במבנה הנטוש יוקם ״אבו מדיקל״

חברת אבו יחיאל רכשה את הבניין ״המיון הקדמי״ ותקים בו מרכז מדיקל. כזכור, טרם הקמת בית חולים בעיר, החלה עמותת ״ישועה ורפואה״ של חסידי גור לבנות חדר מיון קדמי על קרקע שהעירייה נתנה, אך הבנייה לא הושלמה והמבנה הנטוש עמד כפיל לבן. חברת אבו בהודעתה הבטיחה להשלים את בניית הבניין תוך מספר חודשים ולהפעיל בו את בית ׳אבו מדיקל׳ ובו מרפאות שונות, שיהוו מערך רפואי משלים ותומך ל׳אסותא׳

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בסמוך לבית חולים ׳אסותא׳ עומד לו בשיממונו מבנה נטוש שבו אמור להיות החלק הראשון של בית החולים ולשמש עד הקמת בית החולים חדר מיון קדמי, אולם המבנה שבנייתו לא הושלמה נותר ״פיל לבן״.

השבוע, הודיעה חברת ״אבו יחיאל חברה לבניין בע״מ״ על רכישת המבנה הנטוש והפיכתו למרכז רפואי ״אבו מדיקל״. בהודעה של החברה נכתב כי: ״חברת אבו יחיאל חברה לבניין בע”מ”, שמחה להודיע על רכישתו של הבניין הנמצא בצמוד לבית החולים "אסותא אשדוד", ולהקים במקום את "בית אבו-מדיקל" ובו מרפאות רפואיות שונות אשר יספקו שירותים וצרכים רפואיים מתקדמים, אשר יהוו מערך רפואי משלים ותומך לבית החולים. בכוונת החברה להשלים תוך מספר חודשים את בניית הבניין בן 5 הקומות (ועוד 4 קומות תת קרקעיות), אשר הוקם בתחילת העשור הקודם במטרה לשמש כחדר מיון קדמי עבור תושבי העיר טרם הקמת בית החולים  – ועומד כ׳פיל לבן׳ מזה שנים רבות.החברה שבבעלות משפחת אבו ובניהולה, מזוהה עם פיתוח הרובע המיוחד ובעלת הקרקעות הבולטת בו השלימה את רכישתו של הבניין, וממשיכה כל העת לפתח את הרובע בהתאם לחזונה לקידום אשדוד ושדרוג מערך השירותים המוענקים בה –  לרווחת תושבי העיר וסביבותיה".

גילגולו של מיון קדמי

במשך שנים נאלצו תושבי אשדוד, העיר שגדלה והפכה לאחת הערים הגדולות בישראל, להגיע למיון בבתי החולים ׳קפלן׳ ברחובות ו׳ברזילי׳ באשקלון, ושיוועו לבית חולים באשדוד. בשנת 2002 חוקקה הכנסת חוק להקמת בית חולים באשדוד, החוק פרי יוזמתה של חברת הכנסת והשרה בדימוס סופה לנדבר.

 אולם לאור קשיים שונים ביישום החוק, הוחלט להקים חדר מיון קדמי שמטרתו לתת מענה זמני לתושבי אשדוד והסביבה עד שיוקם בית החולים בעיר. במסגרת זו התקשרה עמותת ״ישועה ורפואה״ של חסידי גור בהסכם תמיכה עם משרד הבריאות וקיבלה סכום של 10 מיליון שקלים, תוך שהיא מתחייבת להקים את המרכז הרפואי עד לסוף שנת 2008, ולהפעילו במשך 10 שנים או עד שיפתחו שעריו של בית חולים קבוע באשדוד. מדובר על שטח שניתן על ידי העירייה לעמותה למטרת הקמת חדר מיון. העמותה החלה בגיוס כספים והחלה בבניית המבנה שתוכנן. אולם היא לא עמדה בהתחייבותה ולא הצליחה לסיים את המבנה. העמותה נאלצה להחזיר הקרקע לעיריית אשדוד,  אך העירייה ויתרה על השטח בפעם השנייה והעבירה אותו למינהל מקרקעי ישראל ששיווקה שוב את השטח והזוכה המאושרת הייתה שוב עמותת ״ישועה ורפואה״.

׳ישועה ורפואה׳ מוכרת את הנכס ב- 57 מיליון שקלים

אולם לאור הקמת בית החולים אסותא ופתיחתו, הצורך בחדר מיון קדמי פחת. ומה עשתה העמותה? מכרה את  הזכויות בנכס לחברת "אם.סי.איי.אם.אר.סי אחזקות 2014 בע"מ". בספטמבר 2020 הגישה פרקליטות דרום, בשם משרד הבריאות, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב תביעה נגד "עמותת רפואה וישועה- אגודת ביקור חולים דחסידי גור בארץ ישראל" וחברת אם.סי.איי.אם.אר.סי. אחזקות 2014 בע"מ, במסגרתה ביקשה לחייב את הנתבעות, יחד ולחוד, להשיב לקופה הציבורית סכום מצטבר של למעלה מ-16 מיליון שקלים בגין הפרת התחייבויות כלפיה. "על פי כתב התביעה, העמותה לא קיימה את התחייבויותיה, לא השלימה את בניית המרכז הרפואי ולא הפעילה אותו, ולבסוף אף הגדילה לעשות ומכרה את המקרקעין ואת המבנה שהחלה להקים בו לנתבעת 2 – חברת אם.סי.איי.אם.אר.סי. אחזקות 2014 בע"מ – תמורת סכום של 57.1 מיליון שקלים. זאת ללא ידיעת משרד הבריאות, תוך גריפת רווחים לכיסה שלא כדין, ואף על פי כן היא ממשיכה להחזיק בכספי התמיכה ומסרבת להשיבם לקופת המדינה". בית המשפט הטיל על העמותה והחברה שרכשה ממנה את הנכס עיקול זמני.

עתה, כאמור, את המבנה רכשה חברת אבו יחיאל שבכוונתה להשלים את המבנה, ולהקים עליו מרכז רפואי תומך בבית החולים לרווחת התושבים. כידוע באשדוד הוקם חוג ידידים למען בית חולים ׳אסותא׳ . יו״ר הפורום הוא עו״ד צחי אבו ומשפחת אבו תרמה ברוחב לב למען בית החולים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן