מיכל זוהר מוציאה לאור את ספר הביכורים שלה, "הסלון"

מיכל זוהר יוצאת בקמפיין "מימון המון" לצורך הפקת הספר, "הסלון", רומן היסטורי על שלוש חברות טובות החיות בגרמניה

צילום: גל זהבי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מיכל זוהר, מוציאה לאור את ספר הבכורים שלה, "הסלון", רומן היסטורי שעומד לראות אור בפברואר 2020. זוהר יצאה בקמפיין "מימון המון" לגיוס הקהילה והתקציב להפקת הספר . הקמפיין בשם "הסלון-רומן היסטורי" ירוץ באתר headstart, עד ה-16 בפברואר 2020.

הסלון הוא רומן היסטורי הפורס את חייהן של שלוש חברות, בנות למשפחות יהודיות אמידות מכובדות ובעלות ממון החיות בברלין של המחצית השנייה של המאה ה-18, ברלין של כיבוש נפוליאון ושל הלאומיות המתעוררת, של עידן הנאורות, של רוסו, קאנט וגתה, ושל קהילה יהודית מתבדלת המיטלטלת בין קדמה למסורת, בין תקווה לשוויון לבין ייאוש קיומי.

הסלון נכתב אחרי תחקיר מקיף מעמיק רב-שנים ומגולל את חייהן של רחל לוין, שניהלה את הסלון הספרותי החשוב ביותר בברלין, בתקופה בה רק גברים ממעמד גבוה דנו בספרות, בתקופה שנשים (ובטח שיהודיות פשוטות) לא קיבלו השכלה.
מיכל החליטה לצלול אל הספרות ההיסטורית ובמשך שנתיים היא קראה וקראה ולמדה את הדמות של לוין, את התקופה ואת ברלין של אז, ונגלו לה עוד שתי נשים יוצאות דופן – דורתיאה שלגל והנרייטה הרץ.

דורותיאה שלגל כתבה את אחד הרומנים המוצלחים בזמנו – פלורנטין, והנרייטה הרץ שהייתה דמות נערצ=FA אך גם שנויה במחלוקת ושימשה כידידתו הטובה ביותר של פרידריך שליירמאכר, אבי התיאולוגיה הפרוטסטנטית המודרנית. שלושתן היו דמויות מרכזיות בחיי התרבות של גרמניה ועל אף שנולדו משוללות זכויות מעצם היותן נשים ויהודיות, הן חפשו כל חייהן אחרי אושר, אהבה והגשמה עצמית – ושילמו על כך מחיר.

על ההחלטה להקים קמפיין מימון המון אומרת מיכל זוהר "יש לא מעט סיבות לכך, העיקרית היא הרצון להשאיר את זכויות היוצרים אצלי, זה לא סוד שהיום הוצאות הספרים מבקשות מהסופרים לשלם על הפקת הספר ועדיין מבקשות גם להחזיק בזכויות היוצרים על הספר כשבסופו של דבר הסופר מרוויח מעט מאד- אם בכלל – על הכתיבה".

"בשוק רווי ומלא כותרים", מוסיפה זוהר", הספר מגיע לחנויות ואם הוא לא נמכר בשבועות הראשונים הוא נדחק הצידה ועלול למצוא את עצמו בחזרה במחסני ההוצאה. בקמפיין מימון המון הזכויות נשארות אצל הסופר והוא זוכה ליצור לעצמו קהילה ראשונית שרוכשת את הספר . זו דרך של win win למימון הספר בין הסופר/ת לקוראים".
מיכל עבדה במוזיאון אשדוד לאמנות עשר וחצי שנים כשבשנתיים האחרונות מתוכן אף ניהלה את המוזיאון. ולכאורה אפשר היה לחשוב שהגיעה לשיא הקריירה שלה. אבל נראה כי הזרמים התת קרקעיים שלה ושל הדמויות בסיפורה התמזגו וכפי שהן לא אפשרו לעצמן להישאר באזור הנוחות, כך

גם היא ולאחר שנתיים של ניהול המוזיאון, ורגע אחד לפני גיל חמישים, החליטה שהיא רוצה לעבור לשלב הבא, עזבה בוקר אחד ופתחה עסק לכתיבה שיווקית. היא, בוגרת לימודי כתיבה במכללת מנשר. בעלת BAבמדעי הרוח ו MA בתקשורת וניו מדיה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן