נדחתה תביעת הקבלן נגד עיריית אשדוד

בית משפט המחוזי בבאר שבע דחה את מרבית הטענות של הקבלן שאול כהן שבנה את בית ספר ׳חורב׳ עבור עיריית אשדוד. בית המשפט קבע כי העירייה לא עיכבה תשלומים ולא עיכבה העבודות באתר, ואילו הקבלן ביטל הסכם ללא הצדקה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הקבלן שאול כהן אשר זכה במכרז לביצוע עבודות בבית הספר ׳חורב׳ בעיר, הסב לעירייה עיכובים רבים בהשלמת המבנה. כאשר הקבלן סרב להמשיך את הבניה ואף סרב להתפנות מהאתר והפריע לעבודת קבלנים אחרים אשר ביקשו לבצע עבודות מטעם העירייה, נדרשה העירייה להתערבות משטרתית, ורק לאחריה  פונה הקבלן מאתר הבניה.

לאור האמור, הקבלן הגיש נגד העירייה תביעה לתשלום סך 2.7 מיליון שקלים, אשר לדעתו העירייה חבה לו, זאת בנוסף לתשלומים שכבר העבירה העירייה במהלך הביצוע. במהלך ניהול התביעה טען הקבלן לאיחורים בתשלום מטעם העירייה, לעיכובים בבניה ע"י העירייה ועוד טענות רבות נוספות.

השופט עמית כהן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, דחה את טענות הקבלן רובן ככולן, תוך שקבע כי העירייה לא איחרה בתשלום ואף העבירה חלק מהתשלומים לפני המועד. כן פסק השופט כי לא הוכח כל עיכוב בבניה שנגרם ע"י העירייה וכי הקבלן ביטל את ההסכם ללא כל סיבה מוצדקת. בית המשפט גם דחה לחלוטין את חוות דעת המומחה שהגיש  מר כהן וקבע כי נערכה ללא שהמומחה מטעם כהן הפעיל כל שיקול דעת מקצועי. בנוסף, התקבלו טענות העירייה ונקבע על חלק מדרישות ש. כהן לתשלום, כי הן מנוגדות לחוזה בינו ובין העירייה. כן נקבע כי בגין דרישות אחרות הן נגועות גם בחוסר תום לב ותכסיסנות.

ההליך ארך כשלוש שנים, במסגרתו הגיש כהן בקשות מרובות ולרבות בקשות לפסילת השופט שדן בתיק, וכן ערעורים על החלטות ביניים, אשר נדונו בבית המשפט העליון.

בסופו של דבר החליט בית המשפט לחייב מחד את העירייה בתשלום כ-56 אלף ₪, ומאידך, לאור התנהלות החברה התובעת ולאור העובדה כי מרבית טענותיה נדחו, לחייב את החברה בתשלום כ-87 אלף ₪ לעירייה בתוספת הוצאות משפט.

התוצאה הסופית הינה כי התובעת חייבת כספים לעירייה כתוצאתה מהתנהלותה והגשת התביעה. את העירייה ייצגה עו"ד לימור ספצ'ק ממשרד הררי טויסטר ושות'.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן