מפגש תלמידים -לוחמי ׳כיפת ברזל׳: ״אתם הגיבורים שלנו״

מפגש מרגש התקיים בין תלמידי חטיבת הביניים במקיף ג׳ ובין לוחמי סוללת ׳כיפת ברזל׳ שהגנו על אשדוד בימי מבצע ״שומר החומות״. הלוחמים הסבירו לילדים איך פועלת כיפת ברזל, והילדים סיפרו חוויות מימי המלחמה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מפגש מרגש בין תלמידי כתה ז׳ במקיף ג׳ לבין לוחמי כיפת ברזל שהגנו על אשדוד, בהצלחה רבה בימי המלחמה. המפגש התקיים כשבוע לאחר הפסקת האש בסוללת כיפת ברזל הסמוכה לאשדוד.

מספרת אדית רכזת שכבה במקיף ג׳: ״המפגש נולד כשפנו אלינו מדובר צה״ל וכמובן נענענו בשמחה. הגענו לשם אחרי הלימודים התלמידים ונלוו גם הורים, אשר הכינו כיבוד ללוחמים אבל הסתבר שהלוחמים החליטו לפנק אותנו והכינו כיבוד. התפתח שיח בין הלוחמים והתלמידים. הכתב מתן צורי מ׳ידיעות אחרונות׳ דובב גם את הילדים וגם את החיילים. ניתנה הזדמנות לתלמידים להביע תודה לחיילים שהגנו עליהם. החיילים עצמם הביעו מחוייבות להגן על תושבי אשדוד ואת שביעות רצונם כשהם מיירטים והכאב שלהם כשזה לא מצליח. שמענו את מפקדת הסוללה שדיברה על המחוייבות להגן על התושבים. סך הכל היה מפגש מאוד מרגש לשמוע אחד את השני״.

במהלך 11 ימי הלחימה במבצע ״שומר החומות״ נורו לאשדוד 253 טילים נרשמו 135 יירוטים ו-146 יציאות מיירוטים. בעיר היו 10 זירות משמעותיות ו-20 פצועים. לכיפת ברזל נרשמה כ-94% הצלחה ביירוטים. בלעדיה אי אפשר לדמיין מה היה קורה.

התלמידים שהגיעו למפגש שמאז שנולדו לפני כעשור עברו מספר סבבי הסלמה וירי מעזה לאשדוד. למדו לרוץ בפחות מדקה לממ״ד או חדר המדרגות, למדו להבחין בין יציאת טיל התמיר של כיפת ברזל לבין ירוט או חלילה, נפילה ואשר חוו תקופה קשה. הם הגיעו למפגש עם הרבה סקרנות להכיר את הגיבורים שלהם- לוחמי כיפת ברזל ששמרו עליהם ושאלו שאלות על איך פועלת כיפת ברזל. 

״זה היה מאוד מפחיד אבל סמכתי על כיפת ברזל״

מפקדת הסוללה, בדרגת סגן שיש לה משפחה גדולה באשדוד הסבירה לתלמידים על הפעילות לדבריה: ״האנשים שאתם רואים כאן הם בעצם הלוחמים שמגינים עליכם. יש לנו כאן בסוללה 3 משגרים שמגינים על אשדוד. יושבים כאן הלוחמים 24 שעות ועושים את העבודה הפיזית, מטפלים בסוללה ומחמשים אותה בטילי יירוט במידה שהם נגמרים. מרכז הבקרה נמצא במקום אחר, ושם לוחצים על הכפתור כדי ליירט״. בהמשך ענו הלוחמים על השאלות החכמות של הילדים. וגם שיתפו את הלוחמים איך עבר עליהם ימי הקרב. סער פודובה בן 8 סיפר כי לא יצא מהבית בימי הלחימה ״זה היה מאוד מסוכן ומפחיד, אבל סמכתי על כיפת ברזל״ עדן נירמן בת 10 סיפרה כי הממ״ד בביתה הוא החדר של אחיה ״ולפעמים הוא לא נתן לי להיכנס אליו, אבל אני מתווכחת איתו ובסוף הוא נותן לי. גם אני סומכת על כיפת ברזל״. נועם כחלון בן 13 סיפר על תחושת הפחד ״זו הייתה תקופה מפחידה. נשארנו כל הזמן בבית. הבנתי שהולך להיות בלגן כשראיתי שהם ירו על ירושלים. אז הבנתי שמשהו חריג קרה. בבית לא בזבזנו זמן. מיד אירגנו את הממ״ד כשהתחילו האזעקות באשדוד נכנסנו לממ״ד וישבנו שם. היו הרבה מאוד יירוטים מעל העיר, ראינו כמה חלקים שנפלו ליד הבית. היינו כל המשפחה יחד כל הזמן״ הילדים סיפרו על נפילות קרובות  כך עדן נירמן ״ נפל טיל ליד הבית שלי. הבית שלי לא נפגע וגם לא היו נפגעים, אבל הבית שנפגע פשוט הלך הכל נהרס״ רוני קרבץ בת 10 סיפרה כי נפל טיל גם ברובע שלה ״ ממש ליד הבית שלי. זה היה בלילה, כשקמתי בבוקר ראיתי שדירה אחת ממש נהרסה. לא היו נפגעים וזה המזל הכי גדול כי הם היו במקלט. כשיש אזעקות אני רצה לממ״ד, אבל הכלבה שלי ג׳סי, לא נכנסת לממ״ד היא פשוט הולכת למרפסת ונובחת״.

״רוצה להיות חייל בכיפת ברזל״

 סער פודובה מספר גם רגעים מצחיקים בהם האח שלו הצלחק אותו וגם סיפר איך הכניס לממ״ד את הכלבים שלו וליטף אותם כי הם פחדו. מפקדת הסוללה שאלה אם הוא מרגיש מוגן עם כיפת ברזל והשיב שכן. ״החיילים זה הגיבורים שלנו, הייתי רוצה להיות חייל בכיפת ברזל״ סער גם נתן הסבר משלו לכיפת ברזל ״ כשמגיע טיל רע מחמאס בעזה אז ישר הרדאר קולט את הטיל ואז יוצאים הטילים לאוויר ומגיעים לטיל הרע ומפוצצים אותו. זה כמו בסרט, זה נראה כמו משחק מחשב״.

מתפתחת שיחה מרתקת גם על המציאות הביטחונית ועל הדרכים לפטור אותם. אחת הלוחמות שחר, סיפרה לתלמידים ״הייתי פה כל ימי המלחמה, סגרתי חודש בסוללה. היה מאוד מאתגר לא נחנו לשנייה. כל הזמן יצאו יירוטים ורצנו למיגונית ועושים את מה שצריך. יש תחושה של החמצה אם נופל טיל בעיר. הלב נחמץ כשאני שומעת על אזרחים שחוששים מהמצב. אנחנו מתפללים  שאין נפגעים בכל פעם שהסוללה מחמיצה טיל. אנחנו רואים הכל וחשופים להכל. הכל קורה מעל הראש שלנו. מצד שני יש גם הרגשה של שמחה אחרי כל יירוט מוצלח. בימי לחימה אנחנו צריכים להיות ממוקדים״.

מפקדת הסוללה ״כיף לראות את האנשים שאנחנו מגינים עליהם״

ומפקדת הסוללה מסכמת את המפגש ״כיף לראות את האנשים שאנחנו מגינים עליהם, לשמוע איך אתם חוויתם את סבב ההסלמה. זה ממלא אותנו בכוחות. מרגש אותנו לשמוע שאתם אוהבים את כיפת ברזל וסומכים עלינו. זה פשוט מחמם את הלב. כיפת ברזל תמשיך לשמור עליכם. אנחנו ערוכים גם לסבב הבא, בתקווה שלא יהיה. אין מחסור בטילים. הכל מלא תמיד, אין מה לדאוג״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן