"מהנדס המטענים" נידון ל-16 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 16 שנות מאסר על אדי מכלוף, "המהנדס" מאשקלון, לאחר שהרשיעו בעבירות סיוע לשני ניסיונות רצח, עבירות נשק וקשירת קשר לפשע. מכלוף שכבר הודה במסגרת הסדר טיעון וחזר בו, הורשע על חלקו בפרשת "בלוק חוסם" שעניינה פיצוץ רכב באשדוד בו נהרג מנשה מאור ז"ל ונפצעו שניים נוספים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט המחוזי בב"ש גזר עונש של 16 שנות מאסר בפועל על אדי מכלוף, תושב אשקלון, שהורשע בביצוע עבירות של סיוע לרצח, סיוע לשני ניסיונות רצח, עבירות נשק וקשירת קשר לפשע. מכלוף הוא הנאשם האחרון שנגזר דינו בפרשת "בלוק חוסם" שעניינה פיצוץ רכב באשדוד בו נהרג מנשה מאור ז"ל ונפצעו שניים נוספים.

 תחילתה של הפרשה בסכסוך בין שתי כנופיות בעיר אשדוד, "הכנופיה האשדודית", אותה הנהיג יוסי אדרי מהכלא. אדרי הורה מתוך הכלא לאנשיו בחוץ לרצוח עבריינים המזוהים עם קריחלי, אשר נמנים עם "הכנופיה הגרוזינית”. לאחר שהמטען שסופק לכנופיה האשדודית לא היה תקין, הם פנו לאדי מכלוף, בן 44 מאשקלון. מכלוף  המוכר בכינוי ״ מהנדס המטענים" , התבקש לתקן את המטען. הוא הורשע כי תיקן את המטען ואך הסביר לחברי הכנופיה האשדודית כיצד להפעיל אותו. בערב ה-4.11.14 בצומת רוגוזין ושפירא ברובע ד׳, אירע פיצוץ במכונית  ה-BMW של דודו בוטרשוילי. מהפיצוץ נהרג מנשה מאור ז"ל ונפצעו יוסי קריחלי ודודו בוטראשוילי.

פענוח החיסול לקח כשנה, לאחר שחוקרי ימ"ר לכיש גייסו עד מדינה. ביוני 2015 הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בבאר שבע 12 כתבי אישום נגד 19 נאשמים, המייחסים לכל אחד לפי חלקו ביצוע עבירות רצח, ניסיונות רצח, קשירת קשר ועוד. בין הנאשמים אדרי, אנדרי וורו, אבי זהבי, שניר ואזנה וכאמור מכלוף.  בין הפרקליטות ובין הנאשמים הושגה עסקת טיעון. כל שאר הנאשמים נידונו על פי הודאתם בעובדות כתב האישום המתוקן לעונשי מאסר שונים, כאשר החמור מבניהם עונש מאסר עולם ל-ואזנה שהורשע ברצח. מכלוף שנכלל בהסדר הטיעון והוסכם על עונש של 12 שנות מאסר, אולם הוא התחרט וביקש לחזור בו מהודאתו, וביולי 2018 התירו לו השופטים לעשות זאת. משפטו נמשך לשלב ההוכחות.

 ב- 2 ביולי הכריעו שופטי בית המשפט המחוזי בהרכב: נתן זלוצ'ובר, יעל רז-לוי ושלמה פרידלנדר, לזכות את מכלוף מחמת הספק מעבירות רצח וניסיונות רצח ולהרשיעו בעבירות בסיוע לרצח ולניסיונות רצח, ועבירות נשק וקשירת קשר לפשע. 

לפני שלב הטיעונים לעונש הוגש לבית המשפט תסקיר של משפחתו של מאור ז"ל, הוריו, 3 בנותיו מנישואיו הראשונים וילדתו שנולדה לאחר שנרצח ואלמנתו. מן התסקיר עלה בין היתר כי המנוח היה עמוד התווך של המשפחה שלא התאוששה מהרצח עד היום. האם שיושבת שעות ובוהה בתמונות בנה אליו הייתה קשורה מאוד, האב שמתקשה לקבל את רצח בנו, הבנות שאיבדו אבא ואלמנתו שהייתה רק בת 22 במותו ובהיריון בתם. עוד עולה מהתסקיר כי בני המשפחה הביעו אכזבה מהסדר הטיעון, העונש הלא מידתי והעובדה שכספי הפיצויים שנפסקו לטובתם עדיין לא הועברו להם.

במסגרת הטיעונים לעונש, הפרקליטות הדגישה את חומרת מעשיו של מכלוף וביקשה לגזור עליו 20 שנות מאסר. התביעה הגישה את גיליון ההרשעות של מכלוף בין היתר תיק שאירע כחודש לאחר הפיצוף באשדוד, בו נעצר מכלוף כשבידיו מטען חבלה שהורכב משתי לבנות חבלה צה"ליות שהיו עטופות בסרט דביק שחור, נפץ חשמלי צה"לי תקני, מצבר ושלט של רכב להפעלת המטען; ובגין כך הוגש נגדו בסמוך בחודש דצמבר 2014. מכלוף הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון עוד בחודש יולי 2015, בעבירות נשק הנוגעות לאותו מטען חבלה ואף נידון לעונש מאסר בפועל לשלוש שנים.

מנגד, טענו עורכי דינו של מכלוף, אהרון רוזה ואסף שלום כי להתחשב בנסיבותיו האישיות וטענו, בין היתר, שעונשו צריך להיות פחות מזה שנגזר על הנאשמים האחרים, ביניהם זהבי שנידון לכעשר שנות מאסר.

מטעם ההגנה הוגש גם מכתבה של אחותו של מכלוף אשר סיפרה על הקשר המיוחד ביניהם ועל כך שמכלוף ואחיותיו עברו דברים קשים  וכי הוא ניסה לעבוד כדי לכלכל את אחיותיו. כן סיפרה כי אחיה עבר שינוי בעת מעצרו חל מהפך לטובה במכלוף אשר התקרב לדת האחות ביקשה מבית המשפט לתת לאחיה הזדמנות לפתוח בחיים חדשים, לאור השינוי שהוא עשה וההשפעה הקשה על משפחתו וילדיו, מעצם עובדת היותו בכלא במשך שנים.

עוד הוגש מכתב של רב שלמכלוף קשר עמו, בו סיפר על התיקון שעשה  מכלוף וכי היום הוא אדם אחר לגמרי ולכן לא יהא זה צודק לשפוט את האדם שהיה, אלא יש לשפוט את האדם החדש – מכלוף לאחר אותו תיקון. מכלוף עצמו ביקש לא לדבר לפני גזר הדין.

"העבירות בהן הורשע הנאשם ומעשיו מתאפיינים בחומרה יתרה. הן בשל האופן בו נעשו, הן בשל הפגיעה הקשה בערכים המוגנים ובראש ובראשונה בערך של קדושת החיים, והן בשל כך שהנאשם הוא שעומד מאחורי אותו מטען חבלה בו נעשה שימוש בפיצוץ הרכב, בו נרצח מנשה מאור המנוח ונפצעו שניים נוספים. חומרה יתרה יש אף בכך שאותו "נשק" שהנאשם הורשע בייצורו והובלתו הינו מטען חבלה שמיועד לגרום למותו של אדם, וכאשר מטרת ייצורו הינו לפגיעה באחרים, באופן לא מובחן" כתבו השופטים נתן זלוצ'ובר, יעל רז-לוי ושלמה פרידלנדר  בגזר הדין. בסופו של דבר גזרו על מכלוף 16 שנות מאסר בניכוי ימי מעצרו וכן פיצוי בסך 150,000 שקלים למשפחת מאור.

הפרקליטות: "שיתוף פעולה בין המשטרה לפרקליטות"

עוה"ד יריב צרי ואסף בר יוסף, התובעים בתיק: "גזר הדין שניתן היום, ותוצאות הפרשייה כולה, הינם דוגמא טובה לשיתוף פעולה נכון ופורה בין המשטרה לפרקליטות

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן