ניסוי כלים: עוברים לשימוש בכלים רב פעמיים בבתי ספר

בחלק מבתי הספר היסודיים באשדוד מבצעים בימים אלה ניסוי של מעבר לשימוש בכלי אוכל רב פעמיים. מה שגורם לתרעומת בקרב הורים רבים: ״הכלים יצברו חיידקים עד שיגיעו לשטיפה בבית״. העירייה: "הצלחת הפיילוט מותנה בשיתוף פעולה של ההורים״. חברת המועצה ד״ר אפרת אוחיון: ״ברור לנו כי השינוי לא קל, אבל נעשה אותו ביחד״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

יוזמה חינוכית של עיריית אשדוד, מעבר לשימוש בכלים רב פעמיים בבתי הספר, מעוררת מחלוקת בקרב ההורים בבתי הספר בהם יהיה פיילוט של השימוש ברב פעמי. אומנם ההורים מודעים לצורך לשמור על כדור הארץ אולם רבים מהם טוענים כי הכנסת כלי אוכל לא נקיים לילקוט ילדיהם הוא לא מקובל, וכי צריך להדיח את הכלים בתוך בתי הספר, כמו שזה נעשה בגנים.
השבוע קיבלו הורים במספר בתי ספר בעיר הודעה המבשרת להם כי בית הספר משתתף בפיילוט הניסיוני של מעבר משימוש בכלים חד פעמיים לכלים רב פעמיים. כאמור חלק של ההורים לא מרוצה מכך. למערכת העיתון הגיעו פניות זועמות של הורים.
״ מה? צלחות מלוכלכות יהיו כל יום בתיק של הילד?״ שואל בכעס הורה. ומגיב הורה אחר ״נשמע כמו אחלה יוזמה עם פיתרון שנוח למערכת וכמו תמיד על חשבון ההורים״ ״ זה ממש לא מקובל עדיף להשתמש ולזרוק״ תגובה נוספת ״איכס זה ממש מגעיל זה ילכלך את התיק״ אמא אחרת אומרת ״ מה זה? כמו בבית תמחוי כל אחד יבוא עם הקערה שלו וימלאו לו אותה באוכל? זה נראה לי נורא ואיום. כאילו לא מספיק שאוכלים בכיתה״ ומציעה אם נוספת ״ שיקנו מדיח וישימו אותו בבית הספר ושכל יום עובדת אחת תישאר שעה ותשטוף את הכלים. זה מה שעשו אצלנו בפנימייה כשהחליטו לעבור מחד פעמי לרב פעמי. קנו כלים רב פעמיים לכל שכבה, קנו מדיח והילדים כל יום מישהו אחר תורן לשים את הכלים במדיח. לא מבינה מה הבעיה?!״.

גם ברשתות החברתיות עלה הנושא ואחת האמהות, אדווה מויאל, הגיבה כי ״מאוד אשמח לדעת האם בדקתם נושא החיידקים שיצטברו על הצלחות שיגיעו הביתה לשטיפה? ומה קורה אם ילך שכח צלחת או סכו״ם איך הוא אמור לאכול באותו היום ? אני בעד צמצום הכלים החד פעמיים אבל לא בעד שיצטברו חיידים על צלחות הפלסטיק, שיעברו כמה שעות עד שיגיעו לשטיפה״. כמו כן, אומרת מויאל, מי שמשווה את הצלחת למגשית כי ״במגשית של ארוחת הבוקר אין רטבים, אין קציצות ואין פסטות. רוצים לעשות שינוי זה מבורך, אבל תכינו את התשתיות לפני כן״.
בעירייה ציינו כי ״לפני כשנה וחצי יצאנו לפיילוט בגנים כחלק מתוכנית האסטרטגית שאשדוד מקדמת בנושא קיימות ושמירה על הסביבה, תוך חינוך ושמירה על בריאות וצלחתו״ לאחר הצלחת הפיילוט בגנים נבחרו כאמור מספר בתי ספא יסודיים שהחל מעוד כשבוע יעברו לשימוש רב פעמי. הילדים יקבלו תיק רב פעמי וכלים רב פעמי. לאחר הארוחה כל ילד ינגב את הצלחת ישים בתיק הבד ובילקוט ויביא לשטיפתה בבית.
מסגרת תגובות

אוחיון: ״ברור לנו כי השינוי לא קל, אבל נעשה אותו ביחד״

חברת המועצה מטעם המקומיות ד״ר אפרת אוחיון נאור, חברת צמ״ת ומיוזמי המעבר אומרת: "ברור לנו שהשינוי לא קל, אבל נעשה אותו יחד, בזהירות ותוך הקשבה מלאה לפידבקים בנוגע לתהליך. לנגד עיננו עומדת המטרה החשובה ביותר: הטוב ביותר למען ילדי העיר".

העירייה: ״הצלחת הפיילוט מותנה בשיתוף פעולה של ההורים״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: ״הפעלת הפיילוט לוותה במכתב להורים מתוך רצון לשתף את ההורים בשינוי הנדרש ולרתום אותם לנושא חינוכי עליו כולם מסכימים. המהלך, לבד מהיותו חינוכי במשמעות הסביבתית, הוא חינוכי גם בהנחלת הרגלים ונטילת אחריות. לקיחת הכלים הרב פעמיים הביתה, ניקויים והשבתם למחרת היא אחריות שהילד נדרש לה. בהמשך הוא יתרחב לכל בתי הספר. הצלחתו, ככל נושא חינוכי, מותנית כמובן גם בשיתוף פעולה של ההורים.״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן