תעודת עניות לאשדוד: תלמידי אשדוד בתחתית מפת הבגרויות

העיר אשדוד מדורגת בתחתית רשימת הערים הגדולות בציוני הבגרות 2018 במקצועות מתמטיקה ואנגלית. כך עולה מפרויקט מיוחד שנעה בנושא על ידי אתר החדשות YNET. העירייה: ״אנו מאמינים כי עם הזמן נשוב לשפר את ההישגים״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

נתונים מעוררי דאגה. אשדוד נמצאת בתחתית רשימת הערים הגדולות בציוני הבגרות לשנת 2018 במקצועות מתמטיקה ואנגלית, ברמת 5 ו- 4 יחידות לימוד. כך עולה מחשיפת ציוני הבגרות לשנת 2018 בעקבות פרויקט מיוחד של אתר ynet בשיתוף התנועה לחופש המידע. בכתבה שפורסמה השבוע על ידי הכתב אדיר ינקו עולה כי המצב באשדוד לא מזהיר. בנתונים של שנת 2018 יש השוואה בין היישובים השונים.

קריית אונו מובילה במתמטיקה, העיר נצרת באנגלית ואשדוד בתחתית

מהנתונים עולה כי העיר שמובילה בקרב הערים הגדולות בבחינה של 5 יחידות לימוד במתמטיקה לשנת 2018 היא קריית אונו עם 88.39 מעל הממוצע הארצי שעמד על 82. הערים תל אביב- יפו, מודיעין- מכבים- רעות ורמת השרון עם ציון של 86. רעננה ורמת גם עם 85. הערים רחובות, גבעתיים, חיפה וירושלים עם 84. הרצליה עם 84, כפר סבא 83, הערים נצרת, ראשון לציון ופתח תקווה עם ציון 82, כמו הממוצע הארצי העיר חולון עם 81, נתניה עם 80, אשקלון עם 79 באר שבע עם 78 ואשדוד עם 74. . למרבה הצער מדובר בממוצע הציונים של 5 יחידות מתמטיקה הנמוך מאז שנת 2014 ולעומת שנת 2017 ירידה של 6 נקודות.

מהנתונים עולה כי גם ב4 יחידות בגרות מתמטיקה נכללת אשדוד בתחתית המפה של הערים הגדולות עם ציון 71 שהוא9 נקודות מהממוצע הארצי וכי הציונים ב- 4 יחידות מתמטיקה ירדו בין השנים 2014- 2018. המצב ב- 3 יחידות במתמטיקה פחות נורא עם 86.

גם מקצוע חשוב נוסף, בעיקר לתלמידים שבעתיד ילכו לאקדמיה הוא האנגלית. מהנתונים עולה כי העיר המובילה ב- 5 יחידות באנגלית היא נצרת עם 91.95, אחריה רמת והרצליה עם 91. הערים קריית אונו, תל מונד, גבעתיים, רמת גן ובית שמש עם 90. אשדוד עם 86 שזה 2 נקודות לממוצע הארצי שעמד על 88 נקודות. עדיין בין המקומות הנמוכים. . אשדוד גם לא מצטיינתצ באנגלית 4 יחידות לימוד75. כמו במתמטיקה גם באנגלית 3 יחידות המצב יחסית בסדר כשאשדוד עם 70 שזה 3.5 פחות מהממוצע הארצי.

בכתבה ב ynet מפרטים איך חושבו ודורגו ההישגים. נכתב כי בהתאם למדיניות עיבוד הנתונים של משרד החינוך, לא חושבו ולא נספרו בתי ספר שבהם נבחנו פחות מ- 11 תלמידים באותה בחינה. חישוב הממוצע בכל אחד מהיישובים נעשה כך״ איגדו בנפרד את הציון הממוצע בכל בית ספר והכפילו אותו במספר הנבחנים שניגשו באותו בית ספר. את התוצאה שהתקבלה מכל בתי הספר של אותו יישוב חילקו במספר הנבחנים שניגשו לבחינה באותו יישוב.

העירייה: ״מאמינים שנשפר את ההישגים״

בעירייה לא מתרגשים מהירידה מאחר וחלה עלייה בכמות הנבחנים ולכן יש ירידה, שהם מאמינים זמנית, בנתונים: ״ מינהל החינוך, בהחלטה אסטרטגית, בחר להרחיב את כמות הנבחנים ב- 4 ו- 5 יחידות, הגם שזה בא על חשבון ירידה קלה בממוצע הציונים. החלטה זו באה לשרת יותר תלמידים ולאפשר להם להשתלב בעתיד, הן בצבא והן באקדמיה. יחד עם זאת אנו שומרים על הממוצע הארצי ומאמינים כי עם הזמן נשוב לשפר את ההישגים גם במתכונת זו״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן