מסיבת התה של קרן גיגי

קרן גיגי, תושבת אשדוד, מורה ומחנכת, השיקה את ספר הביכורים שלה "מסיבת התה שלנו”, באולמי ׳בל מר׳ בהשקה מושקעת ומיוחדת. בספר יוצאים הקוראים למסע בדרך התה ומנהגי שתייתו בארצות שונות מסין ועד אנגליה *ההמסר שלה לקוראים: "להפוך כל יום למשמעותי ומיוחד"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 כשקרן גיגי הייתה ילדה, נהגה אמא שלה להכין לילדים כל יום אחר הצהריים "מסיבת" תה או שוקו. השבוע הזמינה קרן את כל משפחתה וחבריה למסיבת תה מהאגדות באירוע השקה של ספר הביכורים שלה "מסיבת התה שלנו". באירוע ההשקה נכחו אנשים מכובדים מהעיר שהגיעו כדי לפרגן לקרן בין המכובדים נכחו סגן ראש העיר וממלא מקום שמעון כצנלסון, חברת מועצת העיר שרון מרק, המאייר המוכר דני קרמן שידוע ביצירות הילדים "האריה שאהב תות" , "הילד הזה הוא אני”, שהם קלאסיקה בספרות הילדים. קרמן גם אייר את הספר שכתבה גיגי, והוא בהחלט ראוי להיכלל בין ספרי הקלסיקה של הילדים.

 גיגי היא מורה ומחנכת וותיקה. גדלה באשדוד למדה בבית הספר ׳רעים׳ ומקיף ד’, בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בניהול מערכות חינוך. מדריכה בבתי ספר מרצה לסטודנטים. היא ממשפחה חמה ומוכרת באשדוד. הדוד שלה יעקב שטרית, חבר המועצה הדתית לשעבר והאיש החזק של מפלגת הליכוד באשדוד. היא נשואה לשרון ואמא של אור בן 23, תהל בת 19 ואיתמר בן 8.. מאז ומתמיד חלמה לכתוב ספר ילדים "הספר הזה הוא הגשמת חלום. אני חלמתי לכתוב ספר ילדים. והגשמתי את החלום״, היא אומרת.

"תה שותים לא רק כשחולים"

"מסיבת התה שלנו" נכתב בתקופת הקורונה בסגרים שבו היה ריחוק מהסביבה והחברה, בזמן שישבו כל המשפחה על כוס תה, קרן הצליחה לקחת את הסיטואציה לעולם משלה שיוצר חיבור מעצים בעולם הילדים, סחפה אותנו בדמיון שלה לעולם הקסום שבו מספר חברות נפגשות ומחליטות לצאת למסע בתרבויות שונות. בעולם ולשתות כוס תה הכי פשוט שיש, בתוך אגדה סוחפת שמחברת את כולנו יחד. למרות הריחוק שנוצר בעולם ומגיפת הקורונה הצליחה לייצר חיבור קסום עם מסר חשוב.איך מפגש בגינה בין 4 חברות מחבר בין תרבויות בעולם ממרוקו לסין ועד מלכת אנגליה.  הספר מספק לקוראים אוצר מילים, מידע על תרבויות שונות .איך בכלל אומרים תה בשפות שונות ולדברי גיגי "הספר נותן גם מסר לילדים שתה לא שותים רק כשחולים. תה שותים גם במפגשים חברתיים, עם המשפחה, עם מלכת אנגליה, ובסין שיש להם חדר מיוחד לשתיית תה.

גיגי "המסר שלי להפוך כל יום למשמעותי ומיוחד"


לא משנה מה קורה וכמה אנחנו רחוקים ניתן לייצר קירוב מסוג אחר וליהנות ממסיבת תה Tea Time שמחבר ומקרב לבבות.על תהליך הכתיבה מספרת גיגי: "הרעיון עלה בתקופת הקורונה כשישבנו בבית  על כוס תה אחר הצהרים  ומנגד המפגשים החברתיים עם החברים והחברות לא היו, החלטתי שזה דבר מאוד מאוד חשוב לנו לעשות דברים ביום יום,  שאנחנו אוהבים . המסר שלי מהספר זה ' זכרו להפוך כל יום ליום משמעותי  ומיוחד עבורכם. יום שיש בו תוכן. והחלטתי שאני חוקרת ולומדת על התה בתרבויות השונות בעולם״. את מה שלמדה היא הצליחה לספר לקוראים דרך המסע של החברות שחוות תרבויות שונות ומסורת שתיית התה בכל מדינה אליה הן "מגיעות”. הילדות משחקות משחק ותוך כדי הן לומדות את הכל ובתחנה האחרונה הן מגיעות למסיבת תה שאמא עורכת להן, ויש את המסר להפוך כל יום ליום מיוחד ומשמעותי גם במסיבת תה. מסר שמתאים גם למבוגרים. לדברי גיגי יש לה מסר חשוב בספר המתאים לכולם, לילדים ולהוריהם: "המסר שלי מהספר זה ' זכרו להפוך כל יום ליום משמעותי  ומיוחד עבורכם. יום שיש בו תוכן. והחלטתי שאני חוקרת ולומדת על התה בתרבויות השונות בעולם."

 לאיזה גיל הספר מיועד?

"הספר מתאים לגילאי 6-10״.

את מי היית רוצה להזמין למסיבת תה אם היית יכולה?

" הייתי בטח רוצה להזמין את מלכת אנגליה. ככה לשבת איתה על כוס תה”.

על מה הספר הבא?

"הספר הבא הוא יהיה ספר שירי ילדים  שירים, שכל שיר יעסוק בערך אחר״.

 ואי אפשר שלא לחזור לאירוע ההשקה הלא שגרתי שהתקיים באולמי ׳בל-מר׳. השקה מושקעת והפקה ברמה בינלאומית, עם תלבושות ותפאורה מכל התרבויות בעולם. בכניסה קיבלו את האורחים כנריות ומתוך אוהל נכנסו לחוויה מתוך עולם האגדות מכל העולם.בתוך האולם היו עמדות מכל מדינה והתרבות שלה- במרוקו טעמו תה ועוגיות מרוקאיות עם אוכל מרוקאי קוסקוס וטנזיה. בסין קיבלה אותם סינית שהסבירה על התרבות וטעמו מנודלס ובאן. ובאנגליה שזה הקינוח,  וגם הכירו את מלכת אנגליה שאירחה אותם לכוס תה וסיפרה על התרבות. גיגי מספרת כי "בערב ההשקה עשיתי מארזים של מסיבת תה  ממש קנקן עם כוסות  ואנשים קנו את זה, ועד עכשיו מבקשים ממני  עוד מארזים. הם יושבים עם הילדים  ועושים איתם מסיבת תה. "משתה התה הזה הפך כבר לטרנד והיא מציינת שפונים אליה עוד הורים וסבתות גם ומבקשים מארז תה.

בסיום היא מודה למשפחתה שפירגנה לה : "בלי שרון בעלי לא היה קורה הספר הזה .הוא לא כתב פיזית אבל היה איתי לאורך כל הדרך והאמין בי, וזה נתן לי כוח וגם הילדים שלי  היו לאורך כל הדרך היה להם ניצוץ בעיניים. בכל התהליך הזה היה לי מסר אליהם ואני חושבת שהם קלטו וזה  לכו בעקבות החלומות שלכם, זה מה שאני עשיתי".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן