מריבות בארוחת חג – אפשר גם אחרת

צילום: pexels
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

התפיסה האידיאלית שלנו על המשפחה המורחבת לדורותיה, כהבטחה ליציבות בן דורית לאחדות ולחוסן עלולה דווקא להביא לפיצוצים, קרעים, הפגנת כוח, תחרותיות, וברגשות שליליים. למה דווקא בערב החג שאמור להיות ערב משפחתי שמח ולהפוך אותו לשדה קרב? אפשר גם אחרת, צריך פשוט לשנות גישה ולהתנהל אחרת. המשפט הנפוץ לפני החג הוא: "איפה את/אתה/אתם עושים את החג"? אם מדובר ברווקים ופנויים, לרוב הם מוזמנים מצד המשפחה או חברים.

אם מדובר בזוג צעיר הסוגיה הראשונה שעלולה לגרום לחיכוכים היא כמובן אצל מי יתארח הזוג הצעיר. כל ההורים רוצים שהילדים והנכדים יתארחו אצלהם בחג. במשפחה הישראלית ישנו דגש על אירוח של מספר רב של אנשים שסועדים בארוחת החג. בכדי למנוע מריבות רצוי לעשות סדר מראש אצל מי מתארחים בארוחת החג. יש לנו שני חגים גדולים שהינם משמעותיים שהם ראש השנה ופסח, אפשר לעשות חג אחד בצד אחד ואת החג השני אצל הצד האחר, ולקבוע מראש כדי למנוע חיכוכים ומריבות.

לעיתים גם סוג המזון עלול לגרום לתחושת פער תרבותי עדתי שקיים בתוך המשפחה המורכבת, שכן ישראל הינה חברה המחברת בין עדות רבות וסגנונות מזון שונים, וכן הויכוח על האוכל של איזה עדה טעים יותר, לעיתים יכול להביא למצב של עלבון וויכוח עמוק בנושא האוכל של איזה עדה טעים יותר. במשפחות רבות נוהגים היום שלא להכביד על המארחים ושכל אחד יכין סוג של מאכל וזה יכול להיות אפילו מועיל גם למארחים וגם למתארחים.

ישנם גם אנשים צמחוניים שהם עלולים למצוא את עצמם נפגעים מאי הקפדה על סוג המזון המועדף עליהם, אז רצוי עבורם להכין סוג של מאכל אהוב עליהם ולקחת אותו לבטחה שלהם. ארוחת החג היא בסך הכל 4 שעות כדאי שתעבירו אותה בצהלה ושמחה. זה לא הזמן לסגירת חשבונות מהעבר, והימנעו מביקורתיות כלפי אחרים וזריקת הערות עוקצניות כמו: "מתי תתחתני/תתחתן כבר”, ”מתי תיכנסי להריון", זהו לא הזמן לשאלות מהסוג הזה או כל ביקורת אחרת.

גם אם קיבלתם מתנות שלא לשביעות רצונכם ואין פתק החלפה, אז לא נורא תתפשרו ותעבירו את הערב בכיף ובשמחה ואל תעשו עניין ממתנות. בנוסף אל תעבירו ביקורת על סוג מאכל שמישהו אחר הביא, כל אחד וסיגנון ויכולת הבישול שלו. בנוסף זהו לא הזמן לשפוך את הלב מדברים שאגרתם ונפגעתם בעבר, זהו לא הזמן לסגירת חשבונות.     

תהנו מארוחת החג בשמחה, צהלה, שירה, עם המון הומור, חיוכים וצחוקים ותעבירו את ארוחת החג בכיף ובשלום. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן