פלוס ילד מתגורר במושב שער אפרים ומחוץ למגרש הכדורגל, הוא בעלים של חנות לשיווק מוצרי קוסמטיקה ועולם היופי. בשיחה קצרה עם מערכת "השבוע באשדוד", שיתף אותנו המגן בתחושותיו, לאחר השער החשוב שכבש.

איך התחושה להבקיע שער ניצחון?
"תמיד כייף ומרגש לתת גול, במיוחד שזה גול ניצחון ועוד ניצחון ראשון בליגה לאומית לא.ס אשדוד"

איך עוברת ההתאקלמות בקבוצה ומה דעתך על הקהל?
את האמת, שמהרגע הראשון קיבלו אותי יפה, נתנו לי הרגשה טובה ומההתחלה הרגשתי שנכנסתי למשפחה. שמעתי הרבה דברים טובים על הקהל של אשדוד ובאמת, מהמשחק הראשון הם מגיעים למשחקים ולא מפסיקים לעודד ודוחפים אותנו כל הזמן".

איך אתה מסכם את פתיחת העונה שלכם?
"פתחנו טוב את הליגה מבחינת נקודות. אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק ומנסים לצבור כמה שיותר נקודות להמשך העונה"

מבחינה אישית, אתה מרגיש נוח בשיטת 3 בלמים?
"בצד ההתקפי יש לי יותר חופש לצאת קדימה במערך של 3 בלמים, אבל אני מרגיש בנוח בשני המערכים".

הגעת לאדומים מליגה א', כמה יש הבדלים בין הליגה הלאומית לליגה א'?
"בשנה שעברה שיחקתי חצי עונה בלאומית, באום אל פאחם ושלושה חודשים בליגה א'. ההבדלים המשמעותיים הם במגרשים. כבר אין הבדלים כל כך גדולים בין ליגה א' לליגה הלאומית".

לסיום, מה תרצה לאחל לאוהדים האדומים?
"שמחים שהצלחנו לנצח לפני יום כיפור ולשמח את האוהדים שלנו. מקווים שנמשיך לעשות תוצאות טובות ולתת לאוהדים עוד רגעים של אושר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן