תכירו את בת אל מאשדוד; ממחלקת רישוי ובנייה למגשימת חלומות

הסיפוק הכי גדול של בת-אל בניטה- בעלת סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים- מהמקצוע, הוא כשהפרויקט שלה רוקם עור וגידים. כשהכל בנוי, עובד חי ונושם, זה מרגש אותה, אפילו עד כדי דמעות.      

צילום: יחצ
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעקבות המצב הבטחוני והוראת השעה של פיקוד העורף ומנהל התכנון- שהיא בתוקף לשנה- להליך מהיר של פטור מהיתר לבניית ממ"דים בבתים צמודי קרקע ועד שתי קומות, גדל מספר הפונים בנושא זה לסטודיו של בת-אל בניטה באשדוד. הסטודיו מתמחה בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים לבתים פרטיים, דירות ובתי עסק- בהוצאת היתרי בנייה, ובהכנת חוות דעת בנושאי נגישות מבנים. ניתן גם לקבל בסטודיו  ייעוץ חד פעמי של תכנון עיצוב פנים. במסגרת הייעוץ מקבל הלקוח כלים ופתרונות לביצוע עצמאי, לרבות בחירת חומרים וספקים.

את הסטודיו הקימה בת-אל, בעלת תואר הנדסאית אדריכלות ועיצוב פנים  ממכללת שנקר ובעלת תעודת מורשה נגישות מתו"ס (מבנים, תשתיות וסביבה) מאוניברסיטת אריאל, לפני כשנתיים וחצי. זאת  לאחר ארבע עשרה שנות עבודה באגף ההנדסה בעיריית אשדוד, במגוון תפקידים, שהאחרון בהם היה "מנהלת בקרה במחלקת רישוי ובנייה". כעת כשהיא בכובע של מתכננת מעניק לה הניסיון הרב שרכשה  בעירייה יתרון בהכנת התוכניות המוגשות לאישור הרשויות המקומיות.

בת-אל (38)  נשואה ואם לשלושה,  נולדה וגדלה בבאר שבע. לפני שמונה עשרה שנים היא העתיקה את מגוריה לאשדוד, בעקבות נישואיה. את אשדוד היא אוהבת מאוד "בגלל המרקם האנושי שלה והמגוון העצום של אוכלוסייתה", עוד מילדותה, כשנהגה  לבקר את קרובי משפחתה, שהתגוררו בעיר. "כבר אז, היא אומרת, התחברתי לעיר".

בתיכון היא למדה אומנם בהרחבה מקצועות שאהבה: תיאטרון, פסיכולוגיה וסוציולוגיה, אבל מה שבער בה כבר מילדותה היה העיצוב.  "בגיל שתים עשרה גיליתי שיש לי חוש לאסתטיקה. תפרתי לעצמי תחפושות לפורים והפכתי באמצעות תוספות משלי,  מוצרים מוכנים כמו מסגרות ויומנים, לפריטים מקוריים וייחודיים". זאת ועוד. בני המשפחה נהגו להתייעץ איתה בקשר לשינויים בדירותיהם. "החוויה שעיצבה אותי  וגרמה לי ללכת ללמוד את התחומים בהם אני עוסקת, היו הצעות שהצעתי לשינויים בבית שרכש אחי".

לדבריה "כל בית הוא עולם ומלואו. הוא הרבה יותר מחומר. הוא אנרגיה, שתומכת בנו מעצבת אותנו ומשפיעה על מי שאנחנו. לבית ולמרחב שבו אנו חיים, או עובדים, יש השפעה ישירה על אורח החיים שלנו, על התפקוד שלנו ועל האנרגיות שאנו מעבירים לסובבים אותנו. תכנון ועיצוב בית הוא חלק בלתי נפרד ממי שאנחנו". היא מעידה על עצמה שהיא פרפקציוניסטית, שרואה במקצועה סוג של שליחות, מעין מגשימת חלומות. היא  "הולכת עם חלומו של הלקוח", מציגה בפניו את המגבלות ואת האופציות החלופיות ומתרגמת הכל לרעיון מציאותי, לתוכנית מקצועית. 

התכנון המקצועי מפורט עד לפרטים הכי קטנים. "כל האנשים שאני זוכה להכיר במקצוע שלי הם עולם שלם. יש משהו מאוד ממלא בלשפר לאדם את איכות חייו", היא מתארת. את הפרויקט היא מנהלת "כמו ניצוח על מקהלה" שכולל, בין היתר, חיבור בין הספקים, אנשי המקצוע וקבלני הביצוע, וזאת עד לתוצאה המתוכננת. לדבריה "לכל בית יש את הקסם שלו". תכנון הבית, היא מסבירה,  הוא בהתאם לצרכים של המתגוררים בו. "זה מתחיל בהשראה, עד לתכנון שלם.  הרעיון הופך לחלל אדריכלי, שיש בו קומפוזיציה של צורניות, חומר וצבע". היא מתאימה את עצמה ללקוח, שמניח בידיה את הפרויקט הכי גדול של חייו, בהתאם לתקציב שעומד לרשותו. בעבודת העיצוב היא משלבת תחומים רבים בהם: תוכניות עבודה, חומרים, נגרות, תאורה, חשמל, אלקטרוניקה, ריהוט, צבע, טקסטיל, מיזוג אוויר, אינסטלציה, ועוד. השטח, לדבריה, הוא המכתיב את התנאים והכל מתוכנן ומחושב. בשלב ראשון מתבקש הלקוח לענות על שאלון שמתייחס, בין השאר, לרצונותיו, לצרכיו הפיזיים וכו'. "כשהפרויקט רוקם עור וגידים, וכשהכל בנוי, עובד חי ונושם, זה מרגש אותי, לעיתים אפילו עד כדי דמעות. זה הסיפוק הכי גדול מהמקצוע", היא מסכמת. "לעיצוב הפנים יש השפעה עמוקה על הרווחה שלנו, על מצב הרוח והתפוקה", היא מסבירה. היכולת האומנותית שלה באה לידי ביטוי באמצעות סגנונה העיצובי ופרשנותה לרצונותיו וצרכיו של הלקוח. כך למשל באחד מחדרי הילדים שעיצבה היא  כללה קיר טיפוס, ובחדר עבודה של מוזיקאי, הותקנו למדפי הספרים תומכים בדמות מפתח סול. 

לאחרונה היא עיצבה את המשרדים של חברת "טופ גאם" בשדרות, שמייצרת תוספי תזונה בדמות סוכריות גומי בצורת דובונים. מדובר בסוכריות מבוססות סיבים תזונתיים ונטולות סוכר, שאינן מוותרות על המתיקות. צורת הדובון היא המוטו המרכזי בעיצוב, שצבעיו "סוכרתיים". אז ללא ספק בת אל היא הדבר הבא בעולם האדריכלות ועיצוב פנים

קישורים יצירת קשר עם בת אל

פייסבוק:

https://www.facebook.com/batel.benita.architect?mibextid=dGKdO6

אינסטגרם

https://www.instagram.com/batel.benita.architect?igsh=MXAyMjEwZW40OXhybA%3D%3D&utm_source=qr

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן