זמן לחשבון נפש

אכזבה למ.ס אשדוד: הפסידה בבית להפועל חיפה בתוצאה 1:3 במסגרת המחזור השני. הרכש החדש אגייב צימק את התוצאה בסיום. רן בן שמעון: "צריכים חיזוק מבפנים"

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מ.ס אשדוד כבר עם שני הפסדים משני משחקים בליגת העל ונראה כי העונה הולכת להיות שונה בתכלית מין העונה שעברה. בשבוע שעבר הקבוצה החתימה שחקני חיזוק משמעותיים בדמותם של אמיר אגייב, ג'אבר עטאא וקני סייף, כאשר שלושתם נכנסו במחצית השנייה ולא כל כך עזרו לרן בן שמעון, שנראה כבוי, חסר אונים ואף הורחק בסיום על ידי השופט שניר לוי. שחקן נוסף שחתם באשדוד הוא הקשר הברזילאי מאתיסיניו, שהגיע בהשאלה מבית"ר ירושלים לעונה אחת. אולם, אם מ.ס אשדוד תמשיך להיראות ככה, ייתכן ויבוצעו גם שינויים בצוות המקצועי בעתיד הקרוב. גם בן שמעון יודע שבכדורגל הישראלי יש זיכרון קצר ואף אחד לא יזכור לו את העונה שעברה אם המצב ימשיך כך. בשבת הקרובה תצא אשדוד למשחק חוץ מול העולה החדשה, הפועל נוף הגליל, לה יש כבר 4 נקודות. הפסד גם במשחק הזה והאדמה תתחיל לרעוד מתחת לכסא של בן שמעון. עוזרו משה אוחיון ומאמן קבוצת הנוער אלי לוי, שסיימו לאחרונה קורס מאמנים 'פרו' מטעם ההתאחדות, כבר ממתינים להזדמנות שלהם.

הפועל חיפה הגיעה לאצטדיון היא' ביום ראשון השבוע, כשהיא מלווה ב-700 אוהדים נלהבים, שעודדו את השחקנים שלהם לאורך כל המשחק. מנגד, המארחת, עם כמה מאות אוהדים שקטים, שאפילו לא מחו על היכולת הירודה של הקבוצה. הפתיחה הייתה שקולה ולא בישרה על הבאות, כאשר אשדוד הגיעה למספר מצבים מול השער האורח, אך החלוץ פאהד באיו נראה לא מרוכז וביזבז שני מצבים טובים. גם עוז בילו ובריהון ניסו את כוחם, אך גם הם לא היו מדויקים. בדקה ה-32 הפועל חיפה כבשה ראשונה. אלון תורג'מן, המצטיין במשחק בעט מתוך הרחבה, ג'ראפי הדף לרגליים של החלוץ אלן אוזבלט והאחרון כבש מקרוב וקבע 1:0 להפועל חיפה. זאת גם הייתה תוצאת המחצית, שהעניקה רמז לבאות.

פתיחת המחצית השנייה כבר היכתה את רן בן שמעון בהלם, כאשר בדקה ה-46 הקשר של הפועל חיפה לירן סרדל, מצא את תורג'מן, שירה כדור אדיר מ-16 מטרים אלכסונית, אל החיבורים של ג'ראפי, שהוציא כדור שני מהרשת. 2:0 לחיפה והשער הזה למעשה הכריע את המשחק, שכן שחקני אשדוד לא הצליחו להרים את עצמם מפיגור שני השערים. בדקה ה-60 רן בן שמעון ביצע 3 חילופים והכניס את שלושת שחקני הרכש המבטיחים, ג'אבר, אגייב וסייף, אך כאמור זה לא עזר למ.ס אשדוד. בדקה ה-63 זאת כבר הייתה תבוסה, כאשר תורג'מן היתל בטימוטי אוואני (התקשה מאוד בהיעדרו של צבטקוביץ') השתחרר ברחבה ובעט לפינה  של ג'ראפי, כדי לקבוע 3:0 מהדהד לזכות החניכים של אלישע לוי. בדקות האלה, הפועל חיפה פשוט רקדה על המגרש ויכולה הייתה גם להגדיל את התוצאה (תורג'מן עוד הספיק להדביק כדור למשקוף של ג'ראפי לפני שהוחלף). בתחילת תוספת הזמן המאמן בן שמעון הורחק על ידי שופט המשחק בשל דיבורים מיותרים. כעבור דקה אשדוד זכתה בכדור עונשין מ-11 מטרים לאחר הכשלה על מוגיס זקאריה המחליף ואת הפנדל בעט אמיר אגייב פנימה וקבע את תוצאת המשחק: 3:1 להפועל חיפה, שמנחילה למ.ס אשדוד את הפסדה השני ברציפות.

המאמן רן בן שמעון בחר לבקר את שופט המשחק בסיום: "בחצי השני היה פה 15 דקות שהמשחק נעצר בשל חילופים. אמרתי לשופט שהיה צריך להוסיף יותר זמן ושזה בושה. הוא הרחיק אותי וזה בסדר. הוא כנראה צריך ביטחון עצמי דרכי. אם זה הביטחון של שניר (לוי) דרכי, אז זה בסדר. לשיפוט לא הייתה השפעה עמוקה על המשחק. רק אנחנו. שלא יהיה ספק בכלל. אם הוא היה שופט אם טיפה יותר עוצמה, הוא יכול היה לוותר על להרחיק אותי."

על המשחק אמר: "לא הבנו מה לעשות נגד הפועל חיפה. זה מצחיק אותי, כי דווקא בדקות הטובות שלנו, קיבלנו את הגולים. ההחמצות שלנו בחצי הראשון זה משהו שאני לא מצליח להבין. אני עדיין מאמין בקבוצה שלי ואני חושב שיש לנו קבוצה טובה. נוספו שחקנים ויהיו עוד שחקנים טובים. בחצי השני, אין לי מילה אחרת חוץ מבושה וחרפה. הקבוצה עצמה, איך שהיא מתכוננת ומבינה את המשחק. היום לא הבנו שום דבר והלכנו עם הראש בקיר. היה ברור שהם יבואו לשחק על מתפרצות. היינו צריכים להוביל ולתת גולים וזה לא מה שקרה. לא חושב שהקבוצה צריכה חיזוק נוסף, אלא היא צריכה חיזוק מבפנים. יש לנו שחקנים פצועים מאוד משמעותיים ונחכה שהם יחזרו. חבל לי על הפער הזה שמתחיל להיפתח, אבל אשדוד תהיה קבוצה מאוד טובה השנה."

ג'ראפי ששימש כקפטן בהיעדרו של טום בן זקן, הוסיף: "באנו לנצח כמו בכל משחק. הם ידעו לעשות מתפרצות ולעקוץ אותנו כשהיה צריך. יכולנו לגמור את המשחק במחצית הראשונה עם כמה הזדמנויות ולא עשינו את זה והם הענישו אותנו. הם ידעו להסתגר טוב ולנצל את איבודי הכדור שלנו להתקפות מעבר. עזבו אותנו שחקנים משמעותיים. מתרכזים בעונה הזאת, בונים פה משהו חדש, אנחנו נתחזק. צריך להתחיל לצבור נקודות. אני נהנה באשדוד, כשיגיע הרגע אצעד קדימה ואעשה את המעבר".

בדרך למטה

הופעה מביכה של מ.ס אשדוד ותגובתו של המאמן לאחר המשחק, הייתה עוד יותר מביכה. אחרי ששחררה לכל המרבה במחיר את כוכבי העונה שעברה, ניצבת הקבוצה בפני שוקת שבורה. זה נכון שצריך לתת לה עוד זמן, על מנת שחמודי כנעאן וצבטקוביץ' יחזרו מהפציעות שלהם וששחקני הרכש יתחברו לשאר שחקני הסגל, אך כרגע זה נראה רע. רע מאוד אפילו. לאשדוד חסרים שחקנים שישחקו לעומק, כמו גם שחקנים עם רגל מסיימת. שני הפסדים משני משחקים זה לא נורא וכמובן שהעונה עוד ארוכה ואפשר לתקן. אך כעת ברור לכולם שאת העונה שעברה יהיה בלתי אפשרי לשחזר.

גם הקהל המועט שהגיע לתמוך בה בצורתו השקטה, יודע את זה. אם ציפו בקבוצה שהעונה שעברה תמשוך גרעין חדש של אוהדים, שיביא משב רוח מרענן ליציעי היא', אז כדאי שיחשבו שוב. לקבוצה שסיימה במקום השלישי בעונה שעברה, מגיע קהל שישמיע את קולו. במקום זאת, כהרגלו, הוא לא פקטור במשחקי הקבוצה. אם לא יתעוררו שם במ.ס אשדוד, הם יגלו שהתחתית קרובה מתמיד ובשביל מאבקי תחתית, צריך סגל שחקנים עם סכין בין השיניים. וכרגע מה שיש זה סגל שחקנים ומאמן שרואים את עצמם כקבוצת צמרת וככה יורדים ליגה. תשאלו את בני יהודה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן